Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه روسیه و کاخ کرملین، ادعای شرکت آمریکایی "مایکروسافت" در این باره که گویا «هکرهای روسی» تلاش تازه‌ای را برای دخالت در انتخابات آمریکا آغاز کرده‌اند، را بی پایه و اساس ارزیابی کردند. ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ بین الملل اروپا آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات مسکو از ادعای شرکت "مایکروسافت" درباره اینکه گویا «هکرهای روسی» تلاش تازه‌ای را برای دخالت در انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا آغاز کرده‌اند، نتیجه گیری خاص خود را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به یادآوری است که روز گذشته بیانیه‌ای در سایت رسمی شرکت "مایکروسافت" آمریکا منتشر گردید که در آن اعلام شده، هفته گذشته بخش جرایم دیجیتال این شرکت، دستور قضایی بر ای کنترل شش گروه تشکیل شده که گویا به دولت روسیه مرتبط هستند را مورد اجرا گذاشته است. بر اساس این اطلاعات، هکرهای روسی سایت و آدرس-URL ایجاد کردند که بسیار شبیه به صفحات وب «قربانیان بالقوه آنها » کار می کنند. برای مثال برخی از این صفحه‌ها به تقلید از سایت رسمی سنای آمریکا و دیگر موسسات بین المللی جمهوری‌خواهان و همچنین هیئت مدیره آنهاست که چندین سناتور آمریکایی نیز در آنها عضویت دارند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در واکنش به این مسئله آمده است: «چنین اظهاراتی بدون ارائه هیچ نوع مدارک و شواهدی، به طور واضح صرفاً برای تاثیرگذاری بر افکارعمومی و جامعه آمریکا طراحی شده‌اند.»

دیپلمات‌های روسی تاکید کردند: «جای تاسف زیاد دارد که یک شرکت بزرگ بین المللی که مدتها فعالانه و با موفقیت در بازار روسیه فعالیت دارد، در اقدامات غیرواقع بینانه واشنگتن علیه روسیه مشارکت کرده است. البته این انتخاب خود آنهاست و روسیه مجبور است نتیجه گیری لازم را از این مسئله انجام دهد.»

"دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه نیز ادعای شرکت آمریکایی مایکروسافت درباره تلاش‌های جدید «هکرهای روسی» برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا را مورد انتقاد قرار داده و گفت: «اصلا مشخص نیست که صحبت بر سر کدام هکرهاست و چه تاثیری بر انتخابات آمریکا مطرح است.»  

وی یادآور شد که اتهامات مطرح شده علیه مسکو توسط هیچ اطلاعات و مدرکی تقویت نشده و کاملاً نامشخص و بی پایه و اساس است.

انتهای پیام/

R1445/P36447/S8,89,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۵۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مایکروسافت استفاده از هوش مصنوعی برای پلیس آمریکا را ممنوع کرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، 

مایکروسافت محدودیت‌هایی برای پلیس آمریکا در زمینه استفاده از فناوری تشخیص چهره از طریق ابزارهای هوش مصنوعی این شرکت ایجاد کرده است.

این غول فن‌آوری آمریکایی با به‌روزرسانی شرایط عمومی استفاده از خدمات «آژور اوپن‌ای‌آی» Azure OpenAI Service که به متخصصان امکان دسترسی به مدل‌های زبانی و نیز تعدیل محتوا و طراحی امن برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی را می‌دهد، به‌ شکلی صریح استفاده از آن توسط پلیس آمریکا ممنوع کرده است.

مایکروسافت به‌عنوان شریک مؤسسهٔ پژوهشی هوش مصنوعی آمریکایی «اوپن‌ای‌آی» OpenAI، تمایلی ندارد که پلیس آمریکا از سرویس هوش مصنوعی این شرکت برای تشخیص چهره استفاده کند.

طبق گزارش وب‌سایت تخصصی TechCrunch، این شرکت تایید کرده که با به‌روزرسانی شرایط عمومی استفاده از خدمات Azure OpenAI Service، دست به اعمال چنین ممنوعیتی زده است.

مایکروسافت همچنین به صراحت اعلام کرده است که مجریان قانون مجاز به استفاده از این ابزارهای جانبی برای «هیچیک از فناوری‌های تشخیص چهره در زمان واقعی روی دوربین‌های موبایل (...) با هدف تلاش برای شناسایی افراد در محیط‌های کنترل نشده» نیستند.

به طور مشخص، افسران پلیس که مجهز به دوربین‌هایی با قابلیت تشخیص چهره هستند حین انجام گشت‌زنی‌ نمی‌توانند از خدمات «آژور اوپن‌ای‌آی» در دوربین‌های خود استفاده کنند.

این ممنوعیت بر اساس به روزرسانی جدید مایکروسافت برای دوربین‌هایی که روی داشبورد خودرو ماموران پلیس نصب می‌شوند نیز لحاظ شده است.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مایکروسافت استفاده از ابزار هوش مصنوعی تشخیص چهره را برای پلیس آمریکا ممنوع کرد
  • مایکروسافت استفاده از هوش مصنوعی برای پلیس آمریکا را ممنوع کرد
  • اینجا آمریکاست و آنهایی که در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • واکنش روسیه به بازداشت گسترده دانشجویان در آمریکا
  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد