Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به غیر قابل مذاکره خواندن توان موشکی ایران، گفت: مسئله موشکی و توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران در هیچ شرایطی قابل مذاکره و گفت و گو با هیچ قدرت داخلی و خارجی نیست

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل منطقه در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به غیر مذاکره خواندن مسائل موشکی و توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: مسئله توان دفاعی و موشکی ایران در طول 3 سال گذشته و بعد از توافق نامه برجام به کرات از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا مطرح شد و این امر در حقیقت هدفی جز تضعیف توان دفاعی ایران ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: ادبیاتی که اتحادیه اروپا در مورد توان دفاعی و نفوذ ایران در منطقه به کار می گیرد، همان ادبیاتی است که آمریکا در طی این مدت به کار گرفته است.

 

کارشناس مسائل منطقه ابراز داشت: مسئله توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران یک استراتژی کاملاً تعریف شده است که هیچ ارتباطی با هیچ کشوری ندارد و ایران تحت هیچ شرایطی از سیاست بازدارندگی خودش در حوزه توان دفاعی عقب نشینی نخواهد کرد.

 

هانی زاده مطرح کرد: مسئله تعامل با اروپا و حتی آمریکا یک مسئله کاملاً ملی است و در چارچوب سیاست های دولت ایران قرار دارد، اما مسئله موشکی یک مسلئه کاملاً مرتبط با بدنه نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران است، زیرا تجربه ثابت کرده است که هرگاه ملتی نتواند در برابر دشمنان خودش استقامت کند، همواره در صفحات تاریخ دفن شده و این یک تجربه تاریخی است.

 

وی در ادامه گفت: توان دفاعی ایران یک توان بازدارنده است و الآن خاورمیانه به یک زرادخانه هسته ای تبدیل شده است و رژیم صهیونیستی 250 کلاهک هسته در اختیار دارد و در عین حال کشورهایی مانند پاکستان، هند، چین و روسیه صدها کلاهک هسته و موشک هسته ای در اختیار دارند؛ چگونه می شود که ایران این حق را نداشته باشد که با اتکا بر امکانات بومی خودش بتواند، موشک دفاعی و بازدارنده تولید کند.

 

کارشناس مسائل منطقه بیان داشت: پشت درخواست ها در مورد توان موشکی ایران اهدافی نهفته است و آن تضعیف ایران و اجرای سیاست براندازی است.

 

هانی زاده خاطر نشان کرد: استکبار و غرب تلاش می کنند، اتفاقی که در عراق و لیبی افتاد را در ایران پیاده کنند؛ بنابراین هیچ قدرتی چه در داخل و چه در خارج و چه در منطقه نمی تواند در مورد موشک های بالستیکی ایران اظهار نظر کند و ورود پیدا کند و این یک خط قرمزی است که برای نظام جمهوری اسلامی ایران تلقی می شود و هیچ قدرت خارجی حق دخالت در مورد توان دفاعی ایران را ندارد، حتی اگر کشورهای اروپایی و حتی روسیه و چین بخواهند به صورت یک جانبه و همه جانبه از برجام خارج شوند، مسئله توان موشکی ایران یک خط قرمز است.

 

وی در پاسخ به این سوال که "اگر از ایران از توان دفاعی و قدرت موشکی برخوردار نبود، چه سرنوشتی در انتظار کشورمان بود؟" گفت: سناریو ای که در لیبی اتفاق افتاد، در مورد ایران هم تکرار خواهد شد و لذا به نظر می رسد که تجربه کشورهای اروپایی این است که جمهوری اسلامی ایران را ابتدا تضعیف کنند و سپس سیاست براندازی را دنبال کنند.

 

کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به خوبی آگاه است که توان دفاعی و بازدارندگی اش در حوزه موشکی، تحت هیچ شرایطی قابل بحث نیست و هیچ دستگاه و نهادی نمی تواند با کشورهای خارجی در مورد توان دفاعی ایران بحث و گفت و گو کند؛ به نظر می رسد که ایران هیچگاه از سیاست خودش در مورد تولید و ساخت موشک های بالستیکی عقب نشینی نخواهد کرد.

 

 چراغ سبز مسئولین در برابر مذاکرات موشکی

حسن هانی زاده اظهار داشت: برخی ناآگاهانه این مسائل را مطرح می کنند و گاهی هم افرادی که این مسائل را مطرح می کنند، با دشمنان جمهوری اسلامی ایران هماهنگ هستند.

 

وی عنوان کرد: تجربه بسیار مهمی در منطقه در طول یک دهه گذشته و دو دهه گذشته رخ داد و آن مسئله خلع سلاح لیبی و خلع سلاح عراق بود که در نهایت با براندازی، نظام این 2 کشور را سرنگون کردند.

 

کارشناس مسائل منطقه ابراز داشت: این باید درس و تجربه مهمی برای دولت مردان ایران باشد که در واقع در مورد توان دفاعی ایران با هیچ طرف خارجی مذاکره نکنند و ملت ایران این حق را به آن ها نخواهد داد که در مورد توان دفاعی ایران با خارجی ها بحث کنند و این در حوزه استراتژیک جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

 

ترامپ می خواهد توپ را به زمین ایران بیندازد

هانی زاده به درخواست مذاکره بدون پیش شرط ترامپ از ایران اشاره کرد و گفت: ابتدا رئیس جمهور آمریکا یک ادبیات پرخاشگرانه ای در مورد ایران به کار گرفت و مدعی شد که مانع صدور نفت ایران خواهد شد و موضع گیری یک پارچه و قدرتمندانه ایران در حوزه سیاسی و نظامی پاسخ کوبنده ای که رئیس جمهوری و فرمانده سپاه قدس و فرمانده سپاه پاسداران به تهدیدهای ترامپ دادند، موجب شد که ترامپ سیاست معتدلانه تر و نرم تری را اتخاذ کند که اکنون حاضر است بدون پیش شرط با ایران مذاکره کند.

 

وی خاطر نشان کرد: هدف ترامپ این است که توپ را به زمین ایران بیاندازد که اگر وارد مذاکره مستقیم با ایران شد، آمریکا شرایط خودش را تحمیل کند؛ اعتراف و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، نابودی سلاح های بالستیکی، خروج از منطقه و عدم دخالت ایران در مسائل منطقه از شروط ترامپ است که در مذاکرات احتمالی به ایران تحمیل خواهد کرد.

 

کارشناس مسائل منطقه افزود: بدون پیش شرط مسئله ای که مهم است و رئیس جمهور اعلام کرد که بدون پیش شرط وارد مذاکره خواهد شد این است که ایران درخواست نکند از آمریکا که برجام را به رسمیت بشناسد بنابراین معقول و منطقی این است که رئیس جمهور آمریکا برجام را به رسمیت بشناسد و از تهدید ایران خودداری کند و تحریم هایی را که در طول یک سال و نیم گذشته وضع کرده لغو کند.

 

هانی زاده در پایان گفت: اگر ترامپ این شرایط را پذیرفت ممکن است مذاکره صورت گیرد اما در غیر اینصورت این مذاکره فریبی بیش نیست و قصد ترامپ این است که ایران را وادار کند تا موشک های بالستیکی خودش را نابود کند و اسرائیل را به رسمیت بشناسد که این اتفاقات هرگز در سیاست ایران رخ نخواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۱۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس برقرار است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی رزمجو صبح دوشنبه در همایش روز ملی خلیج فارس اظهار کرد: خلیج فارس هم از نظر اقتصادی و هم از نظر امنیتی و دفاعی در برد جهانی و بین‌المللی بسیار دارای اهمیت است.

وی به پیشرفت‌های ایران اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه شاهد دستیابی به دستاوردهای بسیار بزرگی در عرصه نظامی و دفاعی هستیم و رینگ دفاعی ایران اسلامی تقویت شده است.

فرمانده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر بیان کرد: ایران اسلامی در زمین، هوا، دریا، فضا و… دارای اقتدار و امنیت بسیار بزرگی است و هر کشوری بخواهد کوچک‌ترین اقدامی علیه امنیت کشور ما انجام دهد با بزرگترین پاسخ روبرو می‌شود.

وی ادامه داد: منطقه خلیج فارس برای دنیا دارای اهمیت است و هر حادثه‌ای در خلیج فارس رخ دهد بر اقتصاد دنیا تأثیرگذار است و هرچقدر امنیت بیشتری در خلیج فارس برقرار شود باعث افزایش امنیت جهانی می‌شود.

سردار رزمجو بیان کرد: تاکنون این امنیت به خوبی در خلیج فارس برقرار شده است و ترانزیت و حمل و نقل به خوبی در خلیج فارس انجام می‌شود و امیدواریم شاهد تداوم این امنیت باشیم.

کد خبر 6091936

دیگر خبرها

  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس برقرار است
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟