Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@03:41:25 GMT

دانشکده محیط زیست به محیط بانی تغییر یابد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۲۳۸۵۴

دانشکده محیط زیست به محیط بانی تغییر یابد

به گزارش ایرنا ، عیسی کلانتری روز یکشنبه در آیین بزرگداشت محیط بانان شهید استان کرمان افزود: افراد در این دانشکده پس از گذراندن آموزش های چهار ساله از جمله محیط بانی اجتماعی و مسائل نظامی، راهی خدمت می شوند.
ما نسبت به جامعه محیط بانان مقصریم زیرا محیط بان را استخدام کرده با آموزش ابتدایی راهی پاسگاه ها می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه خانواده محیط بانان سه هزار نفر است که تاکنون بیش از 120 نفر حدود چهار درصد آنان شهید و 300 نفر (بیش از 10 درصد) جانباز شده اند، گفت: محیط بانان پاسداران حقوق نسل های بعد هستند که باید حمایت های لازم از آنان انجام گیرد.
معاون رئیس جمهوری ضمن تسلیت به خانواده شهدای محیط بان علی خواجویی و مهدی احمدی نیک ، افزود: سازمان حفاظت محیط زیست باید بتواند جانشین خوب محبت های پدری برای 6 فرزند این 2 شهید باشد.
وی ضمن قدردانی از مسئولان قضایی و انتظامی برای دستگیری حداقل زمان قاتلان این شهدا ،افزود: این افراد باید با ضوابط قضایی به سزای عمل خود برسند.
کلانتری با اشاره به شهدای محیط بانان اخیر در استان های کرمان، یزد و شهرستان ساوه بیان کرد: متخلفان بسیاری وجود دارد و بخش محیط بانی سازمان حفاظت محیط زیست همواره آماده شهادت است.
وی تصریح کرد: حفاظت محیط زیست تنها سازمان حافظ امور نسل های بعدی و اصل توسعه پایدار مربوط به نسل های آینده است که تنها سه هزار نفر برای حفظ این امور جانفشانی می کنند.
**قانون حمایت از محیط بانان در کمیسیون قضایی مجلس تصویب شد
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور همچنین گفت: قانون حمایت از محیط بانان در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تصویب شده و بزودی به صحن علنی خواهد آمد .
کلانتری ادامه داد: با توجه به نظرات مثبت نمایندگان مجلس این قانون تا پایان سال جاری به تصویب نهایی خواهد رسید و دغدغه مادی خانواده های این عزیزان را کاهش می دهد.
وی با اشاره به اینکه محیط زیست سازمانی کوچک است که کمتر از هفت هزار نفر پرسنل دارد، افزود: وظایف سنگین این ارگان با امکانات محدود از جمله داشتن وظیفه سلامت آتی مردم با جلوگیری از آلودگی خاک و هوا است و در حفاظت از جانوران بی زبان و گیاهان باید منابع را برای استفاده نسل های بعدی حفظ کند.
کلانتری اضافه کرد: این سازمان حفاظت موجودات زنده از جمله گیاهان و حیواناتی که گاهی صدها سال بعد از ارزش های مادی بسیاری برخوردارند را برعهده دارد.
این آیین با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، سرپرست استانداری کرمان، معاون محیط طبیعی این سازمان، فرمانده یگان حفاظت، نیروهای نظامی و انتظامی، محیط بانان و سایر مسئولان در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور روز یکشنبه به منظور سفری یک روزه و شرکت در نشست شورای اداری و آیین بزرگداشت محیط بانان شهید استان وارد کرمان شد.
علی خواجویی محیط بان شهرستان راور و مهدی احمدی نیک شهرستان قلعه گنج از توابع استان کرمان در درگیری با شکارچیان غیر مجاز طی یک ماه گذشته به شهادت رسیدند.
همچنین در این آیین از خانواده این 2 شهید تقدیر شد.
7420/ 5054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت جامعه سازمان حفاظت محیط زیست قانون مجلس شورای اسلامی محیط زیست رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۳۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست

شورای‌عالی حفاظت محیط زیست به ریاست رئیس جمهور تشکیل و مشکل تعارضات محیط زیستی در ۵ استان فارس، زنجان، خراسان شمالی، مازندران و اصفهان رفع و درباره ارتقای ۵ عرصه حفاظت شده و نیز اصلاح و بازنگری حدود و شمولیت ۵ منطقه دیگر تصمیم‌گیری شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در جلسه شورای‌عالی حفاظت محیط زیست که عصر امروز پنجشنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور تشکیل شد، 6 دستور کار این جلسه، شامل رفع تعارضات محیط زیستی دستگاه‌های مختلف در استان‌های فارس، زنجان، خراسان شمالی، مازندران و اصفهان، ارتقای 5 عرصه حفاظت شده، اصلاح، بازنگری و انتزاع در حدود و شمولیت 5 منطقه حفاظت شده، تعدیل بهای مطالبه ضرر و زیان تلف شدن جانوران وحشی و تعیین تعرفه‌های آزمایشگاه‌های معتمد به تصویب رسید.

در این جلسه رئیس جمهور در سخنانی، مردمی کردن حفاظت از محیط زیست از طریق ایجاد حس مسئولیت و دغدغه‌مندی در عموم مردم نسبت به حفاظت از محیط زندگی خود را از مهمترین ماموریت‌های سازمان و شورای‌عالی حفاظت محیط زیست دانست و تصریح کرد: تحقق این هدف نیازمند تهیه و تدوین طرحی جامع شامل تعریف دقیق ملاحظات زیست محیطی همراه با زمانبندی مشخص است.

رئیسی تلاش برای تحقق عدالت محیط زیستی و بهره‌گیری از روش‌ها و دستاوردهای دانش‌بنیان در راستای ارتقای سیاست‌ها و راهکارهای حفاظتی از محیط زیست را از دیگر مسئولیت‌ها و مأموریت‌های مهم سازمان و شورای حفاظت محیط زیست برشمرد و سازمان محیط زیست را موظف کرد علاوه بر به کارگیری فناوری‌های روز، با تعریف دقیق شاخص‌های زیست محیطی برای بهره‌برداران صنعتی، کشاورزی و عمرانی از عرصه‌های طبیعی و همچنین کمک گرفتن از ظرفیت‌ دستگاه‌های مختلف مثل ظرفیت نیروهای نظامی و انتظامی که اشراف کاملی بر همه مناطق کشور دارند، ظرفیت و اثرگذاری اقدامات حفاظتی از محیط زیست کشور را ارتقا دهد.

وی از همه کارشناسان ادارات محیط زیست خواست که در تعیین سیاست‌ها، بررسی درخواست‌های بهره‌برداران صنعتی، معدنی و کشاورزی و اقدامات حفاظتی از محیط زیست بر مبنای شاخص‌ها و مبانی قابل دفاع و اقناع‌کننده و نه صرفا سوابق آن مناطق اعمال نظر کنند و اجازه ندهند بهره‌برداری و استفاده از ثروت‌های ملی و عمومی با دلایل غیرقابل دفاع متوقف شده یا با مشکل مواجه شود.

رئیس جمهور با اشاره به برخورداری کشور از بدنه کارشناسی ارزشمند، بر بهره‌گیری شایسته از نظرات کارشناسی و تخصصی در زمینه پاسخگویی به درخواست‌های بهره‌برداری از عرصه‌های طبیعی تاکید کرد و اظهار داشت: پس از اعمال دقیق قوانین و مقررات در ارائه مجوزها با رویکرد حل مسئله، قدم بعدی نظارت و پایش دقیق اجرای سیاست‌ها و چارچوب‌های حفاظتی از سوی بهره‌برداران و اعمال قاطع و جدی قانون علیه خاطیان و متخلفان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم