Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ کاظم لطفی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان با بیان اینکه مرداد پارسال مجوز زیست محیطی ساخت سد شفارود صادر شد گفت: برای این طرح یک و نیم میلیارد یوان فایناس از خط اعتباری کشور چین اختصاص یافته است که تاکنون یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون یوان جذب شده است و برای جذب ۴۰۰ میلیارد یوان باقی مانده هم تا پایان امسال زمان باقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تاکنون ساخت سد شفارود ۴۰ درصد پیشرفت دارد که با برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال به ۷۰ درصد خواهد رسید
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: ساخت بدنه سد شفارود تا پایان سال ۹۸ به پایان خواهد رسید و امیدواریم راه اندازی نیروگاه، ساخت جاده دسترسی و آب گیری سد در سال ۹۹ انجام شود.
کاظم لطفی در خصوص ساماندهی روستاییان اطراف سد شفارود هم اضافه کرد: قیمت اراضی روستای دوران ارزیابی می‌شود و تا پایان شهریور اسناد آن حاضر می‌شود و خانوار‌های این روستا ساماندهی خواهند شد.
وی با بیان اینکه ۹۴ هکتار اراضی جنگلی زیر آب سد شفارود خواهد رفت افزود: ۵ برابر این میزان جنگل کاری خواهد شد.
مدیر آب شرکت منطقه‌ای گیلان با اشاره به فصل زراعی کنونی گفت: با کاهش بارندگی‌ها از ۲۳۰ میلیمتر به ۱۹۳ میلیمتر در شروع فصل زراعی امسال ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد منجیل و ۲۰۰ میلیون متر مکعب از دیگر منابع آب و در مجموع ۱۸ درصد کاهش یافت، اما با برنامه ریزی و مدیریت مصرف شالیکاران، از بروز بحران آب کشاورزی جلوگیری شد.
کاظم لطفی با اشاره به آسیب پذیر بودن برخی از شهر‌های گیلان از نظر منابع آبی افزود: امسال شهرستان لنگرود و تالش آسیب پذیر بودند که برای حل مشکل ۱۷ ایستگاه پمپاژ در لنگرود راه اندازی و ۳۰ چاه در تالش حفر شد .
وی گفت: در شهرستان‌های رودسر، املش، لاهیجان، آستانه اشرفیه، سیاهکل، فومن، شفت، صومعه سرا، آستارا، ماسال و رضوانشهر توانستیم هزار و ۱۰۰ کیلومتر از انهار درجه یک و درجه دو و رودخانه‌ها را لایروبی کنیم تا جریان آب  در مزارع سرعت یابد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه باید از آب ۵۴ رودخانه گیلان بهره ببریم افزود: برای این کار هدف گذاری را از سال ۹۵ با ساخت سد آغاز کردیم که ساخت ۱۰ سد لاستیکی، تکمیل سد‌های شفارود رضوانشهر و پلرود رودسر و همچنین شروع ساخت سد لاسک شفت و دیورش رودبار نمونه‌های از این هدف گذاری است.
کاظم لطفی با بیان اینکه مجوز زیست محیطی سد لاسک صادر شده است گفت: ساخت سد لاسک بزودی آغاز خواهد شد و سد پلرود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است سال ۹۹ آبگیری شود.
وی افزود: لایروبی ۲ هزار و ۱۴۰ آب بندان و ساخت ۴۴۰ ایستگاه پمپاژ برای بازچرخانی آب مزارع از دیگر طرح‌های شرکت آب منطقه‌ای گیلان برای تامین آب کشاورزی است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اجرای ۲۶ طرح بزرگ شرکت آب منطقه‌ای گیلان با ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار گفت: ۱۶ پروژه از این ۲۶ طرح ملی است که هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تاکنون برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده و به هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.
کاظم لطفی افزود: هم اکنون ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون متر مکعب منابع آبی مدیریت شده در استان شامل آب بندان‌ها، رودخانه‌ها و چاه‌ها وجود دارد.
وی با بیان اینکه بسیاری از صاحبان صنایع مادر علاقمند به سرمایه گذاری در گیلان هستند تصریح کرد: راه اندازی صنایعی که نیاز به آب دارند در حال افزایش است.

انتهای پیام / ق

تخصیص یک و نیم میلیارد یوان فایناس برای ساخت سد شفارود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۰۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی ۲ ساعته گاز در برخی مناطق شهر رضوانشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ شرکت گاز گیلان اعلام کرد: به دلیل تعمیر خطوط انتقال گاز برای پایداری شبکه و ارتقای خدمات رسانی به مشترکان ، جریان گاز مناطقی از شهر رضوانشهر شامل میدان کوثر ، خیابان بیگزاد محله، خیابان محسنی ، کوچه شهادتی ، غدیر ۱ تا ۵ ، تالار علی بیگ ، پشت مدرسه استثنایی و خانه‌های مسکن مهر در شهر رضوانشهر ، فردا سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۱۴ تا ۱۶ قطع خواهد شد.

شرکت گاز گیلان از مشترکان خواست هنگام قطعی جریان گاز، از دستکاری تجهیزات گاز رسانی خودداری کنند.

پس از پایان تعمیرات، ماموران شرکت جریان گاز را دوباره برقرار خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • قطعی برق در ۸ شهرستان گیلان
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد
  • قطعی ۲ ساعته گاز در برخی مناطق شهر رضوانشهر
  • قیمت پایین تلویزیون ۴K هواوی خبرساز شد/ عکس