Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس ارشد علوم قرآنی گفت: اعمال روز عید قربان در اصل ادامه اعمال حاجی است چرا که حاجی بعد از وقوف در صحرای عرفات به سمت سرزمینی به نام منا حرکت می‌کند.

ابراهیم بهاری کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: اعمال روز عید قربان در اصل ادامه اعمال حاجی است چرا که حاجی بعد از وقوف در صحرای عرفات به سمت سرزمینی به نام منا حرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: منا مکانی است که ابراهیم خلیل‌الله به امر پروردگار عالم در دهم ذی‌الحجه فرزند عزیزش حضرت اسماعیل(ع) را آورد تا اینکه امر پروردگار عالم را اجرا کند و فرزندش را قربانی کند. آنقدر چاقو را بر گلوی حضرت اسماعیل کشید اما نبرید. حتی چاقو را وقتی بر روی سنگ کشید، بر روی سنگ خط افتاد در همان هنگام حضرت  صدا زد چرا نمی‌ّبری؟ آن چاقو زبان گشود و جواب داد تو می‌گویی ببرم اما خدای تو می‌گوید دست نگه دارم.


این کارشناس اظهار کرد: در قرآن کریم آمده است که در آن هنگام  پروردگار عالم یک قربانی بزرگ را به حضرت ابراهیم(ع) هدیه داد و در این شرایط حضرت اسماعیل(ع) نجات پیدا کردند و به شکرانه این عمل حضرت ابراهیم (ع)، هر حاجی‌ که وارد عمل حج می‌شود و حج را به‌جا می‌آورد واجب است در آن روز قربانی به‌جا بیاورد. علاوه بر اینکه در روز عید قربان، قربانی به‌جا می‌آورند واجب است حاجی عمل دیگری را انجام دهد و رمی جمرات کند؛ همه حاجیان به نماد شیطان سنگ پرتاب می‌کنند و حاجی با این عمل در روز قربان حجش کامل می‌شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اعمال روز عید قربان خواندن نمازی است که مستحب است. این نماز مانند نماز عید فطر است، صبح بعد از طلوع آفتاب قرائت می‌شود که در رکعت اول 5 قنوت می‌گوییم و در رکعت دوم 4 قنوت. که به‌طور کلی 9 قنوت برای این دو رکعت نماز وجود دارد.


بهاری خاطرنشان کرد: اعمال مستحب دیگری هم در این روز سفارش شده است که در واقع حاجیانی که عمل حج را در گذشته انجام داده‌اند و در حال حاضر در دیار خود هستند، قربانی کنند و آن قربانی را  به فقرا و نیازمندان بدهند تا پروردگار عالم رحمت خود را شامل حال آنها کند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عید قربان صحرای عرفات رمی جمرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۱۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| ماجرای مصدومیت شدید سعید آقاخانی چیست؟/ حال کارگردان نون خ خوب است

حمیدرضا آذرنگ در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از مصدومیت سعید آقاخانی در پشت صحنه نون خ خبر داد که منجر به تغییراتی اجباری در فیلمنامه شده بود. این اتفاق مربوط به ۴ ماه قبل بوده و حال این کارگردان و بازیگر درحال حاضر خوب است .

دیگر خبرها

  • عکس| اولین پست اینستاگرامی سعید آقاخانی بعد از اتمام نون‌خ
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • "عمره مفرده" چه اعمالی دارد؟
  • عمره مفرده چه اعمالی دارد؟
  • عکس| ماجرای مصدومیت شدید سعید آقاخانی چیست؟/ حال کارگردان نون خ خوب است
  • شهید شیرودی خلبان تیزپرواز آسمان ایران
  • علی‌اکبر قربان شیرودی را می‌شناسید؟
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)
  • نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا