Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@21:32:53 GMT

انتشار پیام صوتی جدید از ابوبکر البغدادی

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۷۵۶۵۰

بین الملل > خاورمیانه - ایسنا نوشت: برای اولین بار طی یک سال گذشته رسانه‌های تبلیغاتی وابسته به گروه تروریستی داعش یک فایل صوتی منتشر کردند که گفته می‌شود متعلق به ابوبکر البغدادی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش در این فایل صوتی که موسسه تبلیغاتی الفرقان وابسته به داعش آن را منتشر کرد، هواداران خود را به پایداری و ادامه فعالیت‌شان فرا می‌خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است که هنوز تایید نشده است که فایل صوتی منتشر شده مربوط به شخص البغدادی است.

طبق این گزارش، آخرین فایل صوتی البغدادی که مدت آن ۴۶ دقیقه است، اواخر سپتامبر سال ۲۰۱۷ یعنی قبل از اینکه داعش "پایتخت خود خوانده‌اش" شهر رقه سوریه را از دست دهد، منتشر شده است. از آن زمان تاکنون خبرهای تایید نشده‌ای از کشته و یا زخمی شدن وی منتشر شد و هنوز سرنوشت البغدادی و مخفیگاه وی نامعلوم است.

اگر چه این نوار صوتی تاریخ مشخصی ندارد اما در آن به وقایع اخیر چون بازداشت یک کشیش آمریکایی در ترکیه اشاره می‌شود.

با وجود این که گروه داعش، اکثر مناطق مهم و شهرهای تحت کنترل خود در سوریه و عراق را از دست داده اما هنوز از سرنوشت و محل اختفای ابوبکر بغدادی خبری در دست نیست.

داعش سال گذشته از موصل در عراق و رقه در سوریه که مهمترین شهرهای تحت کنترل این گروه بود بیرون رانده شد.

ابوبکر بغدادی، در سال ۲۰۱۴ در مسجد معروف موصل خبر از تاسیس یک "خلافت اسلامی" داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز در این پیام صوتی گفته می‌‍شود: "برای مجاهدین پیروزی یا شکست با مقیاس در دست داشتن یک شهر یا اشغال آن و یا اشراف بر آسمان آن و یا حتی در اختیار داشتن بمب هوشمند و موشک قاره‌پیما نیست."

در چند سال گذشته بارها خبر کشته شدن ابوبکر بغدادی که آمریکا برای سر او ۲۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرده، مخابره شده اما هیچ‌گاه تایید نهایی نشده بود.

چند ماه پیش، رسانه‌های خبری نزدیک به داعش از مرگ پسر ابوبکر بغدادی در استان حمص سوریه و طی "یک عملیات کماندویی" خبر دادند.

چند روز پیش هم سازمان ملل متحد در گزارش جدید خود اعلام کرد با وجود بیرون راندن داعش از اکثر نقاط سوریه و عراق هنوز ۲۰ تا ۳۰ هزار از شبه‌نظامیان این گروه در این دو کشور حضور دارند.

5252

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۵۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالنامه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سالنامه ۱۴۰۲ پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های سال ۱۴۰۲ و چشم انداز این پارک در سال ۱۴۰۳ است که با مدیر مسوولی محمدحسین ایمانی خوشخو، زیر نظر بهزاد رشیدی و همکاری جمعی از اعضای این پارک تهیه و تنظیم شده است.

در این سالنامه ۱۹۰ صفحه‌ای، بخش‌هایی همچون چشم‌انداز شهر جهانیِ نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، گفتگو با رئیس و معاونان پارک، گفتگو با مدیران شرکت‌های منتخب پارک، گزارش رویدادها، برنامه‌ها و نشست‌های تخصصی با موضوعات مرتبط با فعالیت‌های پارک در طول سال ۱۴۰۲، معرفی شرکت‌های خلاق و دانش بنیان عضو پارک و اخبار پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی ارایه شده است.

فایل پی دی اف این سالنامه در این پیوند قابل مطالعه است.

کد خبر 6096973 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • شیائومی یک ساعت فوق‌مقاوم با ۱۵ استاندارد نظامی ساخت!/ عکس
  • سالنامه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی منتشر شد
  • به دلیل اتهام جنجالی: شکایت فارست از گری نویل
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • خوش آن گروه که هستند با امام بقیع