Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،کرد زنگنه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص برآورد ظرفیت مالیاتی کشور گفت:ظرفیت بالقوه مالیاتی کشور را معمولا نسبت به تولید ناخالص ملی می سنجند، این عدد در کشور های پیشرفته به طور معمول 25 تا 30 درصد است .

وی ادامه داد:در کشور ما متاسفانه تنها 7درصد از میزان تولید ناخالص داخلی ، مالیات گرفته می شود و اگر ظرفیت مالیاتی بالقوه  را 15 درصد در نظر بگیریم در حال حاضر تنها نصف ظرفیت واقعی کشور، مالیات گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شقاقی کارشناس  اقتصادی در ادامه برنامه با اشاره به 3 هدف اصلی اخذ مالیات،  اظهار داشت:مالیات باز توزیع ثروت است و شکاف طبقاتی را کاهش می دهد.

وی ادامه داد:هدف دوم مالیات، افزایش درآمد های پایدار دولت است به گونه ای که  یکی از سیاست های اصلی ما قطع وابستگی به درآمدهای نفتی از طریق مالیات  است.

شقاقی افزود:همچنین مالیات یکی از مهمترین ابزارها برای مبارزه با سوداگری است.

وی ادامه داد: اکنون 430 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی داریم ؛میانگین نسبت مالیات به تولید در دنیا 15 درصد است کشورهای توسعه یافته 36 درصد است که در کشور ما این رقم تنها 7 درصد است.

این کارشناس اقتصادی گفت:استفاده نکردن از ابزارهای مالیاتی باعث افزایش شکاف طبقاتی می شود.

وی با بیان اینکه نظام مالیاتی کشور جامع نیست ، تصریح کرد: اکنون بیشترین مالیات را کارمندان پرداخت می کنند.

شقاقی تصریح کرد:اجرای نظام جامع مالیاتی، یک انقلاب مالی و شفافیت در اقتصاد می خواهد .

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مالیات طرح جامع مالیاتی خانه های خالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۷۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران

محمد مهدی عباس زاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه ۱۲ درصد گوشت مرغ موردنیاز کشور در این استان تولید می‌شود، گفت: با توسعه زنجیره مرغ در مازندران، توان صادراتی این زنجیره در استان افزایش خواهد یافت.

او  افزود:استان مازندران قطب تولید طیور کشور به شمار می‌رود و در همه عرصه‌های کشاورزی به عنوان نگین کشاورزی کشور مطرح است، تصریح کرد: زنجیره تولید مرغ یکی از زنجیره‌های مهم در استان مازندران به شمار می‌رود که قابلیت توسعه دارد.

عباس زاده  با اشاره به اینکه زنجیره تامین گوشت مرغ روند رو به رشدی را سپری می‌کند، کفت: مازندران از ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه تولید گوشت سفید برخوردار است به صورتی که بیش از ۵۰ درصد ظرفیت جوجه کشی کشور در مازندران واقع شده و بیش از ۲۷ درصد جوجه یک روزه کشور در استان مازندران تولید می‌شود.

او  با تاکید بر اینکه حدود ۱۲ درصد گوشت مرغ کشور در مازندران تولید می‌شود و این استان در تامین بخشی از نیاز مرغ پایتخت و استان‌های همجوار مشارکت دارد، گفت: در سالجاری با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت افزایش جوجه ریزی در کشور، ظرفیت تولید مرغ در این استان افزایش یافته است و به سمت صادرات گام برداشته شده است.

عباس زاده ابراز امیدواری کرد قابلیت صادرات و گسترش ارسال تولیدات به خارج از کشور در سال‌های آینده با حمایت‌های بیشتر روند پرشتاب تری را بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد