Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:28:11 GMT

بزرگترین تجمع دف نوازان ایران در سنندج برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۹۱۱۵

بزرگترین تجمع دف نوازان ایران در سنندج برگزار می شود

به گزارش خبرنگارمهر، امین مرادی امروز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سنندج از استقبال بی نظیر هنرمندان برای شرکت در این دوره از جشنواره خبرداد و گفت: سال گذشته از ۲۴ استان و امسال از ۳۰ استان کشور اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های جنبی این جشنواره بزرگداشت هنرمندان برجسته کشور است، بیان کرد: در هشتمین دوره جشنواره از صدیق تعریف یکی از بزرگان و برجستگان حوزه موسیقی کشور و استان تجلیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره دراستان هم تبعات سیاسی، فرهنگی و هم اقتصادی دارد، افزود: یکی از مهمترین تبعات فرهنگی آن معرفی کردستان به عنوان پایتخت دف جهان است.

رییس حوزه هنری کردستان اظهارداشت: این جشنواره امروز به برندی برای استان تبدیل شده و توانسته منجر به ایجاد شورو نشاط در جامعه که از ویژگی های بارز موسیقی عرفانی است، شود.

مرادی شعار این دوره از جشنواره را هنر، همگرایی و مهربانی ذکر کرد و گفت: قبل از برگزاری افتتاحیه بزرگترین کارناوال دف نوازی ایران متشکل از بانوان و آقایان دف نواز در سنندج برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه  در بخش گروه نوازی ۴۷ گروه شرکت کردند که ۱۲ گروه به مرحله نهایی راه پیدا کردند، اعلام کرد: در بخش تک نوازی ۱۳ تا ۱۹ سال بانوان ۵۷ نفر شرکت کردند که ۱۳ نفر به بخش مسابقه راه یافتند.

وی اضافه کرد: در تک نوازی آقایان ۱۳ تا ۱۹ سال هم ۵۳ شرکت کننده داشتیم که ۱۴ نفر به بخش نهایی راه پیدا کردند.

رییس حوزه هنری کردستان اظهارداشت: در بخش تک نوازی بزرگسالان ۶۷ نفراز آقایان و ۵۳ نفر از بانوان شرکت کردند که به ترتیب ۱۶ و ۱۴ نفر راهی مرحله نهایی شدند.

مرادی بیان کرد: ۳۳ گروه مولودی خوانی هم شرکت کردند که از این تعداد ۱۰ گروه به مرحله نهایی این دوره از جشنواره راه یافتند.

کد خبر 4380143

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره دف نوای رحمت حوزه هنری کردستان مردم علیه احتکار خبرگزاری مهر کرمانشاه روز خبرنگار بوشهر شهرکرد احتکار گرگان مشهد بیرجند شیراز خطبه های نماز جمعه یاسوج مجلس شورای اسلامی هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۹۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| دانشجوی مخالف تجمع ضدصهیونیستی، کارشناس ایران اینترنشنال از آب درآمد

در چند روز گذشته، فیلمی از مصاحبه یک دانشجوی مخالف تجمعات ضد صهیونیستی در آمریکا منتشر شد که کاشف به عمل آمد، این به اصطلاح دانشجو، کارشناس شبکه‌های معاند است.
 

دیگر خبرها

  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام
  • پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • عکس| دانشجوی مخالف تجمع ضدصهیونیستی، کارشناس ایران اینترنشنال از آب درآمد
  • خواهر و برادر کبودراهنگی برگزیده لکوکاپ ایران
  • هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو شعار دادند
  • تجمع دانشجویان طرفدار فلسطین در مقابل بزرگترین دانشگاه مکزیک