Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری برنالرستان -گروه اجتماعی : شهرستان سلسله با بیش از 75 هزار تن جمعیت از 2 بخش مرکزی و فیروزآباد تشکیل شده که بخش فیروزآباد آن دارای 2 دهستان قلایی و مرکزی است.

این بخش در مجموع 66 روستا دارد که 23 روستا از این تعداد در بخش فیروزآباد واقع شده و 650 خانوار معادل 2 هزار و 600 تن از جمعیت شهرستان سلسله ساکن این دهستان با مرکزیت عدل آباد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

تعداد 190 خانوار از این دهستان زیرپوشش کمیته امداد، 36 تن زیرپوشش بهزیستی و 9 تن مستمری بگیر هستند.

این منطقه تنها رویشگاه گونه ای منحصر به فرد از بلوط است که مازو نام دارد و نمونه درختی آن در هیچ جای کشور وجود ندارد و نمونه بوته ای آن تنها در چند استان از کشور وجود دارد که از آن هشت محصول غذایی و دارویی تولید می شود.

*عدم اجرای  طرح هادی برای 6روستای قلایی

در این بخش از مجموع 12 روستایی که بالای 20 خانوار جمعیت دارند تنها طرح هادی برای 6 روستا اجرا شده و در 6 روستای دیگر به بهانه قرار گرفتن آنها در حریم سد معشوره اجرا نشده است.

و ارائه نشدن تسهیلات بازسازی و نوسازی به روستاهای حاشیه سد از دیگر مشکلات اهالی روستاها است.

 

این درحالی می باشد که اگر امکانات زیرساختی از جمله راه فراهم و دریاچه ای برای این منطقه ایجاد شود، ظرفیت های گردشگری خوبی در این دهستان ایجاد می شود.

*19کیلومتر جاده بدون آسفالت

 اتصال دهستان قلایی از محور روستای چم گرگعلی به چم تکله می تواند نقش اساسی در توسعه منطقه داشته باشد وتنها محور آسفالت از فیروزآباد به طرف دهستان، 31 کیلومتر مسیر آسفالته در درون دهستان است و حدود 19 کیلومتر جاده زیرسازی شده و نیاز به آسفالت دارد.

برخی از این پل های منطقه هنوز تعمیر نشده اند و گردنه بلک هاف که گردنه بسیار خطرناکی است نیاز به نصب علائم و گاردریل دارد.

* قلایی سیستم دیجیتال ندارد

 در دهستان قلایی ارتباط تلفن ثابت وجود ندارد و تنها از طریق سیستم wll ارتباط انجام می شود.

این درحالی می باشد که تنها یک روستا در عدل آباد یک مرکز ict دارد و دهستان فاقد اینترنت است که اگر یک مرکز ict در چشمه طلا راه اندازی شود، مشکل اینترنت منطقه به حداقل خواهد رسید.

 

 

سیستم دیجیتال در کل دهستان وجود ندارد و رفع مشکلات این حوزه یکی از مهمترین خواسته های روستاییان منطقه است.

*چالش منابع طبیعی با اهالی منطقه

 در این دهستان چهار خانه بهداشت وجود دارد که تنها یک پزشک در مرکز عدل آباد ساکن است واین دهستان در صورت توجه در بخش های دام، گاوداری و زنبور عسل می تواند حرف های خوبی برای گفتن داشته باشد.

بیشتر زمین های منطقه شیب دار هستند و اهالی منطقه اقدام به کاشت عرصه های ملی می کنند و همین موضوع باعث بروز مشکلاتی میان اهالی و اداره منابع طبیعی شده است وبا توجه به شیب دار بودن اراضی، توجه به طرح های آبخیزداری ضروری است.

*کمبود فضای آموزشی در قلایی

از مجموع 23 روستای منطقه، سه مدرسه تخریبی، هفت مدرسه کانکسی و یک مجتمع شبانه روزی در روستای عدل آباد وجود دارد که این مجتمع نیز نیازمند محوطه سازی و تکمیل ساختمان خوابگاه و رفع مشکل آب آشامیدنی است.

و وجود یک مجتمع آموزشی در شینه  برای رفع نیاز کل دهستان در مقطع ابتدایی می باشدو روستاهای این منطقه برای تامین سوخت زمستان از منابع جنگلی استفاده می کنند و گازرسانی به روستاهای این منطقه ضروری است.

*شدت فقر ولزوم ایجاد شاخه فرعی کمیته امداد در قلایی

ایجاد شاخه فرعی کمیته امداد برای خدمات رسانی به اهالی این منطقه لازم است به طوری که در دو سال گذشته 28 میلیارد ریال برای توانمندسازی افراد زیرپوشش کمیته امداد هزینه شد ولی سال گذشته این رقم به 11 میلیارد ریال کاهش یافت که به نظر می رسد استثنا کردن اهالی دهستان قلایی از این طرح کاملا مشهود به نظر می رسد.

امیداست فرماندار جدیدالورود شهرستان سلسله نگاهی ویژه به منطقه محروم قلائی داشته باشد وباسرکشی ازاین منطقه ازنزدیک بامشکلات منطقه آشناشود و دردورنج ومظلومیت به معنای واقعی کلمه را ازنزدیک حس کندوتصمیمات اساسی را برای ساکنین مناطق محروم قلائی اتخاذ نماید.

گزارش : سجاد جوانمرد

 

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خدمات رسانی دولت زمستان فرماندار فقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۱۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به ضرورت تعیین سقف ارزی برای عرصه تولید افزود: ۱۴۰ طرح نیمه تمام صنعتی و برخی از واحد‌های صنعتی موجود که نیازمند منابع ارزی برای خرید مواد اولیه هستند در انتظار تسهیلات قرار دارند. 
تیمور پورحیدری با بیان اینکه  واحد‌های صنعتی برای تامین سرمایه در گردش با توجه به نوسانات قیمت نیازمند تسهیلات با بازپرداخت بیش از ۲ سال هستند، افزود: واحد‌های صنعتی که جدید تاسیس شده اند، چون سابقه فعالیت ارزی ندارند در این خصوص با چالش جدی مواجه اند.
وی با اشاره به حمایت‌های وزارت صمت اضافه کرد: پیگیری‌های مستمر، الزام ثبت برنامه تولید، تامین ارز بخش تولید و بازرگانان از جمله اقدامات این وزارتخانه است. 
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان به صف انتظار دریافت ارز در بانک مرکزی اشاره و تصریح کرد: بررسی‌ها حاکیست که سود تسهلات بانکی از ۳۱ تا ۳۹ درصد در حال افزایش است و بانک‌ها نیز غیررسمی به مشتریان اعلام می‌کنند که می‌توانند تسهیلات با این درصد پرداخت کنند.
وی، ابلاغ تسهیلات جدید و فوری را  مهمترین راهکار برای کارگشایی صنایع  گیلان در راستای تحقق شعار سال دانست.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • هوای تهران در تعطیلات پایان هفته | هشدار برای آبگرفتگی تهران صادر شد
  • آخر هفته‌ی بارانی در انتظار آذربایجان شرقی
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • واردات خودرو‌های کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
  • هواداران پرسپولیس چشم انتظار ارائه بلیت جدید
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • اردکان فرمانداری ویژه شد
  • قطعی آب مکرر در شهرک والفجر رباط کریم
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند