Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی محمد رحمانی، رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در خوزستان چند نرخی بودن قیمت کالا را از مهم ترین مشکل بازار و عامل سلب اعتماد مردم برشمرد و اظهار داشت: انجمن ها توان ورود به قیمت گذاری کالا در بازار دارند و از نظر سازمان های حمایتی برای یکسان سازی نرخ کالا در بازار می توانند همکاری و کمک نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر لزوم استقرار بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعزیرات حکومتی استان در کانکسی در بازار برای کنترل قیمت ها در بازار تاکید و تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در بازار بازرسان حاضر در محل مشکل را حل کنند.

رحمانی در ادامه افزود: استقرار بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان و اتاق اصناف اهواز در مبادی خروجی و ورودی میادین تره بار الزامی است.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اذعان داشت: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت می توانند در میادین تره بار فاکتور قیمت اجناس را بررسی و قیمت واقعی فروش را از سود مشخص کنند، البته این کار بسیار سخت و زمان بر است، اما در کنترل قیمت ها موثر است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در خوزستان یکصد و 30 هزار واحد صنفی وجود دارد، بیان کرد: تعداد بازرسان این سازمان برای بررسی تمامی این واحدها کافی نیست و لازم است در شرایط فعلی بازار بازرسان بیش تری برای نظارت بر بازار به کارگرفته شود.
علی محمد رحمانی گفت: با افزایش قیمت ها جو روانی در بازار بالا گرفته و سودجویان از این شرایط سوء استفاده می کنند.

وی اظهار کرد: لازم است که قیمت کالاها در بازار چند استان دیگر رصد و با بازار استان مقایسه کنیم تا وضعیت بازار در خوزستان نسبت به کل کشور سنجیده شود.

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در خوزستان در ادامه با اشاره به افزایش پخت نان بی کیفیت در بسیاری از نانوایی های این استان افزود: نرخ نان باعث شده که بر کیفیت پخت نان در نانوایی های خوزستان تاثیر بگذارد؛ اندازه نان ها کوچک تر و کیفیت نان در بیش تر نانوایی های خوزستان کاهش یافته است.

انتهای پیام/گ

افزایش قیمت ها در بازار عادی نیست

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی سازمان صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۷۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد بازار حبوبات در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، از ابتدای امسال حبوبات با افزایش قیمت مواجهه بوده است، اما این افزایش در عدس بیشتر بوده است.
این موضوع موجب عرضه برخی اقلام بی کیفیت شده و قدرت خرید خانواده‌ها را نیز کمتر کرده است.
اختلاف قیمت‌ها در بازار نیز زیاد است تنها در عدس در یک محدوده شاهد قیمتی بین ۷۵ هزار تومان تا ۹۹ هزار تومان بودیم.
این موضوعات موجب شده بازار حبوبات در اولویت گشت‌های تعزیرات حکومتی استان یزد باشد.
از آغاز امسال تاکنون، ۵۵ پرونده تخلف در این حوزه رسیدگی شده که منجر به صدور رای جرائمی به مبلغ ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان
  • نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان عامل ازدیاد حوادث کار
  • قاسم‌پور: مدیران آگاه و سالم باشند کار فوتبال خوب پیش می‌رود
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات