Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه خداوند به روز عرفه نگاه ویژه‌ای دارد و برکت زیادی در این روز است، عنوان داشت: در روز عرفه روزه بگیرید و دعا‌های مخصوص را بخوانید تا مورد رحمت الهی قرار بگیرید. حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی کرمی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ با اشاره به روز عرفه گفت: در روایات آمده اگر شخصی در ماه رمضان نتواند استغفار کرده و مورد توبه قرار گیرد با درک شرایط روز عرفه مورد رحمت الهی قرار می‌گیرد؛ لذا روز عرفه روز بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام روز‌های سال از لحاظ زمانی هیچ تفاوتی مانند روز‌های دیگر ندارند، اما چون در روز عرفه اتفاق خاصی افتاده است این روز را معنوی و مبارک کرده است.
وی عنوان داشت: خداوند به روز عرفه نگاه ویژه‌ای دارد و برکت این روز بسیار زیاد است. تفاوت این روز با روز‌های دیگر مانند خواندن نماز در خانه و نماز در مسجد کوفه است. فلذا عرفه تمام مناسک حج را در بردارد.
این کارشناس مذهبی تاکید داشت: عرفه یادگار توبه حضرت آدم است. این روز مانند شب قدر مقدس و بزرگ است و خداوند در این روز نگاه خاص و ویژه‌ای به بندگانش دارد. روز عرفه روز پذیرفته شدن توبه و باز شدن در‌های رحمت الهی است.
کرمی در پایان گفت: معصومین توصیه کرده اند که در این روز روزه بگیرید و دعا‌های مخصوص را بخوانید. خواندن نماز در زیر آسمان نیز از اعمال این روز است. افرادی که به واسطه شغلشان نمی‌توانند در مراسم روز عرفه شرکت کنند هر جا که حضور دارند از گناهان خود پشیمان شده و توبه کنند. حتما نیاز نیست در مسجد باشد در هر حالتی پشت میز، در ماموریت یا پشت خودرو که باشد با یاد خدا و توبه می‌تواند مورد رحمت الهی قرار گیرد؛ و با حالت انتصار، تضرع و ابتحال خدا را یاد کند تا گناهانشان آمرزیده شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرمی دعا عرفه دعای عرفه امام حسین توبه متن دعای عرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۰۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتل زباله گرد در الشتر دستگیر شد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سردار "یحیی الهی" در تشریح این خبر بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر قتل یک شهروند ۳۲ ساله در شهرستان سلسله موضوع به صورت ویژه در دستور پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات پلیسی مشخص شد قاتل با برنامه ریزی از پیش طراحی شده مقتول را تحت نظر داشته و سرانجام در روز حادثه با لباس مبدل زباله گردی وی را در جلوی منزل خود با استفاده از تاریکی شب و خالی بودن کوچه از تردد با شلیک گلوله به قتل می رساند و سریعا از محل متواری می‌شود.

سردار الهی بیان کرد: ماموران پس هماهنگی قضایی، با اقدامات میدانی و شیوه و شگرد های خاص پلیسی وی را کمتر از یک هفته شناسایی و طی یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان لرستان، با بیان این که متهم علت قتل را اختلافات شخصی عنوان گفت متهم: جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900186

دیگر خبرها

  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است
  • پوستکوعلو: باید خیلی چیزها را اصلاح کنیم؛ تاوان ضعف دفاعی‌مان را پرداختیم
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • دستگیری قاتل زباله گرد در سلسله
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • قاتل زباله گرد در الشتر دستگیر شد
  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها