Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@22:53:13 GMT

احتکار کالا توسط اسنوا تکذیب شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۵۴۳۹۷

احتکار کالا توسط اسنوا تکذیب شد

در پی انتشار خبری با عنوان "انبارهای مخفی که یکی پس از دیگری کشف می‌شود" به نقل از ایران، گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب توضیحات زیر را برای دفتر اقتصاد آنلاین ارسال کرد که در ادامه می‌آید؛

"پایبندی به صداقت و درستی نه تنها جزء رسالت ذاتی هر خبرنگار و رسانه‌ای می‌باشد که قاعدتاً در خارج از مبانی و اعتقاد اسلامی نیز به عنوان یک شعار کاری و رسالت شغلی برای این اقشار پذیرفته شده است و اینکه یک رسانه و نهاد خبری اقدام به انتشار اقوال و اخبار کذبی می نماید، آن هم بدون تحقیق و استعلام از مجموعه‌ای که مورد تخریب و افترا واقع شده است، جای تعجب بسیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوع درج خبر بی‌شک در جهت ایجاد فضای یاس و تردید در جامعه بوده و مغایر رسالت همه خدمتگزاران در جهت عمل به فرامین مقام معظم رهبری مربوط به سال ۹۶ «اقتصاد مقاومتی – تولید و اشتغال» و سال 97 «حمایت از کالای ایرانی» است و چیزی جز خشنودی دشمنان نخواهد داشت.

به استحضار می رساند بدنبال درج اخبار و گزارشاتی مبنی بر کشف انبار کالاهای احتکار شده در برخی رسانه ها که متاسفانه گاها ادامه پیدا کرده است، عده ای با ظرافتی خاصی در پی تخریب تولیدکنندگان داخلی و برند ملی کشور بودند که با توجه به بیانیه روز دوشنبه سازمان تعزیرات حکومتی مشخص شد احتکار کالا توسط برخی تولیدکنندگان از جمله اسنوا کذب محض است و نشان از هجوم زنجیره ای به تولید ملی دارد.

سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران در این بیانیه خود به صراحت اعلام کرد "با عنایت به اینکه در روز‌های اخیر شاهد انتشار اخبار اسامی برخی از برند‌های داخلی و ملی تحت عنوان پلمب انبار لوازم خانگی به علت احتکاردربعضی سایت‌های خبری بودیم اعلام می‌شود طبق بررسی‌های به عمل آمده از سایت اداره کل وگشت‌های تعزیرات حکومتی مرکزاستان تهران هیچ گونه انباری مربوط به تولید کالا، (لوزام خانگی) با برند داخلی و ملی به اتهام احتکار، اخفا یا امتناع از عرضه کالا از سوی این اداره کل نبوده و پلمب نشده است."

از سوی دیگر درج و انتشار این گونه اخبار بی اساس و کذب اگر نگوییم کار دشمنان خارجی است اما به طورقطع ریختن آب به آسیاب این جماعت است. در شرایطی که شاهد اعمال تحریم های ظالمانه غرب علیه ایران هستیم، زمین گیر کردن تولید داخلی با جوسازی و شایعه پراکنی تنها نشان از بازی در زمین دشمن دارد.

انتشار اخبار خلاف واقع از واقعیت‌های تولیدی و فعالیت‌های حاکم بر صنعت کشور نه تنها در فرآیند آگاه‌سازی جامعه با نیت انسجام تولید ملی و اشتغال و خودکفایی مثمرثمر نخواهد بود، بلکه باعث از هم‌گسیختگی شالوده و مبنای سرمایه‌گذاری‌های تولیدی را نیز خواهد شد. خبری که مشخص نیست با پشتوانه کدام منبع خبری موهوم تنظیم شده و صحت آن به هیچ وجه بر منتشرکنندگان آن مکشوف نگردد مسلم است که به راحتی مورد آماج حملات رسانه‌های خارجی و باعث سوءاستفاده آنان شده و این امر نه تنها جنبه حمایتی از صنعت نمی‌تواند داشته باشد که خود سبب بی‌اعتمادی عمومی در سرمایه‌گذاری‌های صنعتی شده و به تبع آن موجب تردید نسبت به عملکرد رسانه‌های عمومی خواهد شد."

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: لوازم خانگی اسنوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۴۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه خبر دو هک نشده است/ تکذیب اضافه شدن صوت خارجی به سیگنال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، روابط عمومی سازمان صدا و سیما اعلام کرد صوتی که در زمان پخش زنده برنامه بزرگداشت شهدا در فسا از شبکه خبر دو پخش شده مربوط به یکی از بخش‌های این بزرگداشت بوده است و هیچ صوت خارجی به سیگنال دریافتی از استان فارس اضافه نشده است.

این بخش با عناوین یکی از شبکه‌های فارسی زبان خارجی شروع شده بوده و این نوع شروع برای عده ای از مخاطبان این شبهه را به وجود آورده که شبکه خبر دو هک شده است.

کد خبر 6096298 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • استوری تند و تیز مدیر روابط عمومی سپاهان علیه رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور + عکس
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • تبدیل برمودا به یکی از ویژندهای شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد دارد
  • تبدیل «برمودا» به یکی از نماد‌های شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد را دارد
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت!
  • برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت در آذربایجان غربی
  • شبکه خبر دو هک نشده است/ تکذیب اضافه شدن صوت خارجی به سیگنال
  • عکس | بازدید رئیس رسانه ملی از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • انتشار نخستین فراخوان شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان در اصفهان