Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا صابری تولایی روز چهارشنبه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ثبت نام مدارس سابق نمونه دولتی مناطق کم برخوردار که بیشتر در شهرستانهای استان قرار دارند بر اساس دستورالعمل ارسال شده طبق جدول امتیازبندی در تمام پایه ها در حال انجام است.
وی اظهار داشت: ثبت نام میان پایه شامل پایه هشتم و نهم در مدارس سابق نمونه دولتی مشهد طبق روال عادی در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: به رغم تصمیم وزارت آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و حذف عنوان 'نمونه دولتی' با هدف یکسان سازی و عدالت آموزشی، همچنان شاهد هجوم والدین برای ثبت نام دانش آموزانشان در اینگونه مدارس هستیم.
صابری تولایی با اشاره به تقاضای بسیار برای ثبت نام در 15 مدرسه سابق نمونه دولتی در مشهد افزود: تلاش می شود این مدارس به مدارس عادی و هیات امنایی تبدیل شوند و با توجه به عدم برگزاری آزمون برای ورود دانش آموزان به این مدارس، ثبت نام دانش آموز جدید در اینگونه مدارس در مشهد برای سال تحصیلی پیش رو متوقف شده است.
وی اظهار داشت: با خروج دانش آموزان پایه های هشتم و نهم از این مدارس طی سالهای آینده به زودی این مدارس وارد فرایند عادی سازی می شوند و ثبت نام در همه پایه های آنان طبق دستورالعمل های همان سال انجام خواهد شد.
استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و 200 هزار دانش آموز و حدود 12 هزار و 500 مدرسه است.
7496 / 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت استان خراسان رضوی دانش آموزان مشهد والدین وزارت آموزش و پرورش رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۳۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ستادهای ثبت‌نام برای محدوده‌بندی جغرافیایی مدارس با خانواده‌ها همراهی خواهند کرد، گفت: مهر امسال چالش کمبود معلم نداریم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی فرهادی امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه 980 هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش رتبه‌بندی شدند، اظهار کرد: 92 درصد کارکنان در بخش آموزش فعال هستند.

وی افزود: معلمان نمونه هر سال در هفته معلم انتخاب می‌شوند و امسال تلاش شد نحوه شناسایی اینگونه نباشد که معلم خود را برای نمونه بودن کاندیدا کند بلکه آموزش و پرورش از طریق نظرخواهی از سایر معلمان، دانش‌آموزان و والدین، معلمان نمونه را شناسایی کرد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: 93 هزار معلم در سطح مدارس به عنوان نمونه شناسایی شدند، 2317 معلم نمونه در سطح مناطق معرفی شدند و 159 نفر در دوره‌های تحصیلی مختلف در گروه معلم و 160 نفر در گروه کیفیت‌بخشی به عنوان نمونه در بخش استانی معرفی شدند. در بخش کشوری 20 نفر به عنوان معلم نمونه شناسایی شدند که 15 نفر معلم و 5 نفر در گروه‌های کیفیت‌بخشی یعنی مشاور، مربی تربیت بدنی و امور تربیتی هستند.

فرهادی بیان کرد: معلمان نمونه روز دوشنبه با رئیس جمهور دیدار دارند همچنین با رهبر انقلاب دیدار خواهند داشت.

وی ادامه داد: با شناسایی معلمان نمونه به دنبال تقویت خلاقیت هستیم همچنین آنها را به عنوان افراد برتر در عرصه تعلیم و تربیت معرفی می‌کنیم و برای نخستین بار این افراد در کانون‌های ارزیابی در معرض بررسی قرار گرفتند.

رشد 35 درصدی ساخت مدرسه

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال 1402، در ساخت مدارس 35 درصد رشد داشتیم، 6768 مدرسه ساختیم، گفت: به طور میانگین هر 8 روز یک مدرسه ساخته شد و 192 هنرستان ساخته شد همچنین مشارکت خیران در بحث مدرسه‌سازی 300 درصد افزایش داشت و 11هزار  میلیارد تومان مشارکت مالی داشتند.

فرهادی ادامه داد: بعد از 10 سال وقفه در توزیع شیر مدارس شاهد توزیع شیر رایگان بودیم و 200 نوبت شیر رایگان برای 8 میلیون دانش‌آموز دوره ابتدایی توزیع شد.

185 هزار استخدام در 2 سال

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی فعلی و سال گذشته، 185 هزار ردیف استخدامی در قالب دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و رجایی و آزمون استخدامی ماده 28 صادر شد، افزود: مهر امسال 32 هزار دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان و رجایی تحصیل خواهند کرد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: 6 هزار سند مالکیت برای مدارس و املاک آموزش و پرورش دریافت کردیم که بیشترین سند مربوط به استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و کردستان است.

فرهادی افزود: مهر امسال چالش کمبود معلم را که به واسطه جذب نامناسب از سال 92 تا 97 رخ داده بود را نخواهیم داشت و به جای کمبود معلم باید به فکر تامین کیفیت در مدارس باشیم.

وی درباره تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های درس دوره ابتدایی گفت: 47 درصد مدارس ابتدایی تراکم کمتر از 26 نفر دارند،  38 درصد مدارس از 26 تا 35 نفر دانش‌آموز دارند و کمتر از 2 درصد در مرز تراکم 40 نفر و بالاتر هستند‌.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره ایجاد سازمان رفاهی و اقتصادی فرهنگیان گفت: آیین‌نامه آن در دولت تصویب شد و اکنون در حال بررسی است و به دنبال ایجاد رفاه در معیشت معلمان هستیم و به محض تصویب جزئیات آن اعلام خواهد شد.

فرهادی درباره بررسی سلامت روان معلمان تازه استخدام شده، بیان کرد: در حال حاضر تنبیه بدنی دانش‌آموزان بسیار اندک است، در پذیرش معلمان جدید به صورت کانون‌های ارزیابی، معلمان را بررسی کردیم و مهارت گفتاری، رفتاری، روحیات مورد نیازبرای معلمی، شخصیت و... بررسی می‌شود تا  با شخصیت آرام و صبور وارد آموزش و پرورش شوند.

همراهی ستادهای ثبت‌نام در بحث محدوده‌بندی مدارس

وی درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان عنوان کرد: مدارس به جز آنهایی که برایشان مشخص است مانند سمپاد یا نمونه دولتی، اجازه برگزاری آزمون ندارند، سال گذشته ثبت‌نام الکترونیکی داشتیم که بسیاری از خانواده‌ها اینگونه اقدام کردند در بحث محدوده بندی جغرافیایی مدارس هم تلاش شده است تا حداکثر همکاری با خانواده‌ها انجام شود و قرار شد در برخی نقاط که محدوده به حدی است که خانواده‌ها در شعاع مدرسه قرار می‌‌گیرند، همراهی لازم انجام شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به دنبال تقویت مدارس دولتی هستیم تا ثبت‌نام در مدارس غیردولتی به دلیل ترس از نبود کیفیت در مدارس دولتی نباشد، افزود: در تلاش هستیم تا مدارس دولتی را تقویت و در مدارس غیردولتی، نظارت را افزایش دهیم.

فرهادی درباره اینکه آیا انتخاب معلمان نمونه از مدارس غیردولتی هم انجام می‌شود، گفت: انتخاب معلمان نمونه فقط از مدارس دولتی است چون ما نماینده دولت هستیم همچنان انتظار داریم مدارس دولتی در رقابت با مدارس غیردولتی با کیفیت بتوانند اولیا را اقناع کنند که در این مدارس ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه رتبه‌بندی برای تمام معلمانی که مدارک خود را بارگذاری کردند، انجام شد، بیان کرد: رتبه‌بندی برای دولت بار مالی جدی دارد و نشان می‌دهد دولت به معیشت معلمان توجه دارد و معتقدیم با تقویت معیشت به طور مستقیم کیفیت آموزش و پرورش را خواهیم داشت.

تامین مسکن فرهنگیان

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره تامین مسکن فرهنگیان عنوان کرد: چند مسیر جود داشت از جمله ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن که با نهادهای مربوطه صحبت کردیم تا معلمان در اولویت باشند همچنین در تمام استان‌ها معمان فاقد مسکن را شناسایی کردیم که بیش از 100 هزارنفر هستند همچنین در تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی در 18 استان برای ساخت 50 تا 80 هزار واحد مسکونی اقدامات لازم  انجام شده است و آموزش و پرورش زمین‌های مازاد خود را برای این کار اختصاص داده است در استان‌هایی که ظرفیت نداشتیم، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که معلمان را برای تامین مسکن در اولویت قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • رفع تبعیض بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند راهکار سازنده است