Web Analytics Made Easy - Statcounter

 معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه خانواده محیط بانان ۳ هزار نفر هستند که ۱۲۰ نفر شهید و ۳۰۰ نفر آنها مجروح شده‌اند؛ بیان داشت: محیط زیست حافظ حقوق نسل های آتی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور،  عصر امروز( 28 مرداد) در مراسم بزرگداشت محیط بانان شهید استان تصریح کرد: محیط بانان را پاسداران حقوق نسل‌های هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه خانواده محیط بانان 3 هزار نفر هستند که 120 نفر شهید و 300 نفر آنها مجروح شده‌اند؛ بیان داشت: محیط زیست حافظ حقوق نسل های آتی است و در این سرزمین فقط سه هزار نفر برای حفاظت از حقوق نسل های بعدی تلاش می‌کنند.

 


رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از تصویب قانون حمایت از محیط بانان در کمیسیون قضایی مجلس خبر داد و با ابراز امیدواری بر اینکه این طرح تا پایان سال به تصویب نهایی برسد؛ گفت: محیط زیست وظایف بسیار سنگینی دارد اما امکانات ما محدود است.

 

وی با اشاره به اینکه محیط بانان 360 ساعت در ماه موظف هستند در پاسگاه های خود مستقر باشند؛ دستگیری قاتلان شهدای محیط بان را هم مورد توجه قرار داد و ابراز تأسف کرد: ضعفی که ما داریم در این است محیط بانان را فقط یک آموزش مقدماتی می دهیم و سپس در پاسگاه‌ها مستقر می‌کنیم در حالی که در سایر کشورها این گونه نیست و این یک ضعف برای ماست و از وزارت علوم خواستاریم دانشکده محیط زیست را به دانشکده محیط بانی تبدیل کند.

 


رضا جزینی‌زاده، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان نیز در سخنانی، مشارکت مردم را یکی از راه های اصلی در امر حفاظت از محیط زیست دانست و تأکید کرد: زمینه را برای آحاد جامعه در تصمیم سازی محیط زیست خود دخیل کنیم.

 


وی با اشاره به اینکه به بهانه کارهای اقتصادی، سیاسی و ... به محیط زیست لطمه می‌زنیم و این دردی شده است؛ گفت: اما هر جایی که مردم برای حفاظت محیط زیست وارد شده‌اند با انگ‌های مختلف از عرصه خارج کردیم و نگذاشتیم مردم از محیط زیست حفاظت کنند.

 

 
در این مراسم از خانواده شهیدان مهدی احمدی نیک، متولدسال 1363 و علی خواجویی، متولد 1362 دو شهید محیط‌بان حفاظت محیط زییست استان که در سال‌جاری به درجه رفیع شهادت نائل شدند، تجلیل شد.

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: عزت الله انتظامی مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تالار وحدت خبرگزاری شبستان آمریکا جهاد دانشگاهی شیراز بازار مسکن استان همدان محیط زیست کرمان عیسی کلانتری شهدای محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۴۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره

جمعی از مسئولان، قضات و بازپرسان دادگستری استان قم با هدف آشنایی هرچه بهتر با وظایف و شرایط کاری محیط بانان به عنوان ضابطان خاص قضایی و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی زیست محیطی استان، از منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم بازدید کردند.

 محمدحسین بازگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر زیست محیطی در مناطق و زیستگاه های طبیعی استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی و مشارکت تمامی نهادهای ذیربط بتوانیم با هرگونه تعدی و تخلف که موجب تخریب و از بین رفتن محیط زیست می‌شود، به خوبی مقابله کنیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست
  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان