Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@22:51:52 GMT

لزوم حمايت از پويش سه شنبه هاي بدون خودرو

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۵۲۱۴۴

لزوم حمايت از پويش سه شنبه هاي بدون خودرو

خبرگزاري آريا- پويش سه شنبه هاي بدون خودرو که در 200 شهر ايران در حال برگزاري است و براي رشد اين پويش دوچرخه سواران به کمک سازمان هاي دولتي و غير دولتي نيازمند هستند.


به گزارش سرويس ورزشي خبرگزاري آريا در اردبيل،موفقيت‌هاي بزرگ از ايده‌هاي نو و ناب آغاز مي‌شود و حمايت از ايده‌ها راه رسيدن به را هموار مي‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پويش سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو يکي از ايده‌هاي ورزشي_اجتماعي است که در اردبيل مانند چندين شهر ديگر کشور اجراشده اما بايد مسئولان توجه بيشتري به اين‌گونه ايده‌ها داشته باشند.
ايده تور دو فرانس که يکي از معتبرين تورهاي دوچرخه‌سواري جاده دنياست،از سوي جوان‌ترين خبرنگار فرانسه به نام"ژوژ لوفور"در سال 1902 مطرح شد پس‌ازآن روزنامه‌هاي ديگر با انتشار خبرهاي مسابقات به موفقيت عظيمي دست يافتند و تيراژ نشريات در زمان برپايي اين مسابقات چندين برابر شد و اين موضوع، جايگاه ايده نو در شهرهاي توسعه‌يافته را نشان مي‌دهد.
پويش سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو در آذر سال 94 توسط يک جوان اراکي در کشور آغاز شد و اين طرح در ساير استان مورد استقبال مسئولان و مردم قرار گرفت که اهداف اصلي پويش مردمي سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو،حمل‌ونقل پاک است که در 200 شهر برگزار مي‌شود.
باوجوداينکه بسياري از استان‌هاي کشور مديران از نهادهاي دولتي از اين طرح حمايت مي‌کنند،اما در اردبيل هيچ‌يک از سازمان از پويش سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو استقبال نکرده‌اند،لازم است اين پويش ابتدا در ميان مسئولان نهادينه در مرحله بعد در ميان مردم فرهنگ‌سازي شود.

‌حمايت نکردن مسئولان

محسن پوسه امروز در گفت و گو با خبرنگار آريا در اردبيل،با توجه به برنامه‌هاي سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو در شهرستان اردبيل اظهارکرد: در نخست روزهاي آغاز کار پويش سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو،اجرا اين پويش 2 نوبت در سه‌شنبه‌ها صبح و بعد ظهر در شهر بود اما حالا به دلايلي تنها يک نوبت در شورابيل اجرا مي‌شود.
 مسئول برگزاري سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو در شهرستان اردبيل با اشاره به نبود ‌حمايت مسئولان از اين پويش مردمي بيان کرد:سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو از اسفندماه سال 96 راه اندازه شده که در اين مسير هيأت دوچرخه‌سواري بايد متولي اين حرکت هيچ‌گونه حمايتي نداشته است.
وي اضافه کرد: در پويش سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو استقبال خوبي را  از سوي شاهد هستيم  ولي عدم‌حمايت‌هاي دولتي باعث کاهش دوچرخه‌سواران در چند ماه اخير شده است.
مسئول برگزاري سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو در شهرستان اردبيل ادامه داد: تمامي برنامه‌ها سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو با هزينه‌هاي شخصي مديريت مي‌شود و هيچ نهادي يک‌قدمي براي ترويج دوچرخه‌سواري عمومي و فرهنگ‌سازي اين رشته ورزشي برنداشته است.
پوسه تشريح کرد: تنها براي يک‌بار رئيس هيأت دوچرخه‌سواري در پويش سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو شرکت کرده است در حالي  مسئولان اين هيأت  براي تبليغ اين پويش بيشتر از ما فعاليت کنند.
مسئول برگزاري سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو در شهرستان اردبيل گفت: در سراسر کشور اين پويش با حمايت‌هاي شهرداري، اداره ورزش و جوانان استان و هيأت دوچرخه‌سواري برگزار مي‌شود اما  در اردبيل هيچ‌يک از مسئولان يک‌قدم مثبت در اين مسير برنداشته‌اند.

دوچرخه‌سواري بايد در جامعه ما فرهنگ‌سازي شود

عطا مظاهري درگفت و گو با خبرنگار آريا در اردبيل با اشاره به برگزاري اين پويش در شهرستان اردبيل اظهارکرد: پويش سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو يکي از طرح‌هاي عملي و اصولي است که باهدف کاهش تردد اتومبيل هر هفته در يک روز مشخص‌شده برگزار مي‌شود.
شهروند شرکت‌کننده در سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو يادآور شد: بايد دوچرخه‌سواري در جامعه ما فرهنگ‌سازي شود که براي تحقق اين طرح بايد با مشارکت مردم و نهادهاي دولت است.
مظاهري عنوان کرد: کشورهاي توسعه‌يافته بيشتر از دوچرخه و حمل نقل عمومي براي تردد استفاده مي‌کنند که با اين روش هم در مصرف انرژي صرف جويي مي‌شود و آسيب کمتري به محيط‌زيست وارد مي‌شود.
شهروند شرکت‌کننده در سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو گفت: اگر بخواهيم در مسير ترويج فرهنگ دوچرخه‌سواري در استان اردبيل موفق باشيم بايد از نهادهاي دولتي و غيردولتي به‌عنوان الگوي براي ساير شهروندان باشند با سخنراني نمي‌توان در هيچ کاري پيشرفت کرد.
مظاهري تصريح کرد: از مسئولان شهرستاني درخواست مي‌کنم از پويش سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو در شهرستان اردبيل حمايت کرده و با آماده‌سازي  زيرساخت‌هاي لازم ازجمله مسير دوچرخه‌سواري در سطح خيابان و بهينه‌سازي پياده‌روها، فضاي مناسبي را براي اين فعاليت که در سلامت شهروندان و  حفاظت از محيط‌زيست نقش بسزايي دارد فراهم کنند.

مشکلات مالي، گربيانگير هيأت دوچرخه‌سواري

سيدبهنام قاضي زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار آريا در اردبيل درباره سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو در شهرستان اردبيل اظهار کرد: اين پويش سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو بدون هماهنگي و نظارت هيأت دوچرخه‌سواري استان اردبيل چند ماه است توسط تعدادي  از جوانان روزهاي سه‌شنبه در مجموعه فرهنگي و ورزشي شورابيل اجرا مي‌شود.
وي افزود: شروع هر کاري نيازمند صرف هزينه است که عدم اعتبار يکي از مشکلات برگزاري سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو در شهرستان اردبيل است و بايد ساير نهادها نظير شهرداري اداره کل ورزش و جوانان استان اردبيل در اين مسير ما رو حمايت کنند.
قاضي زاده ادامه داد: يک ماه است نمي‌توانيم با مديرکل ورزش و جوانان ديدار کنيم و 7 ميليون تومان از جيبمان براي مسابقات ليگ دوچرخه‌سواري هزينه کرديم و هيچ‌کس حاضر به پرداخت اين مبلغ نيست.
دبير هيأت دوچرخه‌سواري استان اردبيل تصريح کرد:  هيأت هاي ورزشي ازنظر مالي شرايط خوبي را ندارند که در اعزام‌هاي ورزشکاران خود با مشکل مواجه هستند که در صورت حمايت مالي از سوي سازمان‌هاي دولتي مي‌توانيم سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو را در شهرستان اردبيل برگزار کنيم.
قاضي‌زاده بيان کرد: براي شروع هر کاري بايد راه‌هاي قانوني طي شود نمي‌توان بدون داشتن مجوز از نهادهاي دولتي کمپين يا مراسمي را برگزار کرد و براي اجراي پويش سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو نيز بايد با شهرداري,استانداري، فرمانداري هماهنگي لازم صورت گيرد.
به گزارش خبرگزاري آريا از اردبيل، هيأت دوچرخه‌سواري اردبيل به‌غيراز پرورش ورزشکاران حرفه‌اي  ترويج و فرهنگ استفاده از دوچرخه در بين مردم استان است و به همين دليل بايد براي پويش سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو زمان و سرمايه‌گذاري گسترده انجام مي‌دهد ولي متأسفانه هيچ قدمي براي برنامه که در کل کشور اجرا مي‌شود،برنداشته است و مشکلات مالي يک سد بزرگ براي هيأت ها ورزشي است که باعث مي‌شود اين هيأت ها به شکلي که مردم و ورزشکاران انتظار دارند، خدمت‌رساني کنند.

گزارش از: اميد بايرام زاده


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اردبيل دوچرخه سواري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سید جلال ماکی شامگاه پنجشنبه گفت: انبار کالای ۵۰۰ متری به همراه یک هزار متر فضای باز مجاورت انبار لوازم یدکی دوچرخه در جنوب تهران دچار حریق شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: در یک محوطه‌ای چندین انبار و کانتینر کالا وجود داشت، که آتش نشانان مانع رسیدن آتش به این نقاط شدند اما صدای چندین انفجار در محل آتش سوزی شنیده می‌شود و سقف انبار نیز تخریب شده تاکنون مورد مصدومی نداشته است.

وی گفت: این آتش سوزی در مجتمع انباری در خیابان شهید رجایی بعد از بیمارستان شهدای هفت تیر رخ داد، که با توجه به گستردگی حادثه مأموران پنج ایستگاه آتش نشانی به همراه تانکر، لودر و سایر خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.

ملکی اضافه کرد: بیشتر لوازم داخل انباری لوازم یدکی دوچرخه بود و صدای چندین انفجارشنیده شده احتمالاً به دلیل وجود عطر، ادکلن و اسفنج بوده است.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل
  • گرامیداشت مقام معلمان در پویش #معلم_من
  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • خیال راحت رئال: هر دو ستاره به بایرن می‌رسند
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه
  • تداوم روند افزایشی دمای هوا در اردبیل/هفته‌ای بدون بارش داریم
  • راه‌اندازی پایگاه داده ملی مالکیت دوچرخه در بلژیک
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران