Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل > خاورمیانه - وزیر مشاور امارات در امور خارجه در اظهاراتی مداخله جویانه از دیدار دبیرکل حزب‌الله لبنان با هیأتی از انصارالله یمن انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز گذشته شبکه خبری المسیره یمن خبر از دیدار و گفتگوی صمیمی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان با عبدالسلام الحوثی سخنگوی انصارالله یمن داد که داد محافل ائتلاف عربی را درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(اینجا)





در همین رابطه ایسنا به نقل از النشره، گزارش داد: انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات در صفحه شخصی خود در توییتر مدعی شد:  لبنان نمی‌تواند یک ایستگاه لجستیکی یا سیاسی برای انصارالله یمن باشد و نادیده گرفتن این مسأله پیامدهای آن را تشدید می‌کند.

این وزیر اماراتی همچنین نوشت: بحران یمن و جنگ در این کشور از  الویت‌هایی است که با آینده امنیت و ثبات در خلیج فارس مرتبط است و مسأله بحران یمن و جنگ در آن موضوع ثانویه نیست.

قرقاش در توییت‌های خود مدعی شد: چگونه سیاست عدم مداخله که لبنان برای توازن سیاسی و اقتصادی خود و جایگاه عربی و بین المللی‌اش به آن نیاز دارد، با دیدار حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان با هیئتی از  انصارالله یمن همخوانی دارد؟ این سوالی است که امیدواریم لبنان آن را پاسخ دهد.

در همین راستا، سفارت یمن در واشنگتن مدعی شد: "دیدار نمایندگان انصارالله با سید حسن نصرالله دلیلی بر نقش حزب‌الله در بی‌ثباتی یمن و مداخله مستقیم آن در جنگ دایر در این کشور است!" این دیدار دو هفته قبل از دور جدید مذاکرات صلح صورت گرفت که توسط سازمان ملل در ژنو برگزار خواهد شد و هدف از آن توافق بر سر توقف جنگی است که از آغاز سال ۲۰۱۵ میلادی در این کشور آغاز شده است.

پیشتر محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن در صفحه شخصی خود در توییتر تصویری را از نشست نمایندگان انصارالله همراه با حسن نصرالله منتشر کرد.

این دیدار همزمان با درخواست مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل به یمن صورت گرفت که از تمامی طرف‌های یمنی خواست تا در مذاکرات ژنو در ماه سپتامبر سال جاری میلادی شرکت کنند.

سفر هیئت انصارالله در راستای تلاش‌های مداوم برای اطلاع‌رسانی درباره وضعیت ملت یمن در مقابل دشمن متجاوز و محاصره ظالمانه ائتلاف سعودی انجام گرفت.

عبدالسلام سلام و درود رهبر سیاسی و ملت یمن را به سید حسن نصرالله رساند و از مواضع شجاعانه دبیرکل حزب‌الله لبنان در حمایت از ملت یمن در برابر تجاوزات ائتلاف سعودی تشکر کرد.

52310

کلید واژه‌ها : انصارالله - یمن - امارات متحده عربی - حزب الله - سید حسن نصرالله - یمن -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: انصارالله یمن امارات متحده عربی حزب الله سید حسن نصرالله یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۵۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی

منابع رسانه‌ای بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) از پرتاب چند موشک از خاک لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که سه موشک از جنوب لبنان پرتاب شد و شهرک «المطله» (متولا) در منطقه «الجلیل علیا» را هدف قرار داد.

این شبکه مدعی شد که این حمله تلفاتی به همراه نداشته است.

حزب‌الله لبنان صبح امروز نیز از هدف قرار دادن ۲ هدف نظامی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داده بود.

این در حالی است که خبرنگار النشره در جنوب گزارش داد که «هواپیماهای جنگی اشغالگران شهرک‌های یارون و عدیسه را ​​هدف قرار دادند».

خبرنگار النشره در حاصیبا همچنین گزارش داد بمباران توپخانه رژیم صهیونیستی به «حمی راشیه الفخار الفردیس» منجر به آسیب دیدن بسیاری از خانه‌ها و شکستن شیشه‌های در و پنجره نزدیک محل‌های بمباران شد.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • ۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
  • پاسخ پرقدرت حزب الله به رژیم صهیونیستی و بحران در اتاق جنگ اسرائیل
  • شهادت رزمنده حزب الله در راه قدس
  • رژیم صهیونیستی: حزب‌الله از مرزها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها