Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان به تازگی نوعی کوله پشتی به نام (HoverGlide) تولید کرده اند که حالتی شناور با استفاده از وجود ریل و قرقره دارد و به این ترتیب افراد فشار کمتری بر اثرحمل بار زیاد با این کوله پشتی را تجربه می‌کنند.


شیوه کار این کوله پشتی به این شکل است که بدنه کوله پشتی با استفاده از یک ریل کِشویی و سیستم چرخدنده‌ای به بالا و پایین حرکت می‌کند و سازندگان آن می‌توانند تا ۸۶ درصد از وزن بار را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بند‌های این کوله پشتی به یک چارچوب وصل می‌شود و به وسیله طناب و قرقره‌های نصب شده روی آن نوعی حالت شناور پیدا می‌کند.

تحقیق درباره این خاصیت درعلم فیزیک سال‌ها پیش به وسیله دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا انجام شده و درمجله نیچر Nature به چاپ رسیده است و حال با استفاده ازاین قانون فیزیکی دانشمندان کوله پشتی شناور تولید کرده اند.


کوله پشتی شناور قابلیت تنظیم با قد را دارد و به گونه‌ای طراحی شده است که کمترین میزان انرژی برای حمل اشیا را می‌خواهد.

از جمله ویژگی‌های این کوله پشتی قابلیت حمل ۲۵ کیلوگرم بار است، با استفاده ازکوله پشتی شناور می‌توان به حمل وسایل ورزشی، انواع کتاب و لوازم التحریر و سایر لوازم مورد نیاز پرداخت.


قرار است فروش جهانی کوله پشتی‌های شناور در دنیا به زودی آغاز شود.

منبع:Newatlas
انتهای پیام/

وسیله‌ای فوق العاده مفید برای کمک به کوهنوردان+ تصاویر

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۳۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت

به گزارش خبرنگار مهر، عباس غریبی ظهر چهارشنبه در بازدید از سایت ۲ پایانه میعانات گاز پارس جنوبی در منطقه کنگان با اشاره به توان متخصصان داخلی اظهار داشت: به همت و تلاش متخصصان شرکت پایانه‌های نفتی ایران سیستم تله‌متری گوی شناور شماره ۴ پایانه میعانات گازی پارس جنوبی (منطقه کنگان) تعمیر و در سرویس قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه وظیفه ۱۰۰ درصد صادرات میعانات گازی تولیدی در منطقه پارس جنوبی بر عهده شرکت پایانه‌های نفتی ایران است، افزود: باید با بروز رسانی تجهیزات، تعمیر، بازسازی و ایمن سازی فرایند بارگیری و صادرات در مسیر ارتقا شاخص‌های ایمنی گام برداریم.

غریبی به تلاش شبانه روزی متخصصان در این شرکت اشاره کرد و با تاکید بر اعتماد به تجارب و تخصص کارشناسان داخلی ابراز داشت: متخصصان شرکت پایانه‌ها نفتی ایران با تلاش و همت بالای خود موفق شدند مشکلات سیستم تله‌متری گوی شناور که نقش مهمی در ایمن سازی فرایند بارگیری میعانات گازی به کشتی‌ها دارد را رفع کرده و در سرویس عملیاتی قرار بدهند.

وی با بیان اینکه هم اکنون این سیستم در مدار قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر اطلاعات مربوط به وضعیت شیرهای کنترلی منتهی به گوی شناور به صورت آنلاین در اتاق کنترل ساحل قابل مشاهده بوده و در صورت بروز مشکل در فرایند بارگیری این سیستم می‌تواند ضمن توقف خودکار بارگیری، از بروز هرگونه حادثه‌ای که منجر به خسارت شود، جلوگیری کند.

غریبی در پایان از متخصصان فعال در رفع عیب و عملیاتی کردن سیستم تله‌متری گوی شناور تجلیل و قدردانی کرد.

کد خبر 6094136

دیگر خبرها

  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت
  • سیستم تله‌متری بارگیری میعانات گازی در مدار قرار گرفت
  • وزش تندباد‌های لحظه‌ای و ممنوعیت تردد شناور‌ها در کیش، ۱۲ اردیبهشت
  • ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو 
  • هرمزگان بارانی می‌شود
  • پروانه با الگوی منحصر به فرد را پیدا کنید (معمای تصویری)
  • زیبایی خیره کننده جزایر ناهموار و منحصر به فرد لوفوتن در نروژ (فیلم)
  • (عکس) ساخت اسکله شناور در سواحل غزه
  • افعی تهران، راسکولنیکُف و احساس منحصر به فرد بودن در جهان