Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-04@22:38:35 GMT

ارائه شمش طلا و ماشین لوکس به مدیران به عنوان رشوه

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۰۱۷۳۸

صراط:

در ادامه رسیدگی به پرونده حمید باقری درمنی، وکیل مدافع شرکت نفت جی در جلسه علنی رسیدگی به اتهامات حمید باقری‌درمنی که در دادگاه انقلاب برگزار شد خطاب به قاضی صلواتی اظهار کرد: پیرو شکایت موکل خویش معروض می‌دارم 100درصد سهام شرکت پالایش نفت جی به صندوق بازنشستگان صنعت نفت تعلق دارد و این صندوق در حوزه ارائه خدمات به بازنشستگان صنعت نفت فعالیت می‌کند و در واقع صندوق بازنشستگی وزارت نفت بر اساس اساسنامه شرکت ملی نفت تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس وی افزود: هیأت امنا و ریاست صندوق بازنشستگی از جانب وزیر نفت منصوب می‌شوند بنابر این اموال شرکت نفت جی متعلق به بیت‌المال بوده و بخش عمومی محسوب می‌شود. حقوق بازنشستگان صنعت نفت و تسهیلات ضروری آنها از این صندوق پرداخت می‌شود.

وکیل مدافع شرکت جی اضافه کرد: همانگونه که در کیفرخواست تبیین شده است متهم حمید باقری‌درمنی با مشارکت و همکاری سیدمحمود جزایری، مجید باقری درمنی، علیرضا مسلمی اقدام به نفوذ در شرکت نفت جی با استفاده از روش‌های متقلبانه جهت تحصیل اموال بیت‌المال از صندوق بازنشستگی صنعت نفت کرده است و جرایم وی به صورت بارزی سازمان‌یافته بوده و هدایت تمامی آنها با حمید باقری‌درمنی متهم ردیف اول این پرونده بوده است.

وی ادامه داد: وی با استفاده از شرکت‌های که تحت فرمانش بوده‌اند با جعل اسناد، استفاده از اسناد مجعول، حضور چک‌های بلامحل و حساب‌های مسدود و با استفاده از اموال ملکی کم‌ارزش مبادرت به تحصیل صدها هزار تن قیر از شرکت کرده‌اند و مدیران آن شرکت‌ها نیز به سازمان‌دهی و اداره امور مجرمانه توسط متهم اقرار دارند.

وی ادامه د اد:‌اکثر متهمان در تحقیقات صورت گرفته به موارد فوق اعتراض کردند اما بخشی از اقداماتی که از سوی حمید باقری درمنی به عنوان سردسته این جرایم صورت گرفته است، به شرحی است که در ادامه می‌آید.

وکیل مدافع شرکت جی گفت: متهم اصلی پرونده با مشارکت علیرضا مسلمی و با بکارگیری مدیران شرکت‌های شش‌گانه که زیرمجموعه وی بوده‌اند با تودیع چک‌های بلامحل اقدام به تحصیل قیر از شرکت موکل کردند که حسب تأیید کارشناس رسمی 128 هزار تن قیر بوده است.

وی خاطرنشان کرد:‌مدیران وقت شرکت نفت جی نیز با نامبردگان و متهمان همکاری کردند و مضاف بر این اقدامات صورت گرفته در چندین مرحله انجام شده و علیرغم پیگیری هیچگونه وجوهی به شرکت از سوی متهم پرداخت نشده است و باز هم با وجود عدم دریافت وجه رسیدهای سوری صادر شده و حواله پرداخت قیر صورت گرفته است.

وی عنوان کرد:‌ قیرهای تحصیل‌شده موضوع بیمه‌نامه از شرکت بیمه ایران در قراردادی تحت عنوان مسئولیت قراردادی با این شرکت بسته شده بود و عملکرد نامبردگان اینگونه بود که 16 میلیون کیلوگرم قیر از شرکت نفت جی به شرکت فجر‌گستر تحویل شود و در قبال آن یک بیمه‌نامه مسئولیت قراردادی بیمه ایران صادر شود. در حالی که باید فروش قیر یا به صورت نقدی و یا با ضمانت‌نامه معتبر صورت می‌گرفته است اما گواهی عدم پرداخت بعد از زمان وصول چک‌ها صادر شد و شرکت بیمه ایران در برابر ضمانت‌نامه بیمه اعلام می‌دارد که امکان پرداخت وجه بیمه‌نامه به دلیل جعلی بودن اسناد امکانپذیر نیست و شرکت بیمه هم مبلغ 10 میلیارد تومان مطالبه شرکت موکل را پرداخت نکرده است.

وکیل مدافع شرکت جی بیان داشت: متهمان در شرکتی تحت عنوان آریا‌برج هرم با مدیریت محمدرضا نصیری که از زیرمجموعه‌های باقری درمنی در سال‌های 89 و 90، 109 میلیون کیلوگرم قیر با دو فقره ضمانت‌نامه بانک ملی شعبه بهار خریداری می‌کند که این ضمانت‌نامه‌ها در سررسید تمدید می‌شوند اما بعد از مراجعه موکل به شعبه صادرکننده مشاهده می‌شود که ضمانت‌نامه‌ها جعلی بوده و بانک ملی نیز مطالبه را پرداخت نمی‌کند و در این میان 37 میلیون کیلوگرم قیر بلاتسویه می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت شکوه‌‌ آبی‌بر تحت مدیریت سیروس محمدی طی سال‌های 89 و 90 با خرید از شرکت نفت جی 55 میلیون کیلوگرم قیر تحصیل کرده و در برابر آن دو فقره ضمانت‌نامه ارائه کرده است اما در سررسید ضمانت‌نامه‌ها مشخص شد که جعلی هستند و بانک هم از پرداخت مبلغ بدهی استنکاف کرده است.

وکیل مدافع شرکت جی ادامه داد:‌با توجه به نحوه عمل و اقدامات مجرمانه حمید باقری درمنی وی در نامه‌ای که در سال 95 نوشته و به تأیید افسر نگهبان زندان رسیده است خطاب به زینعلی وکیل خود ذکر کرده که در 15 سال گذشته افرادی همچون محمد و عباس فخاری‌تبار، کیانوش افشین، مجید و فرزاد سعید‌بخت، حمید بیابانی و ... اموالی همچون یک ملک در ساقدوش، ظفر، بوسنی و هرزگوین،‌خیابان نفت، املاکی در ساوه و بوکان، 40 واحد در بابلسر، اموالی در نسیم‌شهر و دماوند، کارخانه‌ای در زنجان، ملکی در کن، اندیشه، توپخانه، اموالی در سرخرود مازندران، ساری و یک ملک 48 میلیاردی در شهرک‌غرب به صورت سوری معامله کرده است و با توجه به اطمینانی که به این افراد داشته است این اموال را به نام آنها منتقل کرده است که این انتقال سوری نشان‌دهنده قصد متهم برای فرار از پرداخت دیون خود بوده است.

وی عنوان کرد: حسب اظهارات تعدادی زیادی از متهمان خرید و فروش‌ها در دفتر شخص باقری درمنی در خیابان شهید بهایی صورت گرفته و دستور پرداخت با تصمیم شخص وی بوده است.

وکیل مدافع شرکت جی با اشاره به پرداخت رشوه و پورسانت به برخی مدیران وقت شرکت نفت جی گفت:‌ باقری درمنی تعدادی خودروی لوکس و شمش طلا و وجوهی برای خرید ویلا و شرکت در ترکیه به مدیران وقت شرکت موکل تحویل داده است.

وی بیان داشت: بنابر این با توجه به کیفرخواست صادرشده برای سردستگی در کلاهبرداری از شرکت نفت جی، بانک گردشگری و بانک ملی این جرایم به عنوان افساد فی‌الارض تبیین شده و حمید باقری درمنی به اتهام جعل و استفاده از سند مجعول و سایر اقدامات متقلبانه ضمن اینکه منجر به تحمیل خسارات جبران‌ناپذیر به شرکت نفت جی شده است سبب گردید تا این شرکت در سال 90 که قطب اصلی صادرات قیر در خاورمیانه بوده است اعلام ورشکستگی کند ضمن اینکه فروش قیرها توسط متهم به 30 درصد زیر قیمت بازار در بعد بین‌المللی و داخلی زمینه‌ساز بروز مشکلاتی شده است.

ادامه دارد...

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: شمش طلا ماشین لوکس رشوه صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۱۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک در کشور با مشارکت پلیس راهور، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری های کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان تا خرداد ماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار سید تیمور حسینی در سی و پنجمین نشست کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران که در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار شد با گرامی داشت یاد و خاطره شهید استاد مرتضی مطهری و تبریک روز معلم گفت: مجموعه مدیریت حمل و نقل و ترافیک کلانشهرها به نوعی مدرسه تربیت کاربران ترافیک است. رانندگانی که در جاده ها تردد می‌کنند کسانی هستند که در شهرها و کلانشهرها شخصیت رانندگی آنان شکل می گیرد و اگر ما بتوانیم در شهرها و کلانشهر یک قواعد درست و منظمی را حاکم کنیم، محصول این محیط منظم کاربرانی هستند که می‌توانند در هر جایی رفتارهای درست از خود بروز دهند و بنابراین تصمیماتی که در این گونه جلسات گرفته می‌شود می تواند برای ارتقای ایمنی حمل و نقل کشور چه در سطح جاده‌ها و چه در سطح شهرها مؤثر باشد.

تاسیس موسسات هوشمند ترافیک در کشور

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه از تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک در کشور خبر داد و گفت: تمام مراحل راه اندازی این مؤسسات انجام شده و در حال اخذ مجوز از مراجع قانونی و ذی صلاح  هستیم و به عبارتی می‌توان گفت که پلیس راهور شاید اولین دستگاهی خواهد بود که با این کار به شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم جامه عمل می‌پوشاند.

حسینی ادامه داد: این مؤسسات توسط کارشناسان بازنشسته پلیس راهور که دارای تجربه‌های فراوان هستند و همچنین کارشناسان مجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری‌های کشور و همچنین توسط شرکت‌های دانش بنیان در کل کشور راه‌اندازی می‌شود و یک بخش جغرافیایی در معابر شهری و در جاده‌ها به این مؤسسات واگذار می‌شود و آنها  در موضوع اجرای مقررات و کنترل تخلفات با ابزارهای هوشمندی که ما در اختیار آنها قرار می‌دهیم  به ما کمک می‌کنند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال بزرگراه شهید خرازی در کلانشهر اصفهان را به یکی از این مؤسسات واگذار می‌کنیم و این مؤسسه موظف است در طول بزرگراه به طور رفت و برگشت به تعداد مورد نیاز و کافی دوربین هوشمند دستی که مجهز به سیم کارت است دریافت کرده و با استفاده از آنها تخلفات رانندگی در این محدوده را ثبت، آن را به راننده متخلف پیامک و دیتای آن را نیز به سرور ما در تهران ارسال کند.

رئیس پلیس راهور فراجا عنوان کرد: علاوه بر این  مؤسسات مذکور می‌توانند با جذب کارشناسان پلیس راهور که به افتخار بازنشستگی نائل شدند و تجهیز آنها به تبلت‌های هوشمند مخصوص ترسیم کروکی در جمع آوری تصادفات هم به ما کمک کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: همچنین نرم افزاری شبیه به نرم افزار تاکسی‌های اینترنتی طراحی می‌شود و در این نرم افزار هرکس که تصادف کرد می‌تواند یا مانند سابق با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس بگیرد یا از این نرم افزار استفاده کند. سازو کار حق الزحمه کارشناسی که در خدمت آن مؤسسه است را هم با بیمه مرکزی توافق کردیم.

تغییر در نحوه پرداخت حق بیمه خودروها

حسینی با بیان اینکه براساس توافقی که با بیمه‌ها صورت گرفته  دیگر حق بیمه افراد براساس یک فاکتور تصادف نخواهد بود گفت: این عادلانه نیست که یک فرد زرنگی در سال ده‌ها و صدها تخلف کند اما تصادف نکند او یک میزان حق بیمه پرداخت کند و یک فرد بدشناس و بخت برگشته‌ای که در اولین تخلفش تصادف می‌کند هم یک میزان حق بیمه بدهد و آن وقت تاوانش را بیمه بدهد.در همین راستا با بیمه ها هماهنگ کردیم، سامانه‌ها و دیتاها را در اختیارشان قرار دادیم و از این پس حق بیمه براساس نمره منفی و تعداد جریمه ها باید پرداخت شود.

وی افزود: کمک دیگری که مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک می توانند انجام دهند  پوشش ترافیکی پیرامون مراکز تجاری است و در این خصوص  مصوبه آن را از هیئت دولت می‌گیریم که مراکز تجاری موظف شوند با یکی از این مؤسسات قرار داد ببندند تا کارشناسان این مؤسسات با دست افزاری که از ما می‌گیرند ترافیک پیرامونی آن مرکز تجاری را پوشش دهند و ان‌شاء‌الله این اتفاق به زودی رخ می‌دهد.

حسینی خاطرنشان کرد: ان‌شاء‌الله به زودی و نهایتاً تا خرداد ماه  راه اندازی این مؤسسات رابه صورت رسمی اعلام کرده و فراخوان آن را هم می‌دهیم. انتظار ما این است که حداقل در کلانشهرها شهرداری ها به میدان بیایند و این اتفاق را رقم بزنند.

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه نگاه  و رویکرد پلیس راهور فقط سلبی و مجازاتی و متکی به جریمه نیست گفت: ما به دنبال این هستیم که با ابزارهای تشویقی و ایجابی و سازوکارهای هوشمند تخلفات را کنترل کرده و در یک نظام دقیق تشویق و تنبیه در اصلاح رفتار کاربران ترافیک تلاش کنیم.

رتبه بندی رانندگان و پیگری برای اعطای وام براساس تخلف  و تصادف هر راننده

وی با بیان اینکه موضوع رتبه بندی رانندگان را به جد دنبال می کنیم  تصریح کرد: معتقدم  اگر این کار به سرانجام برسد یک انقلاب بزرگ در اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان رخ می‌دهد و ما می‌توانیم به راحتی در یک بازه زمانی دو تا سه ساله حداقل به میزان 50 درصد از تصادفات، جانباختگان و مصدومان را کاهش دهیم و حتی  با انجام درست همین چند کار کشته های حوادث رانندگی را به زیر 10 هزار نفر برسانیم.

حسینی همچنین از توافق با بانک مرکزی مبنی بر ارائه تسهیلات بانکی به رانندگان براساس میزان تخلفات و تصادفات آنان خبر داد و گفت: در این طرح سوابق تخلفات افراد را در اختیار بانک مرکزی قرار می دهیم و مطمئناً وقتی فردی ببیند با رفتار درست رانندگی توانسته با آسان‌ترین راه ممکن تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کند و فردی که تخلفات زیادی کرده برای گرفتن تسهیلات بانکی باید مرتب پله های بانک مرکزی و پلیس راهور را طی کند  در رفتار ترافیکی خود تجدید نظر کرده و باعث می شود که ما به اهدافی که در این حوزه داریم، دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند
  • اعتراف آسترازنکا به عوارض مرگبار واکسن/ رشوه، دروغ و پنهان‌کردن حقیقت برای تجارت با سلامتی انسان‌ها
  • کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیت
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند
  • پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه