Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر خوی گفت: از تاریخ ۵ الی ۸ شهریور همایش بین‌المللی و جشنواره ملی شمس و مولانا در خوی برگزار می‌شود. ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷ استانها آذربایجان غربی نظرات

مجید مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خوی، با تشریح جایگاه تاریخی و فرهنگی این شهر از گذشته تا کنون اظهار داشت: خوی به لحاظ تاریخی و تمدن در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد و در کشور به دارالمؤمنین مشهور است، این شهر در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته و محل وقوع رویدادهای مهم تاریخی و فرهنگی در مرور زمان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همایش بین‌المللی و جشنواره ملی شمس و مولانا که از تاریخ 5 الی 8 شهریور به‌عنوان یک رویداد مهم از دیدگاه گردشگری در این شهر برگزار  می‌شود و جاذبه‌ها و ظرفیتهای بالقوه خوی را به بالفعل تبدیل می‌کند.

مقدم گفت: شمس تبریزی که به‌عنوان مراد مولانا الگوی اخلاقی و انسان‌مداری را توصیه کرده و بر همین اساس شورای شهر خوی بنا دارد این شهر را به شهر عشق و اخلاق فرهنگی تبدیل کرده و معرفی کند.

رئیس شورای اسلامی شهر خوی با اشاره به نقش شهرداری و شورا در اجرای مناسب برنامه‌ها تصریح کرد: شورای اسلامی شهر نهایت تلاش خود را می‌کند که برنامه همایش و جشنواره شمس و مولانا درشان مردم خوی برگزار شود، در این ایام میهمانان داخلی و خارجی نیز در خوی حضور می‌یابند و این شهر به دلیل دارا بودن ظرفیت بالای گردشگری، در آینده به شهر گردشگری ویژه تبدیل خواهد شد.

این استاد دانشگاه بیان داشت: از اصناف و دست‌اندرکاران صنایع‌دستی و سنتی بانوان دعوت شده که برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری خوی و همکاری لازم برای اجرای بهتر همایش و جشنواره شمس و مولانا انجام دهند.

وی گفت: باید فرهنگ‌سازی برای آژانس‌ها، رانندگان تاکسی و مردم شهر تاریخی و گردشگری همچون خوی صورت بپذیرد تا بیشتر از این فضا را به گردشگران داخلی و خارجی فراهم کرده و آنها را به‌دفعات برای سفر به خوی متقاعد کنیم.

مقدم به اقدامات عمرانی شهرداری برای تسریع در ساخت بارگاه شمس تبریزی اشاره کرد و اظهار داشت: ساماندهی، احداث سرویس بهداشتی و دیوارکشی در محوطه آرامگاه شمس تبریزی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر صورت گرفته و تنها پلاک باقیمانده از مجموع منازل اطراف آرامگاه توسط شهرداری با صاحب‌ملک توافق شده است و به‌زودی آزادسازی می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41361/P1377/S6,48/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۴۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای

رئیس دانشگاه معارف اسلامی گفت: همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه در قم برگزار خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام والمسلمین شاکری ظهر امروز در نشست خبری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای که سالن جلسات دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه نسبت به شخصیت مقام معظم رهبری غفلت جدی داشته‌ایم، مطرح کرد: مقام معظم رهبری در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط‌گیری بالایی دارند.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش امام را گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولان استانی برگزار شده است که حدود 80 مقاله از این بستر دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 146 مقاله پذیرش شده است، خاطرنشان کرد: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان یک جلد از آن‌ها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه همایش چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مهمانان ویژه این همایش نیز آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان از اعضای بیت مقام معظم رهبری خواهند بود.

وی اظهار داشت: این همایش در سالن شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود