Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با شب و روز عید قربان و آغاز دهه ولایت جشن‎های با شکوهی با حضور عموم زائران در حرم ملائک پاسبان رضوی برگزار می‏‌شود. ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدسبه نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام سیدجلال حسینی معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: ویژه برنامه جشن شب عید قربان سه‌شنبه 30 مردادماه در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این برنامه حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی به ایراد سخنرانی می‎پردازد و علی خوش‌چهره از مداحان و ذاکران حرم مطهر رضوی دعای توسل را قرائت خواهد کرد.

وی از برگزاری جشن روز عید قربان در رواق امام خمینی(ره) خبر داد و عنوان کرد: این برنامه‌ از ساعت 10 تا 12 با حضور مسئولان کشوری و لشکری، خادمان امام هشتم(ع) و همچنین زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرتضی حسینی را سخنران مراسم جشن روز عید قربان اعلام کرد و گفت: در این مراسم مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی می‎پردازند.

وی اجرای گروه تواشیح را از دیگر برنامه‌های این مراسم معرفی و عنوان کرد: در ایام دهه ولایت ویژه برنامه‎های متعددی در طول شبانه روز تدارک دیده شده که در صحن‌ها و رواق‎ها برگزار می‎شود. ویژه برنامه‎های اختصاصی زائران غیر ایرانی در حرم مطهر رضوی‎ با هدف تبیین جایگاه ولایت برگزار خواهد شد.

به گفته حسینی مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی در رواق‌های دارالمرحمه، کوثر و غدیر نیز بخشی دیگر از ویژه برنامه‎های عید قربان برای زائران غیرایرانی است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی یادآور شد: افزون بر برنامه‎های محوری که در صحن جامع رضوی و رواق امام خمینی(ره) برگزار می‎شود، مراسم سخنرانی و جشن عید قربان ویژه بانوان نیز در رواق حضرت زهرا(س) تدارک دیده شده است که قبل و بعد از نماز ظهر و نماز مغرب برگزار می‎شود.

انتهای پیام/ش

R41347/P1377/S6,1188/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۳۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ قاسم فدایی راد، مسئول امور کتابخانه تخصصی اهل بیت علیهم السلام (گوهرشاد سابق) سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: این کتابخانه در حال حاضر دارای سه هزار و ۹۱۹ نسخه خطی است که نسخه پشتیبان آنها از طریق کتابخانه دیجیتال این سازمان در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.
 وی افزود: همچنین ۳۵۴۵ نسخه کتاب چاپ سنگی، بیش از ۱۲۰ هزار نسخه کتاب چاپی، ۱۷۰۰ لوح فشرده، ۱۵۰۰ نسخه پایان‌نامه و افزون بر ۱۲۰ هزار نسخه کتاب الکترونیکی با محوریت سیره و معارف اهل بیت (ع) در این کتابخانه وجود دارد. 
 
فدایی‌راد گفت: کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) ویژه پژوهشگران، طلاب علوم دینی و دانشجویان است، اما با توجه به شبانه‌روزی بودن کتابخانه، به زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت رضا (ع) و اعضای کتابخانه مرکزی و سایر کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در زمان تعطیلی کتابخانه‌ها خدمات‌رسانی می‌کند.
 
وی افزود: همچنین این کتابخانه، یکی از بزرگترین کتابخانه‌های تخصصی و شبانه‌روزی در جهان اسلام به شمار می‌آید که از ابتدای تأسیس ویژه ارائه خدمات به آقایان بود، اما بنا به درخواست‌های مکرر مراجعان، بخش بانوان نیز در سال‌های اخیر در آن راه‌اندازی شد
 مسئول امور کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی با اشاره به این‌که در مجموع ۴۳۳ هزار و ۵۰۰ زائر و مجاور از خدمات این کتابخانه در سال گذشته بهره‌مند شده‌اند، گفت: کتابخانه به طور میانگین ماهانه به ۲۲ هزار نفر در بخش آقایان و ۱۴ هزار نفر در بخش بانوان ارائه خدمت می‌کند.
 
 
 
 
 
 

دیگر خبرها

  • علی‌اکبر قربان شیرودی را می‌شناسید؟
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • نام ماندگار معمارباشی‌ها بر آستان زرافشان جانان
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)