Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@02:19:33 GMT

آشنايي با علل درد قفسه سينه در سالمندان

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۷۶۴۷۴

آشنايي با علل درد قفسه سينه در سالمندان

خبرگزاري آريا - سالمندان به علل بيماري‌هاي متفاوتي ممکن است دچار احساس و ناراحتي در قفسه سينه شوند و علائم ممکن است آنقدر شديد باشد که آنان را به رفتن به بيمارستان مجبور کند.
درد قفسه سينه ممکن است اين نگراني را در شما ايجاد کند که دچار حمله قلبي شده باشيد که در آن جريان خون به عضله قلب معمولاً به علت ايجاد لخته در شريان‌باريک‌شده متوقف مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علائم معمول حمله قلبي شامل احساس فشار يا سنگيني بر روي قفسه سينه، سياهي رفتن چشم‌ها، درد در شانه، بازو، گردن، فک يا پشت است.
با اين حال حمله قلبي در سالمندان ممکن است با اين علائم معمول رخ ندهد.
در سالمندان دچار بيماري‌هاي ديگر مانند ديابت ممکن است حمله قلبي با علامت کلاسيک درد فشارنده و له‌کننده قفسه سينه بروز نکند. در اين گروه سني ممکن است حمله قلبي با تهوع، استفراغ، تنگ‌نفس يا خستگي بروز کند به طور ناگهاني بروز مي‌کند و علت ديگري براي آن يافت نمي‌شود.
علل ديگر درد قفسه سينهاز طرف ديگر درد قفسه سينه ممکن است ناشي از حمله قلبي نباشد و بيماري‌هاي ديگري باعث آن شده باشند.
برخي از شايع‌ترين علل درد قفسه سينه در سنين بالا اينها هستند:
- آنژين (درد قلبي) پايدار: اين عارضه هنگامي رخ مي‌دهد که در شريان‌هاي تنگ‌شده به علت پلاک‌هاي چربي به آهستگي ميزان جريان خون اکسيژن‌دار به عضله قلب کاهش مي‌يابد. اين کاهش خون‌رساني به عضلع قلب باعث درد قفسه سينه مي‌شود که شبيه به حمله قلبي است، اما در اين عارضه مرگ سلول‌هاي عضله قلب رخ نمي‌دهد.
آنژين شايع‌تر از حمله‌هاي قلبي واقعي است و ممکن است در گذر ماه‌ها بدتر شود. البته آنژيني يا درد قلبي که شدت آن افزايش مي‌يابد (آنژين ناپايدار) ممکن است نشانه‌اي از قريب‌الوقوع بودن حمله قلبي باشد.
- پريکارديت: پريکارديت به معناي التهاب پريکارديوم (کيسه محافظي که دور قلب را مي‌گيرد)‌ است و ممکن است به علت عفونت، جراحت، درمان سرطان يا واکنش دارويي رخ دهد.
- سوزش سر دل: گاهي اسيد معده به درون مري، لوله‌اي که دهان شما را به معده متصل مي‌کند، باز مي‌گرددد. در اين حالت ممکن است دردي حاد، شديد يا سوزنده در قفسه سينه حس کنيد، همچنين در دهانتان حس ترشي داشته باشيد و دچار گلودرد و سرفه شويد.
- آمبولي ريوي: اين عارضه هنگامي رخ مي‌دهد که لخته خوني که در جايي ديگري از بدن (معمولاً وريدهاي عمقي پا) تشکيل شده است، از جاي خود کنده مي‌شود و از راه گردش خون به ريه وارد مي‌شود. اين عارضه مي‌تواند مرگبار باشد. علائم اين عارضه شامل درد يا ناراحتي در قفسه سينه است که با تنفس عميق بدتر مي‌شود، اشکال در تنفس، سرفه و بالا آوردن خون، ضربان سريع قلب، سياهي رفتن ناگهاني چشم‌ها يا غش کردن مي‌شود.
- ساير مشکلات ريوي: درد حاد و شديد قفسه سينه ممکن است در بيماري‌هاي ديگر ريه هم بروز کند، ازجمله ذات‌الريه، برونشيت، آسم، پنوموتوراکس (در اين عارضه ايجاد سوراخي در بافت ريه باعث راه يافتن هوا در فاصله ريه و قفسه سينه مي‌شود و در سيگاري‌ها شايع‌تر است).
- حمله وحشت‌زدگي: درد حاد قفسه سينه (همراه با تنگ‌نفس، تپش قلب و سياهي رفتن چشم‌ها) ممکن است در هنگام حمله وحشت‌زدگي يعني تجربه کردن يک موج ناگهاني اضطراب هم رخ دهد. در اين مورد درد قفسه سينه معمولاً زياد طول نمي‌کشد.
- التهاب غضروف دنده (کوستوکندريت): جراحت ناشي از فشار بيش‌ازحد در ورزش‌ها يا بلند کردن اجسام سنگين ممکن است قفسه سينه را در محل اتصال غضروفي دنده‌ها به استخوان جناغ ملتهب کند. نتيجه حس درد حادي در قفسه سينه است که با گذر زمان و استراحت بهبود پيدا مي‌کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۶۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد+مصاحبه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، به منظور آشنایی با مناسک حج همایشی امروز یکشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه در بروجرد برگزار شد.

مدیر کل حج و زیارت لرستان گفت: امسال یک هزار و ۲۱۰ زائر در قالب ۸ کاروان از لرستان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

سیدحمید مصطفایی افزود: از شهرستان بروجرد نیز امسال ۳۲۰ نفر در قالب دو کاروان به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مفاهیم: آشنایی با عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت (SDH)
  • آشنایی با روش‌های درمان زخم بستر در منزل
  • اجرای طرح هر کلاس یک قفسه کتاب
  • وزیر جنگ اسرائیل : مذاکرات شکست بخورد به رفح حمله می‌کنیم
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در زنجان و طارم
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد+مصاحبه
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود