Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@20:53:22 GMT

ونیز ۷۵ | ۲ جایزه اضافه شد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۷۳۴۱۵

ونیز ۷۵ | ۲ جایزه اضافه شد

سینما و تلویزیون > سینمای‌ جهان - همشهری آنلاین:
دو جایزه جدید به جوایز موازی جشنواره فیلم ونیز در سال ۲۰۱۸ اضافه شد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از سایت رسمي اين جشنواره، در حالی که کمی بیش از یک هفته به آغاز جشنواره فیلم ونیز باقی مانده است این جشنواره اعلام کرد دو جایزه موازی دیگر به مجموع جوایز جانبی این جشنواره مثل فیپرشی و لیبل سینماهای اروپا اضافه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوایز جدید شامل «جایزه انجمن مطبوعات خارجی هالیوود» و «فونداسیون کاسا وابی-مانتاریای مکزیک» خواهد بود.

هر دوی این جایزه‌ها که برای برندگانشان فرصت‌های اقامتی ایجاد می‌کنند، در طول جشنواره به فیلمسازان برنده اهدا می‌شوند.

جایزه انجمن مطبوعات خارجی هالیوود به ۳ فیلمساز منتخب از بخش جنبی افق‌ها اهدا می‌شود. این بخش که به فیلم‌هایی از گرایش‌های جدید دنیای سینما بدون توجه به ژانر یا مدت زمان آن‌ها اختصاص دارد، آثاری را نمایش می‌دهد که سعی کرده‌اند هنر سینما را دوباره تعریف کنند. در این بخش فیلم‌های بلند، نیمه بلند و کوتاه به نمایش درمی‌آید و جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردان و جایزه ویژه داوران را اهدا می‌کند.

برندگان این جایزه از ۲ تا ۲۳ ژانویه ۲۰۱۹ در یک برنامه ۳ هفته‌ای در لس‌آنجلس حضور می‌یابند. در قالب این برنامه مسترکلاس‌ها، کارگاه‌های تخصصی، اکران‌های مختلف و رویدادهای آموزشی و همکاری با بخش فیلم مستقل پیش‌بینی شده است. در عین حال سه فیلمساز دیگر نیز از دل همین برنامه‌ها برای حضور در کارگاه فیلمسازان جشنواره فیلم تورنتو انتخاب می‌شوند.

جایزه فونداسیون کاسا وابی-مانتارایا هم به کارگردان برگزیده بهترین فیلم اول در هفتادو پنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز اهدا می‌شود و شامل یک اقامت یک و نیم ماهه در شهر پوئترو اسکوندیدو (شهری بندری در سواحل پاسیفیک مکزیک) است.

برنده این امکان را می‌یابد تا با اقامت در این شهر یک پروژه را در همکاری با هنرمندان و جوامع هنری تکمیل کند. این پروژه‌ها برای تشویق تعامل با دیگران و تبادل نظرات و دیالوگ بین دیگر نظام‌ها پیش‌بینی شده‌اند.

این جایزه از سوی بنیاد کاسا وابی که سازمانی غیرانتفاعی است برای حمایت از همکاری و ارتباط اجتماعی از طریق هنر ارایه می‌شود. گروه مانتارایا نیز یک کمپانی تولید فیلم است که از استعدادهای جدید حمایت می‌کند تا بتوانند پروژه‌هایشان را عملی کنند.

ونیز جوایز تشویقی دیگری هم دارد و پیشتر اعلام کرد جایزه «جیگر-لکولتوره گلوری» برای فیلمسازان را امسال به ژانگ ییمو استاد چینی اهدا و جدیدترین فیلم وی با عنوان «سایه» را نیز در بخش خارج از رقابت این دوره جشنواره نمایش می‌دهد.  

این جشنواره امسال در مجموع ۳۶ جایزه موازی، در کنار جوایز اصلی اهدا می‌کند.

هفتادو پنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز از ۲۹ آگوست شروع می‌شود و تا ۸ سپتامبر ادامه می‌یابد.

در همین زمینه: گفتگو با برنده قلب سارایوو | داستان آخرین خانواده روی زمین چنین زنده می‌شوند مردگان | ماجرای یک فیلم ژاپنی تقدیر سن‌سباستین از ستاره ۷۳ ساله آمریکایی باکس آفیس | مگ ۳۰۰ میلیون دلاری شد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۳۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد

فیلم ۱۸ دقیقه‌ای «سناریوها» آخرین ساخته «ژان بوک گدار» کارگردان مولف فرانسوی در جشنواره کن امسال همراه با یک معرفی ۳۴ دقیقه‌ای از این سینماگر به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایسنا، «سناریوها» یک فیلم کوتاه ۱۸ دقیقه‌ای است که در سال ۲۰۲۲ و یک روز قبل از مرگ «ژان لوک گدار» از طریق مرگ خودخواسته در سوئیس به پایان رسید.

این فیلم یک معرفی ۳۴ دقیقه‌ای از گدار ارائه خواهد کرد که ترکیبی از «تصاویر ثابت و متحرک، چیزی بین خواندن و دیدن» است که همراه با فیلم نمایش داده می‌شود.

سال گذشته، فیلم کوتاه «تریلر فیلمی که هرگز وجود نخواهد داشت؛ جنگ های ساختگی» ساخته ژان لوک گدار در جشنواره کن به نمایش گذاشته شد که اولین پروژه او بود که پس از مرگ منتشر شد و برخی آن را به عنوان آخرین فیلم این کارگردان فرانسوی معرفی کردند، اما در اوایل همان سال، «نیکول برنز» نویسنده‌ای که روی کتابی درباره گدار کار می کرد، گفت که وی قبل از مرگش چندین فیلم دیگر را نظارت و کارگردانی کرده است.

فیلم کوتاه «سناریوها» با تلاش «فابریس آرانو» و «ژان پل باتگیا» همکاران قدیمی گدار در بخش کلاسیک جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی می‌شود.

«ژان لوک گدار» سینماگر سرشناس و از چهره‌های مطرح و پیشگام موج نوی سینمای فرانسه، در سال ۲۰۲۲ در سن ۹۱ سالگی درگذشت.

این فیلمساز طی چهار دهه فعالیت سینمایی‌اش موفق به کسب جوایز معتبری شد که دو خرس نقره‌ای و یک خرس طلای جشنواره برلین، شیر طلا، جایزه هیأت داوران و شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز از مهم‌ترین آنها هستند.

وی که پنج‌بار نامزد جایزه نخل طلای کن بوده است، در سال ۱۹۷۸ جایزه افتخاری سزار فرانسه را دریافت کرد، در سال ۲۰۰۷ جایزه یک عمر دستاورد سینمایی آکادمی فیلم اروپا را گرفت و در سال ۱۹۹۵ یوزپلنگ افتخاری جشنواره لوکارنو به وی اعطا شد.

فیلم سه‌بعدی او با نام «خداحافظی با زبان»، در سال ۲۰۱۴ توانست در جشنواره کن جایزه هیات داوران را کسب کند و یکی از آخرین ساخته او در سال ۲۰۱۸ با عنوان «کتاب تصویر» توانست اولین نخل طلای ویژه تاریخ جشنواره کن را از آن خود کند.

«از نفس افتاده»، «آلفویل»، «پی‌یرو خُله»، «تعطیلات آخر هفته»، «تحقیر» و «زن زن است»، تنهای بخشی از آثار مهم این کارگردان تاثیرگذار سینمای جهان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جایزه‌ای به نام اکبر زنجانپور اهدا شود/آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴
  • فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • جشنواره مسکو به «آه سرد» ۲ جایزه داد
  • «آه سرد» ۲ جایزه از جشنواره مسکو گرفت
  • بسکتبال NBA | استفن کری، بهترین بازیکن کلاچ سال