Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامیار داهیم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به انجام سنت حسنه قربانی در روز عید قربان در استان و اهمیت نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام در تمامی شهرستان‌ها، تیم های فنی و بهداشتی این نهاد در حالت آماده باش هستند.
وی اضافه کرد: بیش از 164 نفر نیروی فنی اعم از دامپزشک، بازرس گوشت و ناظر ذبح شرعی در قالب اکیپ های نظارتی و بازرسی شرعی و بهداشتی دامپزشکی بر این اقدام نظارت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: 29 اکیپ ثابت و 51 اکیپ سیار در سطح استان آماده نظارت بر ذبح دام های نذری و قربانی اعم از گاو، گوسفند و بز به صورت رایگان در روز عید قربان هستند.
داهیم با اشاره به اهمیت حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت قربانی و تأمین بهداشت عمومی ادامه داد: در این زمینه هماهنگی های لازم با استانداری، فرمانداری ها، شهرداری ها، امامان جمعه و جماعات جهت تشدید نظارت ها انجام شده است.
وی با اشاره به اهمیت ذبح بهداشتی دام و کارشکنی برخی ها در این زمینه گفت: در روز عید قربان عده ای از افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به کشتار و فروش دام های مشکوک در میادین و چهار راه های بزرگ شهر تحت پوشش دام قربانی و نذری می کنند.
وی بیان کرد: توصیه می شود شهروندان دام های قربانی خود را در کشتارگاه دامی شهرستان یا در محل های تعیین شده از طرف شهرداری ها و در ضمن مشاوره با ماموران دامپزشکی ذبح کنند.
داهیم با اشاره به برخورد با خاطیان گفت: اکیپ های سیار کنترل بهداشتی شبکه های دامپزشکی با عوامل کشتار دام و عرضه و فروش گوشت در خارج از مراکز عرضه مجاز در روز عید قربان برخورد قانونی می کنند.
وی ادامه داد: ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دام های قربانی مستقر در اداره کل دامپزشکی استان در روز عید قربان آماده پاسخگویی به هم استانی هاست.
داهیم افزود: شماره تماس 32778701 و 32426848 شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه از ساعت هفت صبح الی 13 بعد از ظهر آماده ارائه هرگونه راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شهروندان است.
به گزارش ایرنا ذبح دام در منازل و معابر عمومی علاوه بر به مخاطره انداختن سلامت عمومی سبب ایجاد آلودگی های ثانویه در گوشت استحصالی و نیز ایجاد آلودگی های زیست محیطی در معابر عمومی و انتشار بیماری های مشترک بین انسان و دام می شود.
کارشناسان دامپزشکی توصیه می کنند به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری های قابل انتقال از دام به انسان، گوشت دام قربانی 24 ساعت و آلایش خوراکی دام (دل، جگر و قلوه) 48 ساعت در دمای یخچال (صفر تا چهار درجه سانتیگراد) نگهداری و سپس نسبت به توزیع و مصرف آن اقدام شود.
7125/3072
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت آذربایجان غربی ابتلا به بیماری زیست محیطی شهرداری گوشت رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۴۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح هوشمندسازی تامین و توزیع گوشت در چهارمحال وبختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از آغاز طرح هوشمندسازی تامین و توزیع گوشت قرمز در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حسین برزگر در نشست هم‌اندیشی اجرای طرح هوشمند‌سازی تامین و توزیع گوشت قرمز، اظهار داشت: با اجرای طرح هوشمندسازی، تامین تا توزیع گوشت قرمزبا هدف خدمت‌رسانی بیشتر به تولید کننده، قصابان و مصرف‌کنندگان ساماندهی و الکترونیکی خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح هوشمندسازی تامین و توزیع مرغ در استان چهارمحال وبختیاری به عنوان استان پیشگام در سطح کشور انجام شد که منجر به ارائه خدمت بزرگی به تولید کنندگان و فروشندگان مرغ با توجه به الکترونیکی شدن ثبت درخواست خرید و فروش شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: تمامی فرایند عرضه گوشت مرغ در واحدهای صنفی و همچنین میزان تولید در کشتارگاه‌ها از طریق سامانه رهتاب پیگیری و نظارت بر این حوزه دقیق، و از وقوع هر تخلفی جلوگیری شد.

برزگر خاطرنشان کرد: ان‌شاالله  در اجرای طرح هوشمند سازی تامین و توزیع گوشت قرمز نیز استان چهارمحال وبختیاری پیشگام خواهد بود.

بهروز میرزایی، معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز بیان داست: این طرح بصورت تدریجی و فاز به فاز انجام خواهد شد که در مرحله اول هدف، خدمت‌رسانی به قصابان از طریق الکترونیکی کردن تامین و توزیع خواهد بود ودر مراحل بعدی، افزایش درآمد تولید کنندگان با فروش به قیمت واقعی وبدون دخالت دلالان، جلوگیری از خروج دام از استان، متعادل سازی و ثبات قیمت خواهد بود.

وی اظهار داشت: طرح هوشمندسازی نظام توزیع کالاهای اساسی به کمک و همراهی شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های بخش کشاورزی نیاز دارد و بازار بدون استفاده از پلتفرم‌های توزیع به آرامش نمی‌رسد.

میرزایی افزود: استفاده بهینه از زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری زمینه توزیع کالا را از حالت سنتی به مدرن فراهم می‌کند، همچنین می‌توان امکان کنترل و نظارت بر قیمت و مقدار اقلام توزیعی، شفافیت در زنجیره توزیع و اطلاع از میزان موجودی کالا و برنامه‌ریزی جهت تامین به موقع کالاهای اساسی از مهم ترین مزایای هوشمندسازی توزیع کالاهای اساسی است.

وی تصریح کرد: سامانه رهتاب علاوه بر توزیع گوشت بایستی قابلیت اجرای زنجیره کالاهای اساسی شامل شکر، برنج و ... و نظارت بر این فرآیند را داشته باشد که از طریق آن بتوان نظارت و بازرسی از واحد های صنفی را تسهیل و از این طریق بهره وری و بازدهی نیز افزایش یابد.

انتهای پیام/7540/.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح هوشمندسازی تامین و توزیع گوشت در چهارمحال وبختیاری
  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • برداشت گیاهان بهاری در اشنویه دومین قربانی خود را گرفت