Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به موضوع تغییر تیم اقتصادی دولت اظهار داشت: مشخص است که یکی از ارکان اقتدار ملی نیروی انسانی قوی است؛ به ویژه در کابینه دولت که مسئولیت اجرایی کشور را بر عهده دارد، اگر افراد توانمند بر سرکار باشند به بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم کمک های بسیاری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر اقتصاد کشور بیمار است و لذا به افراد توانمندی که بتوانند این اقتصاد بیمار را درمان کنند نیازمندیم؛ آقای رئیس جمهور و سایر مسئولان قول داده بودند که تیم اقتصادی کشور ترمیم شود و افراد توانمند جایگزین افراد فعلی شوند، زیرا که وضع فعلی کشور باعث نارضایتی مردم شده است.

مجتهد شبستری ادامه داد: اما بر خلاف قول رئیس جمهور، صرفا یکی از اعضای تیم اقتصادی دولت عوض شد و آن هم رئیس کل بانک مرکزی است؛ در حالی که انتظار می رفت چندین تن از اعضای تیم اقتصادی دولت تغییر کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تغییر تیم اقتصادی دولت هم جزء مطالبات مردم است و هم خواسته مقام معظم رهبری است؛ دولت نباید کار را به جایی برساند که مجلس شورای اسلامی مجبور به استیضاح وزرا شود بلکه باید شخص رئیس جمهور اقدام به ترمیم کابینه خود کند.

وی با بیان این که کشور دارای افراد توانمند در زمینه اقتصادی است خاطر نشان کرد: دولت باید از جوانان و اقتصاددانان بزرگ کشور استفاده کند زیرا که آن ها می توانند نقش موثری در شرایط فعلی کشور ایفا کنند.

مجتهد شبستری تاکید کرد: مسئولان قضایی باید جلوی احتکار کالاهای مورد نیاز مردم را بگیرند؛ همچنین موضوع تثبیت نرخ ارز نیز از مسائل مهمی است که لاینحل نیست و باید هرچه سریع تر تثبیت شود. تمام این مسائل مبتنی بر ترمیم کابینه و حضور افراد توانمند در آن است.

انتهای پیام/

108 / 156 آیت الله مجتهد شبستری مجلس خبرگان رهبری دولت اقتصاد تیم اقتصادی حسن روحانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آیت الله مجتهد شبستری مجلس خبرگان رهبری دولت اقتصاد تیم اقتصادی حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود

به‌گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی مدد زارع در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بوانات لازمه تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب را تغییر نگرش نسبت به تولید و دخالت دادن زیست بوم‌ها در امر تولید دانست و بیان کرد: این امر تنها با مشارکت مردم به عنوان پیشران تولید محقق می‌شود.

امام جمعه بوانات افزود: اینکه عده‌ای در تهران بنشینند و بخشنامه‌ای الزام‌آور برای کل کشور بنویسند و ابلاغ کنند این فقط رفع تکلیف است و عملاً دردی از دردهای بی‌نهایت تولید را درمان نکرده و نخواهد کرد.

خطیب جمعه بوانات با بیان اینکه یکی از مهمترین ارکان قدرت در هر کشوری اقتصاد و تولید آن کشور است، عنوان کرد: برای محقق شدن شعار سال رهبری باید بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی امور به مردم واگذار شود، اما بدون توجه به الزامات اصلی این امر و بدون توجه به زیست‌بوم‌ها، تصدی‌گری مرکزی مانع اصلی تولید است و عملاً مردم به عنوان اصلی‌ترین عامل تولید، گرفتار بروکراسی اداری فلج کننده‌ای هستند که انگیزه ورود به امر تولید از آنها سلب شده است.

حجت الاسلام زارع در بخش دیگری از سخنان خود گریزی هم به‌مسائل جاری شهرستان بوانات زد و بیان کرد: یکی از توقعات بحق مردم بوانات از مسؤولان استانی توجه به مطالباتی است که از طریق نمازجمعه به عنوان رابط بین مردم و حاکمیت خواسته‌های آنها را بیان می‌کند و ما منتظر پاسخ مسؤولان استان به مطالبات مردم بوانات هستیم.

وی ادامه داد: وقتی موضوعی دغدغه عامه مردم شد، و خلاء آن در شهرستان محسوس شد برای اینکه این موضوع به عنوان یک نیاز، یک کمبود، یا یک مشکل به اطلاع متولیان امر برسد، تنها راهی که ما به مردم عزیز پیشنهاد می‌کنیم، حفظ آرامش عمومی و بیان آن خواسته از طریق خطبه‌های نمازجمعه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوانات اظهار داشت: طرح‌های مهم عمرانی خصوصاً مسئله جاده و راه‌آهن، مشکلات مسکن ملی، موضوع مهم آبخیزداری، معضلات فراوان بهداشت و درمان، برخی مدیریت‌های ناکارآمد، از مهمترین مطالبات مطرح شده چند ماه اخیر شهرستان بوانات است که منتظر پاسخ به این مطالبات هستیم.

کد خبر 6089117

دیگر خبرها

  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • کارگران بازوان توانمند اقتصاد کشور هستند
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد