Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: در مساجد باید قرآن و عترت حرف نخست را بزند و فعالیت های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و بسیج همه باید از قرآن خط بگیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی امروز (۲۹ مرداد) در همایش روز جهانی مساجد که در شبستان امیرالمومنین مسجدالنبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: همه متفق القول هستیم که وضع کشور، وضع خوبی نیست و این خوب نبودن یا واقعی است یا اینکه به لحاظ روانی چنین احساسی را داریم و فکر می کنیم وضع مان بد است که باید گفت جدا از عملیات روانی دشمن، وضع مان هم خوب نیست البته نمی گویم بحرانی است ولی خوب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: با توجه به این امر جامعه نیاز به خط کش درست دارد زیرا میدان برای تحلیل های مختلف و تحلیل های درست و غلط باز می شود، در طول تاریخ این مساجد بودند که تحلیل صحیح ارائه داده و به جنگ تحلیل های غلط می رفته است.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: بزرگترین کارکرد مسجد ارائه فکر صحیح، تحلیل و نگاه صحیح به حوادث، عالم و جهان است و امروز هم مساجد چنین نقشی دارند و انقلاب اسلامی ۴۰ سال است تحت بمباران شدید دشمن است ولی ما به برکت مسجد مقاومت کردیم و اگر مساجد نبودند یک ماه هم دوام نمی آوردیم.

 

وی عنوان کرد: دفاع مقدس و انقلاب را مسجد پیروز کرده و مسجد نظام را تثبیت کرده و در بحران های مختلف این مسجد بوده مقاوم سازی کرده بنابراین مسجد خانه خدا، مرکز نور و امید و مرکز جهاد است و مسجد مرکز گفتگو و مرکز رفع فقر و محرومیت و مشکلات جامعه است و بسیار مکان مقدسی است.

 

حجت الاسلام تویسرکانی اعلام کرد: مسجد برای ما مرکز امید است و همیشه خط صحیح را علما در مساجد به مردم می دانند و اکنون هم باید کارکرد مسجد این باشد؛ متن ارائه فکر صحیح هم قرآن است بنابراین در مساجد باید قرآن و عترت حرف نخست را بزند و فعالیت های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و بسیج همه باید از قرآن خط بگیرند.

 

وی تأکید کرد: بر اساس آیات قرآن، دشمن اهل کید، مکر و خدعه است ولی شما نگران خود باشید زیرا او زمانی موفق می شود که خدا را رها کنید؛ بنابراین دشمن زمانی موفق می شود که از خدا رویگردان بوده و به غیر خدا روی آوریم.  

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: رحمت خدا زمانی نصیب انسان می شود که از خدا و رسول خدا اطاعت کند، بنابراین کسی که از پروردگار اطاعت نمی کند مورد رحمت خدا قرار نمی گیرد و اگر کسی توبه کند و عمل درست انجام دهد سیئات تبدیل به حسنه می شود بنابراین مشکلات مان از خودمان است نه بیرون و راه نجات آن هم اطاعت از ولایت، رسول خدا و خدا است.

 

وی تصریح کرد: گفتمان رهبری، گفتمان قران است و راه نجات ما هم اطاعت از ولایت است و هیچ راهی جز این نداریم، رهبری فرمودند از وضع موجود ناراضی هستیم ولی نااامید از اصلاح نیستیم و مشکل حل نشدنی در کشور وجود ندارد.

 

حجت الاسلام تویسرکانی خاطر نشان کرد: ما شوک های اقتصادی بسیاری دیدیم و از این شوک اقتصادی هم عبور می کنیم و تحریم اثر نمی کند و ما هم دارا و هم توانا هستیم و قطع یقین دشمن نمی تواند موفق شود.

 

وی یادآور شد: پایگاه این افکار امیدبخش قرآنی، مسجد است و اگر این سخنان در مسجد بیان شده و روشنگری شود مردم با امید به سمت اصلاح وضع موجود می روند و دشمن نمی تواند به اهداف شوم خود دست یابد.  

 

گفتنی است در این مراسم از ۴۰ نفر از فعالان در حوزه مساجد تقدیر به عمل آمد.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس عزت الله انتظامی روزنامه های ورزشی فوتبال ایران آمریکا بازار مسکن اردبیل روزنامه شیراز بازی های آسیایی ۲۰۱۸ مشکلات اقتصادی مساجد قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۷۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادنامه ای برای «استاد»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شهید مطهری از شاگردان علامه طباطبائی و امام خمینی بود. مطهری آثاری متعددی در کلام و فلسفه اسلامی نوشته است. روزآمدسازی و تبیین آموزه‌های اسلام و تشیع، از ویژگی‌های فعالیت‌های فکری او است. مطهری، آموزه‌های اسلامی را که قبلاً در قالب بیاناتی پیچیده ارائه می‌شد، به سبک ویژه خود، به صورت آسان و با زبان روز در اختیار مخاطبان قرار می‌داد. کتاب‌های او در موضوعات مختلف دینی بار‌ها به زبان‌های مختلف منتشر شده است.

سالروز شهادت مرتضی مطهری، در ایران روز معلم خوانده شده و آیین‌های بزرگداشتی در همین ارتباط برگزار می‌شود.

مرتضی مطهری در ۱۳ بهمن ۱۲۹۸ش، ۱۲ جمادی‌الاول ۱۳۳۸ق، در فریمان از توابع مشهد به دنیا آمد. 

محمدحسین مطهری (درگذشته ۱۳۵۰ش)، پدر شهید مطهری روحانی مورد احترام مردم در فریمان و از شاگردان آخوند خراسانی بود. مطهری گفته است اولین بار ایمان و تقوا و عمل صالح و راستی «معظّم له» مرا به راه راست آشنا ساخت. شهید مطهری مقدمات را نزد پدرش فراگرفت و از ۱۳ سالگی (سال ۱۳۱۱ش) در حوزه علمیه مشهد مشغول به تحصیل شد. در سال ۱۳۱۶ش او به قم رفت و حدود ۱۵ سال در آنجا اقامت نموده از درس اساتید آنجا همچون آیت الله بروجردی، امام خمینی و علامه طباطبائی استفاده نمود. پس از آن چنانکه همسرش تصریح کرده، به دلایل معیشتی، قم را ترک کرده و به تهران مهاجرت کرد. مرتضی مطهری در سال ۱۳۳۱ش ازدواج کرد. 

مرتضی مطهری (۱۲۹۸ ـ ۱۳۵۸ش) مشهور به شهید مطهری یا استاد مطهری، اسلام‌شناس و متفکر برجسته شیعه. مطهری از افراد تأثیرگذار و از رهبران فکری انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود. وی ریاست شورای انقلاب را تا روز شهادت بر عهده داشت.

پیش از انقلاب اسلامی، مبارزات فکری مطهری در مقابله با جریانات فکری مارکسیستی در ایران نقش قابل توجهی در رویگردانی جوانان از این تفکرات داشت. او از بنیان‌گذاران حسینیه ارشاد است.

مطهری از شاگردان علامه طباطبائی و امام خمینی بود. مطهری آثاری متعددی در کلام و فلسفه اسلامی نوشته است. روزآمدسازی و تبیین آموزه‌های اسلام و تشیع، از ویژگی‌های فعالیت‌های فکری او است. مطهری، آموزه‌های اسلامی را که قبلاً در قالب بیاناتی پیچیده ارائه می‌شد، به سبک ویژه خود، به صورت آسان و با زبان روز در اختیار مخاطبان قرار می‌داد. کتاب‌های او در موضوعات مختلف دینی بار‌ها به زبان‌های مختلف منتشر شده است.

سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری، در ایران روز معلم خوانده شده و آیین‌های بزرگداشتی در همین ارتباط برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چند آموزه‌ مهدوی در دعای عهد و ندبه‌ ی امام صادق (ع)
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • قدردانی از باسابقه‌ترین مربی قرآنی حرم مطهر رضوی در روز معلم
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • یادنامه ای برای «استاد»