Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-19@10:52:49 GMT

۶ اتهام اصلی «حمید باقری درمنی» چیست؟

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۰۰۱۳۷

۶ اتهام اصلی «حمید باقری درمنی» چیست؟

قاضی صلواتی عناوین اتهامی متهم ردیف اول یکی از پرونده‌های فساد اقتصادی را بیان کرد و گفت: متهم ردیف اول این پرونده به افساد فی الارض از طریق کلاهبرداری متهم است.

خبرگزاری مهر: قاضی صلواتی عناوین اتهامی متهم ردیف اول یکی از پرونده‌های فساد اقتصادی را بیان کرد و گفت: متهم ردیف اول این پرونده به افساد فی الارض از طریق کلاهبرداری متهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی ابوالقاسم صلواتی در جلسه رسیدگی به اتهامات حمید باقری درمنی از مفسدان اقتصادی گفت: این جلسه پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات این فرد است که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و در راستای اجرای ماده ۳۵۲ قانون آئین دادرسی کیفری به صورت علنی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تشکیل این پرونده قبل از استجازه از رهبری بوده است، اظهار داشت: با توجه به این مسئله و اینکه تا این لحظه رئیس قوه قضائیه هم دستوری برای انتشار تصویر متهم نداشته است، تصویر وی در رسانه‌ها در نمی‌آید.

قاضی صلواتی با بیان اینکه این پرونده ۴ سال در دادسرا طول کشیده است، تصریح کرد: کیفرخواست این پرونده ۳۲۵ صفحه است و ۳۳ متهم دارد همچنین ۵ متهم این پرونده، فراری هستند.

وی افزود: در این پرونده ۴ متهم، کارشناس رسمی دادگستری، دو متهم از سردفتران و دو متهم کارمند بانک ملی هستند.

صلواتی با اشاره به اینکه اتهامات متهم ردیف اول در جلسه اول قرائت شده است، گفت: به این دلیل تنها عناوین اتهامی متهم قرائت می‌شود.

قاضی رسیدگی کننده به پرونده به عناوین اتهامی متهم اشاره و تصریح کرد: افساد فی الارض از طریق کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری از شرکت نفت جی در حدود بیش از ۳۲۲ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۳۴۶ کیلو قیر، کلاهبرداری از شرکت بیمه ایران است.

صلواتی یادآور شد: همچنین مشارکت در کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری از بانک ملی با وصف سردستگی به مبلغ ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و مشارکت در کلاهبرداری از بانک گردشگری به مبلغ ۹ میلیارد تومان از دیگر عناوین اتهامی متهم است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مشارکت در کلاهبرداری با شبکه چند نفری از شرکت ثامن مجد به میزان ۵۷ میلیارد تومان و همچنین کلاهبرداری از شرکت صرافی نوین به مبلغ بیش از ۷۰ میلیارد تومان از دیگر عناوین اتهامی متهم است.

قاضی رسیدگی کننده به پرونده به دیگر اتهامات حمید باقری درمنی اشاره و تصریح کرد: توهین به کارمند دولت و همچنین پرداخت رشوه به مبلغ ۱۵ هزار دلار و ۱۰ میلیون تومان در پرونده این متهم دیده می‌شود.

قاضی صلواتی افزود: اخلال در نظم دادگاه موجب غیرعلنی بودن محاکمه نمی‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: کلاهبرداری رشوه مفسدان اقتصادی حمید باقری درمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل کلاهبرداری با رسید‌های جعلی دستگیر شد

سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی گفت: در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری به شیوه ارائه رسید‌های جعلی به شهروندان مشخص شد یک نفر با کسانی که اموال خود را در سایت دیوار برای فروش گذاشته اند تماس گرفته و پس از حضور در محل معامله و دریافت کالای مورد نظر با استفاده از گوشی اندروید و ارائه رسید جعلی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرده است.

وی افزود: در این راستا تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی برای احقاق حق مالباختگان وارد عمل شده و با جمع آوری اطلاعات لازم به هویت و مکان‌های حضور و تردد این متهم ۲۰ ساله پی برده و در نهایت با دستگیری این فرد ۴ فقره کلاهبرداری در شهرستان‌های کرمان، جیرفت و بندرعباس به شیوه ارائه رسید‌های جعلی کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به انعکاس خبر دستگیری این متهم جهت اطلاع و احقاق حق مالباختگان کرمانی و مالباختگان سایر استان‌های کشور از شهروندان خواست هنگام انجام خرید و معاملات خرد و کلان از صحت رسید‌ها و تراکنش‌های بانکی اطمینان حاصل کنند و در خرید‌های اینترنتی نیز تا قبل از مشاهده و دریافت کالای مورد نظر از پرداخت بیعانه و مبالغ مورد معامله خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیاردی در پوشش یک‌ شرکت در قزوین
  • این پلیس یک فرشته بود / تمام ایران به افتخارش ایستادند
  • قتل هولناک همسر توسط مرد مشهدی بخاطر غذا درست کردن جلوی چشمان دختر ۵ و ۶ ساله‌اش
  • رد رشوه ۶۴ سکه بهار آزادی از سوی پلیس مراغه
  • عامل کلاهبرداری با رسید‌های جعلی دستگیر شد
  • دستگیری ۲ متهم به ۳۲ فقره کلاهبرداری اینترنتی در مشهد
  • بازداشت فردی که به نام ۲ قاضی از مردم کلاهبرداری کرد
  • قتل هولناک همسر سر پخت غذا
  • قتل همسر با چاقو مقابل چشمان ۲ دختر خردسال
  • ماجرای هولناک قتل همسر با چاقو مقابل چشمان ۲ دختر خردسال!