Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-08@13:49:19 GMT

چشمه علی قربانی دستاوردهای صنعتی شد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۹۵۲۴۴

چشمه علی قربانی دستاوردهای صنعتی شد

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ احمد ابوحمزه باستان شناس مردم شهرستان ری در خصوص خشکی چشمه علی که این روزها به یکی از چالش های اصلی مرم شهرستان ری تبدیل شده است گفت: پیشینه چشمه‌علی به ۸۰۰۰ سال پیش بر می‌گردد، زمانی که نخستین گردهمایی در کنار چشمه‌ای دایمی بر بالای تپه‌ای گرد آمدند و نام باستانی این چشمه سورین بوده‌ و چشمه علی نشانی از تمدن بشری و انسان های اولیه است که اولین تمدن بشری در این مکان پایه ریزی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در گذشته فرش فروش‌ها و مردم تهران، قالی ها و قالیچه های خود را با این باور که در آب این چشمه فرش را پاکیزه و رنگش را روشن‌تر و پر رخشنده تر می‌سازد می‌شستند اما در این سالها  حفاری هایی توسط شرکت مترو شروع شد و آب چشمه بصورت متداول و در طی دوماه گذشته به طور کامل قطع شد و هم اکنون فقط آبهای سطحی و فاضلاب که بسیار مضر و دارای املاح بالا هستند را مشاهده می کنیم.

این باستان شناس نگاه کورکورانه صنعتی را یکی از دلایل خشک شدن چشمه عنوان کرد و گفت: هر چند مخالف تکنولوژی و پیشرفت صنعت نیستم ولی چشمه علی قربانی دستاوردهای صنعتی شد و تمدن چند ساله ایرانی فدای صنعت شد و امیدوارم که مسئولین اقدامات سریعی در جهت بازگشت آب بدهند.

خبرنگار: محمدحسین عباسی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: باستانی تمدن صنعت فرش مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۹۵۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم تاریخی کمیته انضباطی فدراسیون: تنبیه آزارگر به جای قربانی

آذر منصوری دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی به حکم تاریخی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد.   آذر منصوری دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی و رئیس جبهه اصلاحات ایران، با انتشار ئوئیتی در شبکه ایکس در مورد حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مبنی بر حضور تماشاگران زن در بازی رفت و برگشت پرسپولیس و سپاهان و ممنوعیت حضور هواداران مرد در این بازی ها نوشت:   تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نمونه ای از تنبیه آزارگر به جای قربانی است که قابل تعمیم در حوزه های دیگر نیز هست.  راهی که سال هاست بسیاری از جوامع برای رفع تبعیض در حوزه زنان در پیش گرفته اند.   کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رای انضباطی دیدار پرسپولیس و سپاهان؛ بازی رفت و برگشت فصل آینده فقط با حضور بانوان تماشاگر

دیگر خبرها

  • برگزاری آخرین مرحله از اردوی تیم ملی فوتبال زیر ۱۵ سال بانوان
  • گزارش سازمان حقوق بشری از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در رفح
  • رئیس جمهور مجامع جهانی و وجدان‌های بیدار بشری را به یاری به ملت مظلوم غزه فراخواند
  • حکم تاریخی کمیته انضباطی فدراسیون: تنبیه آزارگر به جای قربانی
  • فلسطینیان از قدس تا رفح و نقب، قربانی جنایات صهیونیست‌ها
  • طرح قرآنی «بشری» برای دومین‌بار در ملایر کلید می‌خورد
  • اعتراض پیکان به داور دیدار با آلومینیوم
  • خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است
  • نیکا قربانی چه کسانی شد؟
  • درخت 500 ساله در گیلان قربانی بی‌توجهی (فیلم)