Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-04@03:10:34 GMT

صنعت خودرو می تواند لوکوموتیو رشد اقتصادی شود

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۸۵۷۸۹

صنعت خودرو می تواند لوکوموتیو رشد اقتصادی شود

 حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی برگزاری بسیج، اظهار داشت: مسایل خودرو همواره از مسایل روز جامعه ما بوده است  این در حالی است که صنعت خودرو لوکوموتیو رشد اقتصادی است لذا باید نگاهی مجدد به آن داشته باشیم . این صنعت از مزیت های بالایی برخوردار است از جمله اینکه خودرو جزو کالاهای مصرفی بادوام است و کشش پذیری های قیمتی و درآمدی قابل توجهی در اقشار گوناگون مردم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون صنایع مجلس خاطر نشان کرد: وقتی که کیفیت ها و برندهای خودرو به سطوح بالاتری ارتقا پیدا کند مساله کشش پذیری قیمتی و درآمد بیشتر مطرح است.

سید جواد حسینی کیا گفت: مسیر صنعت خودرو با برنامه ریزی می تواند در آینده نقش پررنگ تری را در اقتصاد کشورمان داشته باشد کیفیت بالاتر و تکنولوژی خودرو موجب می شود که ارتقا و بهبود مستمری برای صنعت خودرو ایجاد شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۸۵۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد

وزیر صمت بیان کرد: آیین نامه خودروهای کارکرده تصویب و به دولت ارسال شد، تا زمانی که این آیین نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، من عملا کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم.

به گزارش خبرآنلاین، عباس علی‌آبادی در حاشیه همایش ایران و چین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیین نامه واردات خودروهای کارکرده چه زمانی ابلاغ خواهد شد و چرا در این زمینه ابهام وجود دارد، گفت: در مورد خودروهای کارکرده دولت یک لایحه‌ای را به مجلس تقدیم کرد که تصویب شد و در بازگشت‌اش وزارت صمت متعهد به تهیه آیین نامه مربوطه شد.

وی افزود: آیین نامه خودروهای کارکرده تصویب و به دولت ارسال شد، تا زمانی که این آیین نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، من عملا کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم.

علی آبادی تاکید کرد: تا زمانی که ابلاغیه نباشد نمی‌توانم سوالات را شما پاسخ دهم و باید منتظر باشم نظر دولت را دریافت کنم، چون نظر وزارت صمت به تنهایی قابل اجرا نیست و باید ببینیم دولت در مجموع با توجه به محدودیت‌ها و ظرفیت‌ها چه مصوبه‌ای می‌دهد. خواهش می‌کنم صبور باشید، به زودی این موضوع روشن می‌شود.

وزیر صمت بیان کرد: فرآیند استفاده از ظرفیت خودروهای کارکرده در مناطق آزاد و اقتصادی آماده و مصوبات در حال اجرا است. اگر شخصی پیشنهادی در این زمینه دارد می‌تواند به بخش مربوطه در معاونت حمل و نقل مراجعه کند.

دیگر خبرها

  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • قیمت خودرو امروز ۱۳ اردیبهشت + جدول
  • دلیل آرامش نسبی قیمتها در بازار خودرو
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • کنگره بین المللی ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت، به خودرو‌ها آسیب می‌زند
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند
  • رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان‌شدن صنعت نفت و گاز بود