Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-08@03:11:54 GMT

کلاهبرداری با ربات «همدم‌یاب»

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۲۴۸۸۹

به گزارش وانانیوز، 

سرهنگ تورج کاظمی در گفت‌وگویی، دراین‌باره گفت: چندی پیش یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که مبالغی از حساب بانکی‌اش به شکل غیرمجاز و مخفیانه برداشت شده است که در همین راستا بررسی موضوع در دستورکار ماموران پلیس فتا قرارگرفت.

وی با بیان اینکه در تحقیقات انجام شده مشخص شد که مالباخته عضو یکی از کانال های شبکه های اجتماعی شده است و با خرید نرم افزار ربات "همدم‌یاب" مبلغ 500 هزار ریال از حساب بانکی‌اش افزار کسر شده است، اظهارکرد: با به دست آوردن سرنخ هایی از اقدامات مالباخته در فضای مجازی، ماموران وارد مرحله دیگری از تحقیقات پلیسی شده و متوجه شدند مالباخته نرم‌افزار را از درگاه جعلی فیشینگ خریداری و با ثبت اطلاعات بانکی خود در صفحه جعلی طراحی شده اطلاعات بانکی وی در دسترس افراد کلاهبردار قرار گرفته و آنان در چندین نوبت اقدام به برداشت از حساب وی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظمی ادامه داد:‌ در تحقیقات بعدی مشخص شد که فرد مجرم پس از طراحی سایت جعلی در فضای مجازی و اخذ مبلغ 500 هزار ریال از افراد متقاضی و عضویت در کانالی نه تنها هزینه واریزی را برگشت نداده است، بلکه با وارد کردن اطلاعات بانکی در این درگاه جعلی که به یکی از درگاه‌های بانکی شبیه سازی شده بود اقدام به خالی کردن حساب افراد کرده است.

رئیس پلیس فتای پایتخت افزود: ماموران پس از شناسایی مخفیگاه این زن کلاهبردار، با هماهنگی مقام قضایی برای دستگیری او وارد عمل شده و در عملیاتی اقدام به دستگیری وی کردند.

کاظمی با بیان اینکه متهم در بازجویی‌های پلیسی به بزه انتسابی اقرار کرد، گفت:‌برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شد و متهم برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

وی به شهروندان هشدار داد: هنگام درج اطلاعات حساب و کارت های بانکی خود به آدرس اینترنتی یا url دقت کنید. بهتر است که آدرس اینترنتی درگاه بانکی را از خود بانک دریافت کنند.

انتهای پیام

 

 

منبع: وانا

کلیدواژه: پلیس فتا تلگرام تهران دستگیری فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۴۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متهم کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی رسید جعلی خرید در قم

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ابوالفضل تحریری، از صدور کیفرخواست برای متهم کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی با ترفند ارائه رسید جعلی خبر داد و گفت: اغلب قربانیان رسیدهای جعلی از میان فروشندگان طلا، گوشی تلفن همراه و لوازم الکترونیکی هستند.

وی با بیان اینکه با وصول شکایت‌های متعدد مبنی بر خرید طلا از طریق پرداخت بانکی جعلی با مشخصات یکسان، پرونده قضایی در شعبه هفت بازپرسی تشکیل و متهم این کلاهبرداری دستگیر شد افزود: این متهم از ۱۸ شاکی پرونده بیش از ۶ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

معاون دادستان قم در خصوص شگرد این کلاهبرداری گفت: این متهم سابقه دار با جستجو در آگهی‌های سایت دیوار و شناسایی فروشندگان طلا، گوشی تلفن همراه و اقلام با ارزش، برای اعتماد سازی بخش اندکی از مبلغ خرید را به عنوان بیعانه پرداخت و بقیه را به پرداخت الکترونیکی از سامانه موکول و با ارائه رسیدهای جعلی اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده است.

وی با بیان اینکه هشدارهای مکرر در خصوص این نوع کلاهبرداری به شهروندان داده شده است تصریح کرد: در خرید و فروش‌های اینترنتی به خصوص در مبالغ بالا از دریافت وجه اطمینان کامل حاصل کنند و به هیچ وجه به وعده پرداخت‌های زمان دار مانند پرداخت بانکی پایا اعتماد نکنند.

کد خبر 6099439

دیگر خبرها

  • دستگیری متهم کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی رسید جعلی خرید در قم
  • گول پیامک‌های جعلی را نخورید
  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • ترفند جدید کلاهبرداری/ یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • خالی کردن حساب با سوال ۱۰۰ میلیونی!
  • جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید
  • «جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال
  • یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟