Web Analytics Made Easy - Statcounter

کابل - ایرنا - «هارون چخانسوری» سخنگوی نهاد ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که گزارش های منتشر شده مبنی بر سپرده شدن اداره جنگ این کشور به شرکت های خصوصی آمریکا نادرست است و حقیقت ندارد.

به گزارش ایرنا، وی که عصر دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی در کابل با خبرنگاران سخن می گفت، گزارش هایی که در رسانه های افغانستان و جهان طی دو روز گذشته در مورد ابراز تمایل دولت آمریکا به واگذاری اداره جنگ افغانستان به یک شرکت خصوصی منتشر شده است را از توطئه های دشمنان افغانستان برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان راهبرد نظامی آمریکا برای جنوب آسیا را که مرداد ماه پارسال رونمایی شد را برای کشورش موفقیت آمیز ارزیابی کرد و گفت که هیچ کسی از نمی تواند از موفقیت این راهبرد چشم پوشی کند و نشر چنین گزارش هایی که می خواهد این راهبرد را ناکارآمد نشان دهد ، کار دشمن است.
وی خبر رهایی 440 زندانی طالبان از زندان های دولتی را به مناسبت عید قربان را نیز رد کرد و گفت که در باره پیشنهاد طالبان برای رهایی زندانیانشان ، خواستار ارسال فهرست درخواستی آنها شده ایم اما آن عده از زندانیان که خطراتی را متوجه امنیت ملی این کشور بسازند، شناسایی و متناسب با آن تصمیم گرفته می شود.
دیروز برخی رسانه های غربی گزارش دادند که «دونالد ترامپ» از راهبرد جنگ در افغانستان ناراضی است و در نظر دارد تا مسئولیت پیشبرد ماموریت جنگی آمریکا در افغانستان را به شرکت‌ خصوصی «بلک واتر» واگذار کند.
دولت افغانستان روز گذشته آتش بس سه ماهه را از امروز به مناسبت عید قربان در برابر گروه طالبان بصورت مشروط مطرح کرد که اگر طالبان حاضر به رعایت آن شود عملیاتی می شود که تاکنون طالبان در مورد این تصمیم اعلام موضع نکرده است.
اما برخی منابع به نقل از طالبان نوشته اند که اگر دولت خواستار آتش بس با این گروه است باید یک هزار زندانی آنها را آزاد کند
آساق*291*1104**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي جنگ افغانستان آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۲۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع انفجار در کابل

باشندگان کابل از وقوع انفجار در این شهر خبر می‌دهند.

منابع می‌گویند که این انفجار حوالی ساعت ۷:۵۰ امشب در نزدیکی شهرک آریا از مربوطات حوزه دهم امنیتی شهر کابل رخ داده است.

از تلفات و خسارات احتمالی این رویداد جزئیاتی در دست نیست و طالبان نیز تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

گفتنی است که وزارت امور داخله طالبان نیز در نزدیکی این ساحه موقعیت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • وقوع انفجار در کابل
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • طالبان: بازداشت دانشجویان در آمریکا سرکوب دموکراسی است
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد