Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور دریایى سازمان بنادر و دریانوردى از درخواست قطرى ها براى افزایش تردد خطوط کشتیرانی بین بنادر بوشهر و حمد خبر داد. ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ اقتصادی راه و مسکن نظرات

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هادى حق شناس با اشاره به دیدارهاى صورت گرفته با هیئت عالیرتبه وزارت حمل و نقل و سازمان بنادر قطر جهت توسعه روابط حمل و نقلى با ایران، اظهار کرد: قطرى ها پیش از تحریم هاى صورت گرفته از سوى عربستان و امارات کالاى خود را از این کشورها تامین مى کردند حال درخواست کرده اند که تردد خطوط دریایى بین ایران و قطر افزایش یابد تا تجارت دو کشور  تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وى ادامه داد: با توجه به اینکه قطرى ها از سوى امارات و عربستان سعودى در تحریم هستند، به آنها اعلام کردیم از بندر بوشهر مى توانیم کالاهاى شما را صادر یا وارد کنیم. در حال حاضر بخشى از این اتفاق رخ داده و به طور مشخص بخشى از محصولات کشاورزى از بنادر بوشهر به بندر حمد قطر ترانزیت مى شود.

وی با بیان این‌که به لحاظ خطوط کشتیرانى و عبور کشتى بین دو بندر هیچ مشکلى وجود ندارد، تاکید کرد: کالاهاى ترانزیتى از مقصد ترکیه و سایر کشورهاى همجوار نیز مى توانند از خطوط کشتیرانى مناسب در بندر بوشهر براى حمل کالا به بنادر قطر بهره مند شوند.

حق شناس با اشاره به اینکه در ملاقات بین مسئولان دو کشور قطرى ها درخواست کردند بین دو بندر حمد و بوشهر خطوط دریایى فعال شود که عملا این اتفاق نیز رخ داده است، بیان کرد: قبلا هم خطوط دریایى بین بنادر دو کشور فعال بودند اما شرایط فعلى قابل مقایسه با گذشته نیست و شاهد رشد چشمگیر خطوط دریایى بین بنادر ایران و قطر هستیم.

انتهای پیام/

R1012188/P1012122/S7,81/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت راه سازمان بنادر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت راه سازمان بنادر وزارت راه سازمان بنادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۰۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد شکیبی‌نسب بیان کرد: در سال گذشته در مجموع ۴۲ شناور در آب‌های استان دچار اضطرار شدند که بیشترین اضطرار مربوط به آبگرفتگی، نقص فنی و آتش سوزی بوده است.

وی افزود: در سال گذشته از مجموع شناور‌های مواجه شده با شرایط مضطر، موتورلنج‌های باری با ۲۵ حادثه بیشترین فراوانی شرایط اضطرار را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در مدت یاد شده بنادر عسلویه و دیر به ترتیب با ۱۲ و ۹، بنادر بوشهر و عامری هر کدام با ۷ و خارگ و دیلم به ترتیب با ۴ و ۳ حادثه بیشترین سوانح دریایی استان بوشهر را تجربه کردند.

وی گفت: همچنین در سال گذشته با حضور به‌موقع شناور‌های ناجی به ۷۰ نیاز پزشکی خدمه شناور‌ها در آب‌های استان بوشهر پاسخ داده شد.

شکیبی‌نسب با اشاره به فوت ۲ نفر به دلیل غرق شدگی در آب‌های استان، عنوان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده، در سال ۱۴۰۲ بیشترین شرایط مضطر شناور‌ها ناشی از دریانوردی در شرایط نامساعد بوده که انتظار می‌رود دریاروی در شرایط مطلوب مورد توجه جدی دریانوردان قرار گیرد.

وی یادآور شد: دریانوردان در صورت مواجه شدن با شرایط اضطرار می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۵۵۰ در سریع‌ترین زمان خدمات جستجو و نجات را دریافت کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۷ شناور ناجی در بنادر استان و ۶ مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بنادر عسلویه، دیر، محمدعامری، بوشهر، خارگ و دیلم فعال هستند.

دیگر خبرها

  • ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا/ افزایش رایزنان بازرگانی در آفریقا 
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا توسعه می‌یابد
  • توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا
  • وزیر صمت: خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا توسعه می یابد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی