Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمد جمشیدی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه وزارت خزانه داری آمریکا با کار دیپلماتیک در پی ایجاد بیشترین فشار اقتصادی به ایران است افزود: مقامات دیگر کاخ سفید نیز فشار امنیتی را از سوی دیگر دنبال­ می‌کنند.
وی با اشاره به ایجاد کارگروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه امریکا افزود: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده اند که با فشار‌های کنونی جمهوری اسلامی ایران سر تسلیم فرو نمی‌آورد و آن‌ها در حوزه عملیات دیپلماتیک کمبود دارند و بر این اساس می‌خواهند با ایجاد این کارگروه کشور‌های دیگر را با خود همراه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند با ایجاد آشوب در داخل به دلیل مشکلات اقتصادی این آشوب‌ها را با عنوان آشوب برای تغییر نظام اسلامی معرفی کنند و پس از آن اجماع دیگر کشور‌ها را بر ضد ایران شکل دهند.
جمشیدی اضافه کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند همه مولفه قدرت ایران را از بین ببرند.
وی گفت: برایان هوک که پیش از این مسئول سیاست گذاری در وزارت امور خارجه آمریکا بود با عنوان مسئول گروه اقدام ایران تنزیل رتبه یافت و اکنون پمیئو یک حرف می‌زند و هوک چیز دیگری می‌گوید.
وی اضافه کرد: ­اینکه سازمان‌های دیگر آمریکا گوش به فرمان برایان هوک یا پمپئو باشند نیست البته پمپئو می‌تواند در­ شورای امنیت آمریکا تاثیرگذار باشد.
وی افزود: دغدغه پمپئو مسئله ایران و تشکیل این گروه محلی برای توطئه بر ضد کشورمان است.
استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران گفت: ­آمریکایی‌ها با گذاشتن ۱۲ شرط برای مذاکره با ایران که هیچ کشوری آن‌ها را نمی‌پذیرد نشان دادند نمی‌خواهند مذاکراتی انجام شود.
جمشیدی اضافه کرد: آن‌ها در پی فشار بر ضد ایران هستند و می‌خواهند کشور‌های دیگر را با خود در اقدام بر ضد کشورمان همراه کنند.
وی بابیان اینکه نظم آمریکایی بین الملل در حال فروپاشی است و خود آمریکایی‌ها این نظم را عملکردشان با بحران روبرو کرده اند افزود: اکنون بسیاری از قدرت‌های نو ظهور و حتی قدیمی نظم آمریکای را نمی‌پذیرد.
وی گفت: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند نظم بین المللی را در چارچوب خود نگه دارند، اما سیاست های­ ناسیونالیستی ترامپ موجب شکاف بیشتر میان این کشور و دیگر کشور‌ها شده است.
جمشیدی افزود: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران نقش اصلی را در منطقه بازی می‌کند و تروریست‌ها را مهار و از نا امنی در اروپا و چین جلوگیری کرده است این قدرت باید دیگران را ملزم به احترام به ما کند.
وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها اعلام کردن که می‌خواهند نیروی نظامی فضایی ایجاد کنند، اما نیروی موشک جمهوری اسلامی ایران را تهدید جهانی اعلام می‌کنند.
وی گفت:: آمریکایی‌ها می‌گویند حضور ایران در سوریه بی ثبات کننده است، اما خودشان در پس حضور­ دائمی در منطقه هستند.
وی افزود: این سیاست آمریکایی‌ها برای جامعه ما مفید است و ریاکاری آن‌ها را نشان می‌دهد.
جمشیدی گفت: دولت اوباما نیز که می‌گفت: اهل تعامل است منافقان را از لیست تروریست‌ها خارج و ایران را تهدید اتمی کرد.
استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران گفت: باید نوع محاسبات آمر یکایی‌ها را بر ضد کشورمان تغییر دهیم، زیرا آن‌ها فکر می‌کنند با فشار می‌توانند به اهداف خود برسند.
وی با بیان اینکه جامعه پشت سر نظام اسلامی ایستاده است گفت:: مسئولان باید قدر این موضوع را بدانندو برای مقابله با آمریکایی‌ها مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند.
وی افزود: آمریکایی‌ها می‌خواهند جمهوری اسلامی ایران در نظم جهانی جایی نداشته باشد که باید در سیاست خارجی جایگاه ایران را در این باره محکم کنیم.
جمشیدی گفت: اینکه عده‌ای حل مشکلات را در رابطه با آمریکا می‌دانند تفکر نادرستی است.
سید محمد ­صادق خرازی­ کارشناس مسائل سیاسی نیز در این برنامه گفت:: دولت آمریکا تحت فشار لابی صهیونیستی و اعراب شعار‌های داده است که می‌خواهد آن‌ها را عملی، ساختار مردم سالار ایران را از درون تهی کند و رفتار جمهوری اسلامی ایران را تغییر دهد.
وی گفت:: هدف آمریکا کاهش قدرت بازدارندگی و قدرت فزاینده ایران در خاورمیانه است.
وی بابیان اینکه قدرت ایران هیچگاه در خاورمیانه اینگونه نبوده است گفت: قدرت ایران در خاورمیانه خیلی‌ها را نگران کرده است که این نگرانی‌ها نا بجاست.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تروریست را در خاورمیانه مهار کرد، افزود:­ آمریکایی‌ها می‌خواستند در لبنان، عراق، سوریه، پاکستان و افغانستان دولت‌های مورد علاقه خود را روی کار آورند، اما نتوانسته اند و با بی محلی جهانی روبرو شده اند.
خرازی بابیان اینکه ایران توانست باقدرت معنوی و همکاری با ملت‌ها و دولت‌ها موقعیت ویژه‌ای برای آن‌ها ایجاد کند گفت:: فرار شرکت‌های اقتصادی و بی تدبیری‌های مدیریت داخل کشور کاری به آمریکائی‌ها ندارد و نشان دهنده‌ی اشتباهات داخلی ماست که باید این مسائل و مشکلات حل شود.
وی اضافه کرد: ترامپ در شعار‌ها و اهدافش ناموفق بوده است و تشکیل گروه اقدام ایران دروزارت خارجه آمر یکا فرار این کشور به جلو برای همراهی اروپایی‌ها و خارج شدن از بن­ بست سیاست خارجی آمریکا در دوره ترامپ است.
خرازی گفت: اکنون آمریکایی‌ها با کانادا، اروپا، روسیه و ژاپن و چین و با خودشان مشکل دارند و سردرگم هستند و نمیدانند به مسائل نگاه سیاسی یا اقتصادی یا امنیتی داشته باشند.
خرازی ادامه داد: جدایی از مشکلات، دولت ایران مقتدر است و می‌توانیم راه خود را با قدرت ادامه دهیم.
خرازی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات بین المللی خود عمل کرده است، گفت: هدف آمریکایی­‌ها از بیان شروط ۱۲ گانه برای مذاکره با ایران، تضعیف کشورمان از درون و خلع سلاح ایران در خاورمیانه و روبرو کردن نظام اسلامی با چالش‌های سیاسی و اقتصادی در داخل است.
وی گفت:: آمریکایی‌ها می‌دانند موقعیت ایران در منطقه از نظر راهبردی در حوزه‌های مختلف قابل مقایسه با هیچ کشوری نیست و می‌خواهند ایران را در منطقه با چالش روبرو کنند.
وی اضافه کرد: هدف نخست آمریکایی‌ها کاهش بازدارندگی هدف دوم مهار ایران و هدف سوم توقف جمهوری اسلامی و تغییر نظام اسلامی است.
وی افزود: اگر کسی به جزء این فکر و نگاه را در رابطه با آمریکایی‌ها را داشته باشد ساده انگاری کرده است.
وی با بیان­ اینکه سیستم اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران فوق العاده سیال و قوی است گفت:: هزینه استقلال ایران پول خرج کردن و راضی کردن دل دیگران نیست.
خرازی اضافه کرد: باید مستحکم باشیم و در مقابله نا بخردی‌های آمریکا مقاومت کنیم.
سید محمد ­صادق خرازی­ کارشناس مسائل سیاسی افزود: آمریکایی‌ها پس از فروپاشی شوری دچار بحران در فلسفه سیاسی موجودیت خودشان شدند و بر این اساس نظم جدید جهانی را تعریف کردند که تنها موفق نشد بلکه دو قطبی دیگری به نام روسیه و چین شکل گرفت و امروز نیز قدرت‌های دیگری به نام هند، برزیل و جریان مقاومت در غرب اسیا که کشور‌ها در حال پیوستن به آن هستند شکل گرفته است.
وی گفت: اکنون رئیس جمهوری ترکیه و قطر به نیت آمریکایی‌ها پی برده اند و به سمت ایران گرایش پیدا کرده اند.
خرازی اضافه کرد: دولت باید اصلاحات درونی جدی در بعد اقتصادی ایجاد و بحران تولید را حل کند، زیرا کارفرمایان و کارگران با بحران جدی روبرو هستند.
وی افزود: سیاست خارجی ما باید در حوزه‌های فراتر از اروپا مانند روسیه چین، آفریقا، آمریکای جنوبی و جنوب شرق اسیا عمل کنند.
سید محمد ­صادق خرازی­ کارشناس مسائل سیاسی گفت:​ دکترین سیاست خارجی ما باید فرا برجامی باشد، زیرا سیاست برجامی دیگر جواب نمی‌دهد و اندیشمندان و کارشناسان کشور باید دکترین فرابرجامی را طراحی کنند.
موسی حقانی پژوهشگر تاریخ معاصر ایران نیز در این برنامه گفت: آمریکا ۷۰ سال است بر ضد ایران اقدام می‌کند و مواضع آن ضد ملت ایران بوده است.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری بزرگ و تاثیرگذار در منطقه ­و دلیل دشمنی آمریکایی‌ها با کشورمان نیز به این دلیل است.
حقانی افزود: انقلاب اسلامی ایران دست آمریکایی‌ها را از منافع نامشروع اش قطع کرد.
وی اضافه کرد: در نهضت ملی­ شدن نفت ملت ایران یکپارچه برخواست و این تنها برای ملی شدن صنعت نفت نبود بلکه به دلیل دخالت انگلیسی­‌ها در همه شئون ملت ایران، ­مردم­ به مقابله با آن‌ها برخواستند.
وی بابیان اینکه آمریکائی‌ها درنهضت ملی شدن نفت با برخی جریان‌ها برای امتیاز گرفتن از انگلیسی‌ها ارتباط گرفتند گفت:: ­نمونه عمیق‌تر نهضت ملی شدن نفت انقلاب اسلامی بود که برای مقابله با آمریکایی‌ها شکل گرفت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: دانشگاه آمریکا تغییرنظام خزانه داری هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۸۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی وحید سلیمانی با استاد ناصر صالح بعد از برد تیم ملی فوتسال برابر قزاقستان

گفتگوی وحید سلیمانی با استاد ناصر صالح بعد از برد تیم ملی فوتسال برابر قزاقستان

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • پیروزی بدون جنگ
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • خیزش دانشگاه‌های آمریکا علیه محور شرارت آمریکایی-اسرائیلی
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)
  • دانشجویان ایران هم‌صدا با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین
  • گفتگوی وحید سلیمانی با استاد ناصر صالح بعد از برد تیم ملی فوتسال برابر قزاقستان
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌