Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@00:14:02 GMT

70 درصد تخت های بیمارستانی خراسان رضوی، دولتی است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۴۵۹۶

70 درصد تخت های بیمارستانی خراسان رضوی، دولتی است

مشهد- ایرنا- مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 70 درصد از تخت های فعال زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی در بخش دولتی دایر است.

دکتر علی اصغر انجیدنی روز دوشنبه در بازدید خبرنگاران از نخستین بیمارستان خصوصی چشم پزشکی شرق کشور که هفته دولت بهره برداری می شود، افزود: هم اکنون در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیش از هشت هزار تخت بیمارستانی فعال است که 30 درصد آن در بخش خصوصی و خیریه دایرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد: در سند توسعه 1404 تعداد 16 هزار تخت برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیش ‌بینی شده است.
وی همچنین گفت: تاکنون 12 بیمارستان در مشهد شامل رضوی، جواد الائمه(ع)، بنت‌ الهدی، سینا، مهر، طالقانی، پاستور، اکبر، امام رضا (ع)، قائم، آریا و امام زمان (عج) مجوز پذیرش گردشگر سلامت (IDP) را دریافت کرده‌اند.
انجیدنی بیان کرد: پذیرش گردشگران سلامت از ابتدای شهریور امسال در بیمارستان‌هایی که مجوز مربوطه را دریافت نکرده‌اند، ممنوع خواهد بود.

* بیمارستان تخصصی چشم مشهد آماده بهره برداری است
مدیرعامل بیمارستان تخصصی چشم پزشکی بینای مشهد نیز گفت: این بیمارستان که اولین مرکز درمانی خصوصی مجهز چشم پزشکی شمال شرق کشور است، همزمان با اولین روز از هفته دولت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری می‌رسد.
دکتر علیرضا اسماعیلی افزود: این بیمارستان در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع در سال 92 کلنگ زنی شد و در زیربنایی به مساحت 9 هزار و 500 متر مربع و در هفت طبقه ساخته شده است.
وی خاطر نشان کرد: این بیمارستان دارای 32 تخت بیمارستانی، 6 اتاق عمل جراحی و 2 اتاق عمل لیزر و خدمات تخصصی چشم پزشکی است که با هزینه 500 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی ساخته شده است.
وی اظهار کرد: احداث این مرکز درمانی برای 500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند.
اسماعیلی در پایان گفت: بیمارستان بینا ظرفیت مناسبی برای ارائه خدمات به گردشگران سلامت است که از مناطقی همچون کشورهای حاشیه خلیج فارس، افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان به مشهد سفر می‌کنند.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیش از 9 هزار دانشجو و افزون بر 20 هزار نیروی انسانی در بخش درمان و بهداشت هم اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.
3027/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي گردشگر سلامت مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۴۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است

مهدی اله پور مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: بر این اساس، هوای مناطق سرافرازان، سمرقند، امامیه، الهیه، خیام جنوبی، ویلا، نخریسی و طرق مشهد پاک است.

وی اضافه کرد: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۵۵ نشانگر هوای سالم است و شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۷۴ از شرایط سالم هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هم اکنون کیفیت هوای ۱۵ منطقه دیگر دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط پاک تنفسی است.

اله پور افزود: به شهروندان توصیه می‌شود در روز‌های دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

وی ادامه داد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمد‌های غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد
  • سوانح جاده‌ای در خراسان رضوی یک کشته و ۲۱ مصدوم برجا گذاشت
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور آبادان به اهواز