Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@14:19:55 GMT

مواد اولیه گران، صنایع دستی اصفهان را زمین گیر کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۶۶۳۳۱

مواد اولیه گران، صنایع دستی اصفهان را زمین گیر کرد

رییس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان گفت: به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه صنایع دستی بسیاری از هنرمندان از ایران مهاجرت کردند و تعدادی نیز کارگاه‌های خود را تعطیل کردند.

عباس شیردل، رییس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مصوبات مربوط به قاچاق صنایع دستی، اظهار کرد: بر اساس مصوبات مربوطه به صنایع دستی،‌ خرید و فروش اجناس قاچاق در میدان نقش جهان ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ بیشترین قاچاق صنایع دستی در حوزه پارچه‌ها، ظروف مسی و زیور آلات و مصنوعات نقره است. در نوروز ۱۳۹۶ بیش از ۱۳ میلیارد ریال اجناس قاچاق و صنایع دستی خارجی از سوی بازرسان اصناف و اتحادیه در میدان نقش جهان کشف شد.

رییس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان اظهار کرد: صنایع دستی که به صورت قاچاق وارد ایران می‌شود اغلب ازکشور های نظیر چین، ترکیه و تایلند است.

شیردل با تاکید بر اینکه قاچاق به تولیدکنندگان صنایع دستی ضرر و زیان بسیاری وارد آورده است، ادامه داد: به علت گران شدن مواد اولیه، حتی مس که تولید ملی است،۷ هزار نفر از بهترین هنرمندان صنایع دستی به کشورهایی چون چین، ترکیه و ...مهاجرت کردند.

رییس اتحادیه صنایع دستی با تاکید بر اینکه وضعیت اقتصاد کشور نامناسب است، تصریح کرد: قیمت مواد اولیه تقریباً دو برابر شده است. رنگ و حتی مس که تولید داخلی است با افزایش قیمت رو به رو شده است.

وی با بیان اینکه اصلاح قوانین وارداتی و صادراتی و ‌بسته‌های حمایتی می‌توان مشکلات بازار صنایع دستی را مدیریت کرد، اضافه کرد: مالیات و عوارض بسیاری برای واردات وضع شده است، ‌در صورتی که در بسیاری از کشورها این مشکل وجود ندارد. اگر هنرمندی بخواهد ۱۰۰ کیلو نقره تولید کند، باید به همان مقدار نقره خام وارد کند، اما تعرفه واردات نقره مانند طلا نیست و حدود ۱۱ درصد مالیات و ارزش افزوده به آن اضافه می‌شود.

شیردل خاطرنشان کرد: علاوه بر هنرمندانی که مهاجرت کردند تعدادی از هنرمندان نام آشنای صنف صنایع دستی هم کارگاه خود را تعطیل کردند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اصفهان صنایع دستی اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۶۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند

سعید نظری گفت: با توجه به اهمیت موضوع برای این اداره‌کل و نیز درخواست صنعتگران، این معاونت در پیگیری‌های بعمل آمده برای برقراری بیمه صنعتگران موفق شد با تمامی مشکلات موجود و تعداد بسیار زیاد متقاضی، شرایط را برای اجرای بیمه ٣٨٥ نفر از واجدان شرایط به سرانجام برساند.

 معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: این بیمه شده‌ها در رشته‌های صنایع دستی شامل کردی‌دوزی، البسه محلی، گلیم‌بافی، کلاش‌بافی، نازک‌کاری، منبت، معرق، خراطی، مشبک، سازسازی، دف، ارغوان‌بافی و ... فعالیت دارند.

 وی بیان کرد: هنرمندان عرصه صنایع‌دستی کردستان شهره جهانی داشته و دستان هنرمند آنان آثاری را خلق می‌کند که مایه مباهات هر ایرانی است و بر ذخیره فرهنگ و هنر جهان می‌افزایند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین
  • قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد
  • تعزیرات گران‌فروشان بازار ‌زنجان را نقره داغ کرد
  • قیمت سکه امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند
  • آموزش ساخت پمپ آب قوی با مواد اولیه ساده و ارزان در خانه (فیلم)
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا