Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم رونمایی از جنگنده ایرانی کوثر که صبح امروز در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع برگزار شد ضمن تبریک ایام ذی‌الحجه گفت: پایان مرداد ماه هر سال به عنوان روز صنعت دفاعی برای ما بسیار حائز اهمیت است که دستاوردهای یک ساله اندیشمندان، محققان و تلاش‌گران در زمینه صنعت دفاعی را مشاهده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: به همه این عزیزان به خاطر تلاشی که سال‌ها در این زمینه انجام دادند و به ویژه در فرصت یک سال گذشته با نوآوری‌های فراوان خسته نباشید عرض می‌کنم.

رئیس جمهور بیان داشت: این تاریخ است که به ما می‌گوید اگر قدرتمند نباشیم و بر روی اهدافمان استوار نایستیم دیگرانی هستند که ما را از پای در بیاورند. خداوند بزرگ خواسته است که بشر در کمال انس، صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز با همدیگر زندگی کنند فلذا اسم ما را انسان گذاشتند، انسان از همان ماده انس است یعنی با هم بودن، به هم محبت کردن و در کنار هم بودن اما متأسفانه اینکه ما اطمینان پیدا کنیم که همه افراد جامعه در صراط و خط مستقیم حرکت می‌کنند و کسی چشم طمع به ما ندارد به ویژه آنکه ما در یک منطقه جغرافیایی بسیار حساس قرار گرفته‌ایم و متأسفانه دشمنان ما در طول 40 سال ایران‌هراسی را ترویج کرده‌اند و عده‌ای این چنین القا کرده‌اند که ایران حیات، بقا و عزت شما را تهدید می‌کند. 

رئیس قوه مجریه افزود: تجربه این 40 سال نشان داده است که ما به کسی تجاوز نکردیم، اما اگر اهل تجاوز بودیم از لحاظ نظامی فرصت‌های استثنایی در اختیار داشتیم. آن وقتی که صدام به کویت حمله کرد عراق تقریباً در یک محاصره جهانی قرار گرفته بود، هشت سال هم عراق به ما تجاوز کرده بود و از پایان جنگ با ایران تا تجاوز به کویت فاصله چندانی نبود. خیلی موقعیت حساسی بود که به ظاهر می‌توانستیم از آن به نفع خودمان استفاده کنیم و عراق را در آن شرایط از پای در بیاوریم اما این کار را نکردیم. حتی آنها که هشت سال به ما تجاوز کرده بودند به ایمان و نجابت مردم این سرزمین اعتماد کردند که برخی از امکانات نظامی و نظامی‌شان را به اینجا فرستادند و عده زیادی از مردم عراق و کویت ایران را به عنوان میزبان انتخاب کردند. 

ادامه دارد ...

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۲۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد

(عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • نخستین کاوش محققان ایرانی در عمق ۲ هزار متری دریای عمان
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • جزئیات تجاوز چهار افغانی به فوتبالیست ایرانی