Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@17:03:23 GMT

طنین زمزمه دعای عرفه در مزار شهدای گمنام خرم‌دره

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۷۶۱۲

طنین زمزمه دعای عرفه در مزار شهدای گمنام خرم‌دره

حمدالله مرادی، رئیس شورای هیات مذهبی شهرستان خرم‌دره در گفت و گو با ایکنا از زنجان، با اشاره به فرا رسیدن روز عرفه، اظهار کرد: مراسم روح‌بخش دعای عرفه همزمان با سراسر کشور در شهرستان خرم دره نیز برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مزار مطهر شهدای گمنام شهرستان خرم‌دره میزبان دعای عرفه امسال شهرستان خرم‌دره است، تصریح کرد: دعای روح‌بخش عرفه روز سه‌شنبه 30 مرداد ماه ساعت 17 در مزار شهدای گمنام برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه نهم ذیحجه را روز عرفه یا نیایش گویند، عنوان کرد: این روز از روزهای مهم برای مسلمانان و از جمله شیعیان است اگرچه عید نامیده نشده اما همچون عید خوانده شده است.
این مسئول با تاکید بر اینکه روز عرفه، روز رحمت عام الهی است، تصریح کرد: دعا در این روز نیز، زمینه ساز تجلی مغفرت و آمرزش خدا نسبت به بندگان است.
مرادی با بیان اینکه روز عرفه مى‌تواند روز پيروزى انسان بر طاغوت نفس و نقطه درخشانى درتاريخ زندگى هر فردى باشد، عنوان کرد: روز عرفه روز تحول درونى و انقلاب معنوى با آن همه مزايا و ويژگى‌هاى ارزشمند براى هر مسلمان بيدار و آگاه است..
وی با بیان این مطلب که دلیل برتری این روز بر روزهای دیگر به این خاطر است که خداوند در این روز از بنده‌های خود می‌گذرد و آنها را مورد عفو و بخشش قرار می‌دهد، تصریح کرد: پروردگار عالم روزهایی را برای بخشش بندگان مشخص کرده است که روز عرفه نیز روزی است که خداوند به بهانه آن می خواهد بندگان خود را مورد بخشش قرار دهد.
این مسئول با اشاره به مضامین پربار دعای عرفه، گفت: اگر به تک تک مضامین دعای عرفه امام حسین(ع) توجه کنیم، یک گفت‌وگوی عاشقانه و عارفانه با خداوند متعال است که در آن سراسر اقرار به بندگی و عبودیت به نمایش گذاشته شده است. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خرمدره دعای عرفه مزار شهدای گمنام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۷۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، این آیین به مناسبت چهارمین خاک سپاری سالگرد شهید گمنام در محوطه دانشگاه علم و هنر یزد بعد از نماز مغرب و عشاء سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه در جوار یادمان این شهید گمنام برگزار می‌شود.

سخنران این مراسم آیت الله «سید کاظم مدرسی» امام جمعه بخش مرکزی شهر یزد و «هادی قاسمی» رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور هستند.

مداحی «مجتبی رمضانی» و اجرای گروه سرود فجر جاوید از دیگر برنامه‌های مراسم است.

خبرنگار: محمد حسین زارع زردینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228476 برچسب‌ها استان یزد شهید گمنام یادواره فرهنگی

دیگر خبرها

  • طنین زنگ سلامت در مدارس دورود
  • یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید
  • ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید/ تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • عطر افشانی مزار شهدای کارگر خوزستان
  • ماجرای طعم شیرین آخرین دعای کمیل شهید زین الدین
  • هفته کارگر در بوشهر با گلباران مزار شهدا آغاز شد
  • باورهای توحیدی امیرمؤمنان(ع) در دعای کمیل
  • طنین زنگ زمین پاک در شاهرود