Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری ریاست جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان عقل و علم را دو فاکتور مهم برای حل مشکلات عنوان و گفت: لازم است دانشگاه‌ها در تولید تکنولوژی به کار گرفته شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان صبح امروز به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در بازدید از طرح کلان ملی فناوری پرتودهی گاما، بیان داشت: اعمال تحریم‌ها علیه ایران موضوع تازه‌ای نیست و مشکلات موجود با توجیه درست اقتصادی قابل حل هستند.

ستاری از ممنوعیت واردات مواد اولیه برخی از شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و اضافه کرد: برای تامین این مواد می‌توانیم از ظرفیت شرکت‌های تولیدی داخلی بهره برد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهور عقل و علم را دو فاکتور مهم برای حل مشکلات عنوان و بیان داشت: لازم است دانشگاه‌ها در تولید تکنولوژی به کار گرفته شوند و خوشبختانه شاهد حضور فعال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در طرح کلان ملی فناوری پرتودهی گاما این استان هستیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: امروز با ورود بخش‌خصوصی به این تکنولوژی، دانشجویان فارغ‌التحصیل هسته‌ای می‌توانند در شرکت‌های دانش بنیان فعالیت کنند.

وی از راه‌اندازی هشت شرکت دانش‌بنیان با حمایت بخش خصوصی در کشور راه خبر داد و گفت: در نظر داریم بخش خصوصی را در جهت توسعه اقتصادی کشور به کار بگیریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۰۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی خیام نکویی ظهر پنج شنبه در بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینکه در تولید انواع محصولات کشاورزی باید از دانش و فناوری‌های جدید بهره گرفت، ابراز داشت: وجود شرکت‌های دانش بنیان و روی آوردن آنها به بخش کشاورزی از جمله نیازهای اساسی است.

وی ضمن بیان اینکه تنها هفت درصد شرکت‌های دانش بنیان معادل ۷۰۰ شرکت در بخش کشاورزی فعال هستند، افزود: با توجه به نیاز کشور این میزان شرکت دانش بنیان باید به ۲۰ درصد افزایش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است، ابراز داشت: انتظار می‌رود تا شرکت‌های دانش بنیان پا را فراتر نهاده و در این مقوله‌ها ورود کنند.

خیام نکویی ضمن بیان اینکه صنف و صنعت کشور نیز یک و نیم تن گندم نیاز دارند، تصریح کرد: با بهره‌گیری از دانش و فناوری نوین داخلی افزایش تولید گندم در دستور کار است.

وی ضمن بیان اینکه افزایش تولید گندم تا ۱۹ میلیون تن هدف گذاری شده است، افزود: با رشد بهره‌وری در تولید گندم و فناوری‌های جدید معتقدیم این هدف گذاری محقق خواهد شد.

کد خبر 6088589

دیگر خبرها

  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • با یک آپارتاید علمی از سوی کشور‌های غربی مواجه هستیم
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی