Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@01:20:11 GMT

تولید ۴۰۰۰تن پسته از باغات دامغان پیش‌بینی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۵۱۰۰

تولید ۴۰۰۰تن پسته از باغات دامغان پیش‌بینی می‌شود

سید محسن طباطبائیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ۱۶ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی دامغان را باغات پسته تشکیل می‌دهد، ابراز داشت: از این میزان ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن مثمر و چهار هزار و ۴۰۰ هکتار  نیز به باردهی اقتصادی نرسیده است.

وی بابیان اینکه پسته دامغان دارای قدمت چند هزارساله و ازلحاظ کیفیت، ظاهر و همچنین مزه در کشور منحصربه‌فرد است، افزود: باغات پسته شهرستان به‌صورت عمده در مناطق قهاب، رستاق، صرصر و دامنکوه قرار دارند که تولید چهار هزار تن پسته از باغات آن‌ها پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی دامغان با اشاره به کشت گونه‌های مختلف پسته در این شهرستان ابراز داشت: عباسعلی، شاه‌پسند، خنجری، فرضی، اکبری، احمد آقایی و حاج حسینی مهم‌ترین ارقام پسته این شهرستان را شامل می‌شود که این ارقام برحسب انتخاب‌های طبیعی و انسانی در بلندمدت بومی این منطقه شدند.

طباطبائیان در ادامه تصریح کرد: از مجموع محصول پسته تولیدی امسال دامغان ۳۵ درصد به‌صورت تازه فروشی به بازارهای داخلی عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت وجود صنایع تبدیلی در ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر محصولات کشاورزی، افزود: از مجموع پسته امسال ۶۵ درصد آن در ۱۰۵ واحد فرآوری مکانیزه و غیرمکانیزه ضبط و محصول خشک‌شده آن به بازارهای داخلی و خارجی برای صادرات هدایت می‌شود.

 برداشت پسته در دامغان از ۱۵ مرداد آغاز و تا اوایل آبان ماه ادامه دارد.

کد خبر 4380537

منبع: مهر

کلیدواژه: پسته جهاد کشاورزی سمنان دامغان مردم علیه احتکار خبرگزاری مهر کرمانشاه روز خبرنگار بوشهر گرگان احتکار شهرکرد مشهد بیرجند شیراز خطبه های نماز جمعه یاسوج مجلس شورای اسلامی هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۵۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی خاش، گفت: در راستای تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری به اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته و در سال گذشته چهار هکتار به سطح زیر کشت گل محمدی افزوده شده است.
خاشی افزود: پیش بینی شده امسال ۱۱ تن گل محمدی از سطح باغات شهرستان خاش برداشت شود.
وی ادامه داد: در این شهرستان گل محمدی پس از فرآوری در منطقه به صورت گلاب و گل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل