Web Analytics Made Easy - Statcounter

چندی پیش انتشار خبر نامه آیت الله آملی لاریجانی به رهبر انقلاب به منظور استجازه درباره تغییر بخش هایی از آیین دادرسی و قوانین مجازات مفسدان اقدامی عادی جلوه داده شده و مورد انتقاد قرار گرفت. حسین شمسیان وکیل دادگستری اهمیت این نامه را توضیح می دهد. ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸ سیاسی سیاست ایران نظرات

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، 20 مرداد 97، خبری در پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب منتشر شد که محتوای آن پاسخ امام خامنه‌ای به نامه آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضا برای اخذ پاره‌ای از اختیارات ویژه در مبارزه با مفاسد اقتصادی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(از اینجا بخوانید)

این نامه رئیس قوه قضائیه بعضاً با واکنش‌های انتقادی و ساده‌سازانه ای مواجه شد. برخی منتقدین در شبکه های اجتماعی محتوای این نامه را مسئله‌ای کاملاً عادی عنوان می‌کردند که هیچ نیازی به استجازه ی رئیس دستگاه قضا نداشته و احتمالا آقای آملی لاریجانی از این نامه جز "نمایش مبارزه با مفاسد اقتصادی" هدف دیگری نداشته است.

با این حال ورود حقوقدانان و برخی وکلای دادگستری به تحلیل این نامه نشان می‌داد این قضاوتهای اولیه برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره این نامه ساده‌سازانه و در بسیاری از موارد ناشی از عدم آشنایی با قوانین و آئین دادرسی در کشورمان است.

حسین شمسیان روزنامه‌نگار، حقوقدان و وکیل دادگستری در گفت‌وگویی با خبرگزاری تسنیم نکات جالبی درباره اهمیت این نامه و پاسخ رهبر معظم انقلاب به آن ذکر کرده است. ویدئوی زیر را ببینید:

 

 

انتهای پیام/

R1011115/P1011115/S1,1412/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۷۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب دیدار کرد

رئیس اقلیم کردستان عراق پیش از ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق پیش از ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کرد.

این خبر در حال تکمیل است…

کد خبر 751172

دیگر خبرها

  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب دیدار کرد
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب
  • بارزانی با رهبر انقلاب دیدار و گفت‌وگو کرد
  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • نامه ۱۰ انجمن بزرگ تولیدی به رهبر انقلاب
  • ببینید | خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی
  • حضور رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا در منزل شهید زاهدی برای ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب | ویدئو
  • تصاویری از نخبه مازندرانی در دیدار با رهبر انقلاب + ویدئو | رتبه ۲۵ کنکور در حادثه گازگرفتگی درگذشت
  • انتشار متن نامه شهید سردار زاهدی به رهبری/ شهید زاهدی چه هدیه‌ای تقدیم رهبر انقلاب کرد؟
  • ماجرای هدیه و نامه شهید زاهدی به رهبر انقلاب چه بود؟