Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@22:50:42 GMT

حزب الله لبنان از موشک جدید رونمایی کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۲۰۲۸

حزب الله لبنان از موشک جدید رونمایی کرد

حزب الله لبنان برای اولین‌بار از موشک خییر-۱ خود رونمایی کرد که در جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ به کابوسی برای صهیونیست‌ها بدل شده بود و مناطق متعددی از سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد.

ایران آنلاین /به نقل از شبکه خبری المیادین، مقاومت اسلامی چهار نمونه از این موشک را در منطقه التفاح واقع در جنوب لبنان برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موشک خیبر-۱ یکی از غافلگیری‌های جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ حزب‌الله برای اسرائیل بود که مقاومت از آن در راستای هدف قرار دادن پایگاه‌های دشمن صهیونیستی استفاده کرد.

پایگاه ارتش اسرائیل در ۱۵ کیلومتری شهر حیفا و ۵۲ کیلومتری مرزهای لبنان بود و نیز یک پایگاه دیگر صهیونیست‌ها در ۳۸ کیلومتری شهر حیفا و ۷۵ کیلومتری مرزهای لبنان از اهدافی بود که حزب‌الله توانست با موشک خیبر -۱ در جنگ ۳۳ روزه آنها را هدف بگیرد.

حزب‌الله همچنین موفق شد چندین شهرک اسرائیلی را با این موشک هدف قرار دهد و شهر حیفا واقع در شمال اراضی اشغالی و حتی دورتر از آن نیز در تیررس این سلاح استراتژیک مقاومت قرار گرفت.

موشک خیبر-۱ با ۷ متر طول و ۹۱۶ کیلوگرم وزن از ۴۴ تا ۷۵ کیلومتر برد دارد و می‌تواند یک سر جنگی به وزن ۱۸۰ کیلوگرم را با خود حمل کند.

رونمایی از این موشک به دین معناست که حزب‌الله به نمونه‌های موثرتر و قوی‌تری از موشک‌های این چنینی دست یافته و دیگر نیازی به محرمانه نگه داشتن نسخه‌های قدیمی‌تر ندارد. حزب‌الله معمولا در چنین حالتی سلاح‌های قدیمی‌تر خود را در اختیار دیگر گروه‌های مقاومت از جمله گروه‌های فلسطینی می‌گذارد.

در سال ۲۰۱۲ گروه‌های مقاومت فلسطینی نیز از این موشک برای هدف گرفتن تل‌آویو استفاده کردند.

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در طول جنگ ۲۰۰۶ تهدید کرده بود در صورتی که اسرائیل بیروت را هدف قرار دهد، شهر تل‌آویو را با این موشک‌ها به آتش خواهد کشید.

هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسم رونمایی از این موشک حضور داشت. صفی‌الدین در این مراسم گفت: قدرتی که اکنون ما به آن دست یافته‌ایم برای حفظ امنیت سرزمین و ملت‌مان است و این سلاح برای حمایت و بازدارندگی از حملات دشمن است.

رئیس شورای اجرایی حزب الله در این مراسم گفت: مقاومت امروز موشکی را به حامیان خود ارائه می‌کند که از آن در جنگ ۲۰۰۶ در برابر دشمن صهیونیستی استفاده کرده بود. ما عادت نداریم سلاحی را معرفی کنیم که تاکنون از آن استفاده نکرده‌ایم.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۲۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب‌الله به مقر فرماندهی لشکر اسرائیل در جولان

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که یک مقر فرماندهی ارتش رژیم اشغالگر اسرائیلی را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی لبنان صبح امروز در اولین بیانیه خود درباره عملیات‌ها علیه رژیم صهیونیستی از هدف قرار دادن یک مقر فرماندهی ارتش دشمن خبر داد.

در بیانیه حزب‌الله به این منظور آمده است که در حمایت از مردم استوار فلسطین و نیز مقاومت شجاع و شریف آن و در پاسخ به تجاوز دشمن اشغالگر علیه منطقه بقاع، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت 9 صبح امروز دوشنبه مقر فرماندهی لشکر جولان (210) ارتش دشمن در پایگاه نفح را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار دادند.

شلیک 70 راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریهتخلیه شمال فلسطین اشغالی از بیم واکنش حزب‌اللهحزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفتمقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا

 

 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • حمله موشکی حزب‌الله به مقر فرماندهی لشکر اسرائیل در جولان
  • حزب الله هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت»
  • تداوم واکنش حزب‌الله لبنان به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی
  • شلیک ۵۰ موشک از جنوب لبنان به الجلیل در موج جدید حملات حزب الله
  • شلیک بیش از ۳۰ موشک توسط مقاومت لبنان به شهرک صهیونیستی و قطع شدن برق آن
  • انتقام موشکی مقاومت لبنان از صهیونیست ها | محل اصابت موشک های حزب الله به شهرک صهیونیست نشین + ویدئو
  • حزب‌الله لبنان شهرک اسرائیلی کریات‌شمونا را موشک‌باران کرد