Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مرکز واردات و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: قرار است دولت مصوبه‌ای ابلاغ کند که بخش‌هایی از کالاهای وارداتی از پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز دولتی با بازار مستثنا شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علی معقولی در پاسخ به اینکه گفته شده در گمرک کمیته‌ای برای تعیین‌تکلیف کالاهای وارداتی که مشمول پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز دولتی با بازار هستند، تشکیل شده،‌اظهار داشت: قرار بود از سوی دولت مصوبه‌ای ابلاغ شود و این موضوع را نیز ما شنیده‌ایم، اما هنوز ابلاغیه به دست گمرک نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل مرکز واردات و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک افزود: شنیده‌ایم که یکسری از واحدهای تولیدی از پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز مستثنی خواهند شد، اما هنوز جزئیات آن منتشر نشده است و احتمال تغییرات دارد. 

وی در مورد تسهیل ترخیص کالاهای واحدهای تولیدی بیان داشت: با سیاست جدید، واحدهای تولیدی‌ای که می‌توانند ضمانت‌نامه بگیرند، تا یک سال مهلت داده شده و آن دسته از واحدهایی که نمی‌توانند ضمانت بگذارند، ۷۰ درصد کالای خود را ترخیص کرده و ۳۰ درصد باقی‌مانده برای تعیین‌تکلیف حقوق گمرکی نگه داشته می‌شود. 

معقولی با تأکید بر اینکه برای ترخیص کالاهای تولیدی هر اقدامی نیاز است انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: این اقدام برای متوقف نشدن کالا در گمرک و حمایت از تولید است. 

وی در پاسخ به این سؤال که برخی واردکنندگان معتقدند پرداخت مابه‌التفاوت ارز منجر به افزایش هزینه تمام شده کالا و انبارداری می‌شود، گفت: این موضوع مصوبه دولت است و گمرک ملزم به اجرا بوده و اگر اصلاح شود، ما نیز تابع هستیم. 

مدیرکل مرکز واردات و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک در مورد اینکه وضعیت اوضاع تجارت با بخشنامه‌های خلق‌الساعه پرنوسان است، بیان داشت: ابلاغیه‌هایی که برای ما از دستگاه‌های متولی می‌آید، باید ابلاغ شود و از خودمان بخشنامه‌ای نداریم، امیدواریم که وضعیت بهتر شود و این موضوع نیاز به صبر دارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دولت گمرک نرخ ارز واردات واحدهای تولیدی ترخیص کالا ارز دولتی مابه التفاوت ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۶۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمباین وارداتی جدید در کارون رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر جهاد کشاورزی کارون بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: از کمباین جدید وارداتی شرکت کمباین سازی ایران در بخش سویسه روستای شیلات این شهرستان رونمایی شد.

جبار حمادی گفت: برداشت توسط این کمباین به صورت پایلوت در شهرستان کارون برای آشنایی کشاورزان پیشرو با مزایای این مدل کمباین با حضور مسؤولان استانی - شهرستانی و کشاورزان پیشرو منطقه انجام شد.

کد خبر 6086691

دیگر خبرها

  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • کمباین وارداتی جدید در کارون رونمایی شد
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • عبور سنگ ترانزیتی افغانستان به ترکیه از گمرک دوغارون
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین