Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:32:19 GMT

برپایی جشنواره تئاتر کودک ایران زمین

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۵۹۴۴۰

برپایی جشنواره تئاتر کودک ایران زمین

مدیر فرهنگی هنری منطقه دو از برگزاری «جشنواره تئاتر کودک ایران زمین» در فرهنگسرای ابن سینا خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه دو، سعید صدرائیان، مدیر فرهنگی هنری منطقه دو و رییس فرهنگسرای ابن سینا از برگزاری «جشنواره تئاتر کودک ایران زمین» از 3 تا 9 شهریور در فرهنگسرای ابن سینا خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف ایجاد انگیزه و بالا بردن سطح کیفی آثار کودک بین گروه های نمایش کودکی برگزار می شود که در یک سال منتهی به مرداد 97 در فرهنگسرای ابن سینا به روی صحنه رفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدرائیان افزود: در این جشنواره 6 نمایش منتخب هر روز در دو اجرای 10 تا 11 و 12 تا 13 به روی صحنه می رود و سپس آثار برگزیده توسط هئیت داوران انتخاب و در مراسم اختتامیه معرفی می شوند.

صدرائیان گفت: تلاش کرده‌ایم جشنواره در بالاترین سطح ممکن برگزار شود.

او با اشاره به ترکیب هیات داوران افزود: هیات داوران جشنواره عبارتند از: مجید قناد، تهیه‌کننده، کارگردان و مجری برنامه‌های کودک و نوجوان، کریم اکبری مبارکه، بازیگرو کارگردان سینما و تئاتر و حسن دولت آبادی، نویسندگی، کارگردانی، محقق و استاد دانشگاه که این خود نشان از بالا بودن سطح کیفی جشنواره دارد.

رییس فرهنگسرای ابن سینا در تشریح نمایش‌های که در این جشنواره به روی صحنه می روند گفت: جشنواره تئاتر کودک ایران زمین، شنبه 3 شهریور ساعت 10 با اجرای نمایش « ماجرای ساحل سنگی» به کارگردانی سیدحسین فدایی حسین کار خود را آغاز میکند.

صدرائیان افزود: به همین ترتیب تا روز پنجشنبه، 8 شهریور نمایش‌های « انگیری منگیری» به کارگردانی سجاد آقابابایی، « رینارد روباه » به کارگردانی احمد تیموری، « جزیره لانگولیو» به کارگردانی امیررضا توکلی و حمید ندیمی، « دادگاه حیوانات» به کارگردانی علی شاه صفی و « رابینسون خرگوشه» به کارگردانی عباس قاصدزاده روی صحنه می روند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه دو در تشریح بخش های دیگر این جشنواره افزود: سعی کردهایم جشنواره به اجراهای سالنی محدود نشود به همین منظور در محوطه فرهنگسرا نیز برنامه های شاد و متنوعی مانند اجرای عروسک های غول پیکر، غرفه های بازی کودکان، اجرای نمایش های کودک خیابانی برای کودکان و خانواده ها در نظر گرفته ایم.

صدرائیان گفت: این جشنواره جمعه 9 شهریور با معرفی برندگان در مراسم اختتامیه که ساعت 10 در سالن آمفی تاتر فرهنگسرای ابن سینا برگزار می شود  به کار خود پایان می‌دهد.

او در پایان افزود: در حال حاضر هر روز 4 نمایش کودک در فرهنگسرای ابن سینا به روی صحنه می رود و با شروع این جشنواره این تعداد به شش اجرای در روز می رسد که این خود نشان از ظرفیت بالای فرهنگسرای ابن سینا در پرداختن به حوزه کودک و نوجوان بخصوص در بخش نمایش دارد.

شهروندان  می‌توانند برای شرکت در این جشنواره و تهیه بلیط هر روز به فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک قدس، خیابان ایران زمین مراجعه کنند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۹۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تله موش» روی صحنه می رود

ایسنا/گیلان تئاتر «تله موش» به کارگردانی محمد پورجعفری در رشت به روی صحنه می‌رود.

«تله موش» شاخص ترین اثر آگاتا کریستی، نویسنده انگلیسی داستان‌های جنایی و ادبیات کارآگاهی می باشد. این اثر جاویدان از ادبیات نمایشی جهان برای اولین بار در ۲۵ نوامبر ۱۹۵۲ در لندن به روی صحنه رفت و از آن تاریخ تا زمان حاضر و در طول بیش از ۵۰ سال همیشه بر روی صحنه بوده‌ است.

تئاتر «تله موش» این بار در رشت و به کارگردانی محمد پورجعفری به روی صحنه می رود.

این کارگردان آثار زیادی از جمله الیور تویست، عشق لرزه، حساب پرداخت نمیشه، یک عاشقانه آرام و... را به روی صحنه برده است.

«تله موش» اولین ترجمه مبینا علیجانی از هنرمندان گروه تئاتر چیستا بوده و اشکان نیک روش، عرفان اقبالی، فرزاد عبادتی، بهناز پارسا، نگین فلاح، پونه پورقربان، ارسلان حاجتی و رضا شاهرودی در این تئاتر به ایفای نقش خواهند پرداخت؛ آهنگسازی کار نیز بر عهده هومن خوش فطرت است.

تئاتر «تله موش» از تاریخ ۱۸ لغایت ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۲۰ در تماشاخانه نارون رشت به روی صحنه خواهد رفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • علیرضا کوشک‌جلالی به تماشاخانه ایران‌شهر می‌آید
  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر
  • کدام نمایش‌ها در مونودرام خوزستان به صحنه می‌آیند؟
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • «تله موش» روی صحنه می رود
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال