Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاونت برون مرزي سازمان صدا و سيما در بيانيه اي به مسدود شدن حساب برخي از شبکه هاي بين المللي اين معاونت در شبکه هاي اجتماعي فيس بوک، توئيتر، يوتيوب و گوگل پلاس اعتراض کرد و آن را نشانه اثر گذاري اين شبکه ها در فضاي رسانه اي جهاني دانست.
به گزارش خبرگزاري آريا از روابط عمومي رسانه ملي، معاونت برون مرزي در اين بيانيه علت مسدود ساختن حساب اين شبکه هاي فعال و پر طرفدار در برخي از شبکه هاي اجتماعي را روشن گري و استقلال آنان در ارائه خبرها و گزارش هاي صحيح و دقيق از اتفاقات و رويدادهاي خبري در جهان به ويژه در منطقه خاورميانه ارزيابي کرده و آن را يک سانسور بين المللي دانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن اين بيانيه به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
طي روزهاي گذشته حساب هاي برخي شبکه هاي برون مرزي رسانه ملي در شبکه هاي اجتماعي فيس بوک، توئيتر، يوتيوب و گوگل پلاس مسدود شده است.
در بيانيه منتشر شده از سوي اداره اين شبکه هاي اجتماعي علت مسدود سازي، گمراه سازي اين حساب ها از طريق انتشار اطلاعات نادرست در باره منشآ بارگذاري و انتشار مطالب ذکر شده است.
معاونت برون مرزي صدا و سيما ضمن تقبيح و محکوم کردن اين اقدام آن را مصداق بارز سانسور و جلوگيري از انتشار حقايق و ديدگاه هاي مختلف در شبکه هاي اجتماعي جهاني مي داند.
مسدود سازي رسانه هاي مستقل چه در نتيجه تصميمي اداري توسط اداره شبکه هاي اجتماعي يادشده، يا متاثر از فشارهاي بيروني صاحبان ثروت و قدرت سياسي و امنيتي در ايالات متحده آمريکا يا متحدان آن، در هر حال يک افتضاح سياسي و رسانه اي است که در عصر ارتباطات و آزادي رسانه ها رخ مي دهد.
رسانه هاي مستقلي چون پرس تي وي، هيسپان تي وي، العالم، سحر، الکوثر و ... جز انتشار واقعيت هايي که دولت آمريکا و متحدانش علاقه اي به انتشار آن ندارند، جرم ديگري مرتکب نشده اند که مستحق مسدود سازي و بسته شدن باشند.
جرم شبکه هيسپان تي وي که با بيش از نيم ميليون نفر دنبال کننده در يوتيوب هويتي کاملا آشکار و اعلام شده دارد، نه گمراه سازي، بلکه افشاي جنايات رژيم صهيونيستي و اربابان آن و به تصوير کشيدن جناياتي است که عليه بشريت در فلسطين و يمن و مناطق ديگر جهان مي شود. جرم شبکه اي شناخته شده مانند «العالم» که سال ها است در مسير افشاي توطئه هاي دشمنان ملت هاي منطقه از سوريه گرفته تا عراق و بحرين و لبنان و فلسطين و ... پيشتازي مي کند، نه اطلاعات نادرست که عريان ساختن جنايات رژيم صهيونيستي در غزه و کودک کشي رژيم سعودي در يمن است.
جرم شبکه پرس تي وي مقابله با گمراه سازي افکار عمومي غرب و خنثي سازي نقشه هاي سياسي و تبليغاتي آمريکا و متحدانش در اسلام‌ هراسي و ايران‌ هراسي دروغين است نه آنچه در بيانيه فيس بوک تحت عنوان اقدامات گمراه کننده، ادعا شده است.
اقدامات چند روز اخير صاحبان سازمان هاي شبکه هاي اجتماعي جهاني چون فيس بوک و يوتيوب و توييتر و ... در خفه کردن صداي رسانه هاي مستقل اين واقعيت را آشکار مي سازد که گويي شعارهاي زيباي آزادي بيان و جريان آزاد اطلاعات تنها زينت المجالس سلطه گران جهان است که در سايه آن گروه هاي تروريست و آدمکش هاي حرفه اي چون داعش و رژيم هاي کودک کش در منطقه با آسودگي خاطر به فعاليت در شبکه هاي اجتماعي و فضاي مجازي و حقيقي با استفاده از تمامي ظرفيت هاي رسانه اي مشغولند و در مقابل رسانه هاي مستقل افشاگر حامي حقوق مظلومان و ستم ديدگان محکوم به خاموشي و سکوت هستند.
معاونت برون مرزي سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي بار ديگر با محکوميت مسدود سازي رسانه هاي ايراني مستقل در شبکه هاي اجتماعي و اينترنت و تکذيب قاطع ادعاي اداره کنندگان آن تاکيد ميکند اين رسانه ها با سربلندي و افتخار همواره به شعار دفاع از مظلومان و افشاي جنايات نظام سلطه و ايادي آن در منطقه و جهان و انعکاس صداي بي صدايان در جهان وفادار خواهند ماند و حق اقدامات حقوقي و پيگيري بين المللي قانوني عليه اقدام کنندگان به ايجاد محدوديت براي رسانه هاي برون مرزي جمهوري اسلامي را محفوظ ميدانند. اين فشارها و محدود سازي ها بي ترديد نشان از تاثير گذاري قابل توجه رسانه هاي مستقل بر افکار عمومي عليرغم هياهوي گوش خراش تبليغات و جريان هاي رسانه اي سلطه گران مستکبر و هراس آنان از روشن شدن واقعيت ها و افشاي حقايق دارد و اين مسيري است که رسانه هاي برون مرزي جمهوري اسلامي ايران با قدرت و اعتماد به نفس همچون گذشته در آن گام برخواهند داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۲۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوردر مورد اقدامات معاونت امور زنان برای حجاب و عفاف گفت: در زمینه حجاب کار اجرایی انجام نمی‌دهیم دنبال فرهنگ سازی هستیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور صبح امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد اقدامات معاونت امور زنان برای حجاب و عفاف گفت: ما عملا نمی‌توانیم در مساله اجرا وارد شویم، اما در تلاش برای فرهنگ سازی هستیم.

خزعلی: دوره موشک تمام نشده وقتی زبان وتو می‌شود

خزعلی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که توسط معاونت امور زنان ریاست جمهوری در این زمینه در سال گذشته انجام گرفت آموزش زیست عفیفانه به مربیان بود که آنها برای والدین برنامه‌های الگویی و کارگاهی برگزار خواهند کرد و در پنج استان این کار انجام شده و برای 10 استان دیگر هم برنامه کارگاهی در مشهد برگزار می شود.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • سانسور تظاهرات دانشجویان کلمیبا در رسانه‌های بیگانه
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است
  • «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» منتشر شد
  • (ویدئو) اعتراض ارامنه به توافق مرزی با جمهوری آذربایجان
  • خزعلی: در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی مقابل ترکیه
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های محلی و بین‌المللی