Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@06:36:44 GMT

پایان صد اثر صدهنرمند | فروش ٧٠٩ میلیون تومان

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۹۵۴۹۲

پایان صد اثر صدهنرمند | فروش ٧٠٩ میلیون تومان

فرهنگ > هنر - همشهری آنلاین:
بیست و ششمین دوره صداثر صدهنرمند گالری گلستان را می توان غافلگیر‌کننده ترین دوره آن دانست، آن سان که طراح خود، لیلی گلستان را نیز شگفت زده کرد.

به گزارزش هنرآنلاین، فروش ٧٠٩ میلیون تومانی ١٣٣ اثر آن هم در روزهایی که نوسانات بازارهای اقتصادی کام مردم را تلخ کرده بود، هوایی تازه با خود آورد؛ فروش چشمگیر هنرمندان جوان و صدالبته هنرمندان شهرستانی نشان داد گویا مردم در این وانفسا به لطف خرید آثار هنری در پی بهتر کردن حال خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال، میانگین آمار فروش می‌گوید خریداران این دوره به طور متوسط برای هر اثر هنری حدود پنج میلیون و 330 هزار تومان پول پرداخته‌اند که از نقش فعال طبقه متوسط در این خرید خبر می‌دهد؛ این شاید نوید قدمی به سوی تحقق شعار "هر خانه ایرانی یک اثر هنری" باشد و این گمانه را تقویت کند که خرید اثر هنری در سبد خانواده ایرانی جای خود را باز می‌کند، کمااینکه لیلی گلستان در مصاحبه‌های مختلف خود در طول نوزده روز برگزاری صداثر صدهنرمند بیست و ششم بارها و بارها تاکید کرد چهره‌های تازه و مردم عادی بیشترین خریداران این دوره بودند.

اقبال عجیب مردم به آثار هنری در این دوره چنان جالب توجه بوده که بنا به گفته مدیر گالری گلستان، فردای اختتامیه وقتی آثار فروش نرفته برای بازگرداندن به هنرمندان بسته بندی می‌شد سه اثر به فروش رسید!

در پایان صداثر این دوره در حالی که رکورد گرانترین آثار فروخته شده در اختیار نام های معتبری مانند پیلارام، ملکونیان، مافی، لاشایی... باقی ماند؛ اما از منظر تعداد آثار فروخته شده، هنرمندان نسل میانی و به خصوص جوان ها در صدر ایستادند:

آرمان یعقوب پور با هشت اثر، ناصر اویسی با هفت اثر، مرتضی دره باغی، شمس‌الدین غازی،امیر حصاری هر یک با پنج اثر، مینا نراقی با چهار اثر، علی قهرمانی، منیره قنبری، پارسا پاینده و فاطمه ماندگار با فروش سه اثر در فهرستگان پرفروش‌های این دوره ماندگار شدند.

یست و ششمین صد اثر صد هنرمند، با ارائه آثار 182 هنرمند عصر جمعه دوازدهم مرداد افتتاح شد و سی‌ام مرداد به کار خود پایان داد.

در همین زمینه: درگذشت | درباره صادق صندوقی و آثار او گپی با دو نوجوان برنده مسابقات بین‌المللی نقاشی شایعه کشف ۱۰ اثر از پیکاسو | توضیحات موزه هنرهای معاصر از فلج شدن در سقوط ترن هوایی تا برپایی گالری نقاشی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۹۵۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

شهرام فرجی اظهار داشت: ۲۳ اثر موسیقی از ۱۶ استان متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در هرمزگان بودند که با داوری انجام شده ۱۱ گروه از جمله گروه هنری سراب جهانبین از شهرستان فارسان موفق شدند به مرحله اجرایی این جشنواره راه یابند.

وی افزود: بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره، نماینده استان هفتم اردیبهشت به اجرای برنامه می‌پردازد و بخشی از موسیقی بختیاری را با نواختن سرنا، کرنا و دهل و شادیانه‌های محلی به مخاطبان این جشنوراه معرفی می‌کند.

فرجی با بیان اینکه اجرای آهنگ‌های اصیل بختیاری همچون مَرجنگه، شیر علیرمردون و وطنم‌ای جونم از جمله آهنگ‌های انتخابی گروه هنری سراب جهانبین برای اجرا در این جشنواره ملی است، اضافه کرد: گروه‌های دیگری از استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کردستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و گیلان نیز در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس حضور دارند.

بیشتر بخوانید

تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری

وی بیان داشت: این جشنواره بخشی از چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس است که بنا به اعلام دبیرخانه در صورت امکان و با توجه با هماهنگی که با شهرداری بندرعباس، گروه‌های موسیقی محلی علاوه بر اجرا در تالار شهید آوینی بندرعباس در فضای باز و در محلات این شهر نیز اجرا خواهند داشت.

فرجی ادامه داد: چهاردهمین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس و دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس هفتم تا دهم اردیبهشت در بندرعباس برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان