Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: گونه‌های ارزشمند حیات وحش از جمله خرس، قوچ و حتی مرال آبستن و جنینش هم از چنگال شکارچیان در مناطق حفاظت شده‌ای همچون "جهان‌نما" و پارک ملی " گلستان" در امان نیستند و یکی پس از دیگری سلاخی می‌شوند اما خبری از برخورد با این شکارچیان غیرمجاز نیست.

تصاویری که جمعی از محیط بانان و فعالان محیط زیست استان گلستان در اختیار  قرار داده‌اند حکایت کشتار هولناک و وحشیانه‌ای است که در دل مناطق حفاظت شده‌ای از جمله جهان‌نما و پارک ملی گلستان رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گونه‌های ارزشمند حیات وحش از جمله خرس، قوچ و حتی مرال آبستن هم از چنگال شکارچیان در امان نیستند و یکی پس از دیگری سلاخی می‌شوند اما خبری از برخورد با این شکارچیان غیرمجاز نیست.

در حالی که خشکسالی و از بین رفتن زیستگا‌های این جانوران نسل تعداد زیادی از آنها را در خطر انقراض قرار داده؛ شکار و قتل Murder عام گونه‌های ارزشمند جانوری سایه شوم مرگ را بیش از گذشته بر حیات وحش گسترانده است.

وقتی در رأس سازمان حفاظت محیط زیست حلقه‌ای شکل می‌گیرد که برخی از آنان در سوابق‌شان پروانه‌های شکار و قرق‌های اختصاصی دارند و پروانه‌های شکار برای اتباع خارجی صادر می‌کنند، نمی‌توان انتظار داشت که عزمی برای برخورد جدی با شکارچیان غیرمجاز داشته باشند.

در ماه‌های گذشته دست درازی به حیات وحش در نقاط مختلف کشور از جمله استان گلستان شکل گسترده‌تری پیدا کرده است اما شاید چراغ سبز به شکارچیان را هم عده‌ای در خود سازمان محیط زیست داده باشند. عیسی کلانتری پس از آمدنش به محیط زیست، در همان روزهای نخست اظهارنظرهای جنجالی درباره حیات وحش داشت. او گفته بود «نباید مساله مهم و اساسی آب را قربانی یوزپلنگ کنیم» و اینکه «باید بپذیریم یوزپلنگ ایرانی نیز مثل بسیاری از گونه‌های ایرانی از بین رفته، محکوم به نابودی است». این نوع نگاه به حیات وحش و تنوع گونه‌های جانوری کشور، موجب شده تا سوء مدیریت یا فقدان مدیریت در مناطق تحت حفاظت محیط زیست فاجعه‌های بزرگی را رقم بزند.

از همین رو چند ماهی است که شاهد صدور مجوزهای شکار، به ویژه برای شکارچیان خارجی هستیم تا بسیاری از شکارچیان داخلی هم نتیجه بگیرند که شکار ممنوع نیست، بلکه شکار بی پرداخت وجه به سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان (همان سازمان شکاربانی سابق) ممنوع است!

هر چند بارها تصاویر شکار و کشتار بی‌رحمانه حیوانات منتشر شد، اما به نظر می‌رسد مسئولان محیط زیست که متولی حفظ گونه‌های جانوری هستند؛ تمایلی برای برخورد با متخلفان و شکارچیان ندارند.

تصاویری که در ادامه خواهید دید مجموعه عکس‌هایی است که جمعی از محیط‌بانان و فعالان محیط زیست از کشتار هولناک گونه‌های ارزشمندی چون خرس، مرال و قوچ و غیره جمع‌آوری و برای این خبرگزاری ارسال کرده‌اند. تصاویری دردناک از قتل عامی بزرگ در مناطق حفاظت شده جهان نما و پارک ملی گلستان.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

سولماز مچ شوهر خائن و مینا را در اتاق خلوت گرفت! / او در را قفل کرد!

عکس عروسی زن سرشناس،خجالت آور بود! / همه شوکه شدند + تصاویر

روحانی رئیس جمهور ایران تهدید به قتل شد

جزئیات دستگیری رییس فدراسیون تیم ملی کبدی ایران در جاکارتا

دوست شیطان صفت پدرم 2 سال بدنم را لمس می کرد / خاطره از تجاوز وحشیانه گفت

معشوقه مادرم مرا در 14 سالگی همانند روسپی ها می فروخت !+ عکس

جزییات حمله وحشیانه راننده لندکروز به مامور پلیس راه+ تصاویر

سنگین‌ وزن ترین شرور تهران هم دستگیر شد + عکس

عکس دلخراش چهره خانم پرستار که با جوان آدمخوار قرار عاشقانه داشت +عکس 16+

شوهرم در دام شیطانی 2 زن روسپی افتاد / وقتی فهمیدم دنیا روی سرم خراب شد

جزئیات قتل دختر خاله در خلوت با پسر خاله اش / در مشهد رخ داد

این زن 100 هزار تومان به مدیرعامل می داد تا او دست از سرش بردارد ! + فیلم گفتگو و عکس

دختر دانشجو شهرستانی به ناچار صیغه موقت شد / او حامله شده بود !

جزئیات دستگیری حسینی مجری ری استارت در فرودگاه + عکس

ماجرای تجاوز 2 فوتبالیست به نیکی 20 ساله در سرویس بهداشتی چه بود ؟

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه قتل Murder اخبار حوادث جهان حیات وحش پارک هولناک گلستان عکس دختر دستگیر شد ازدواج ایران زندگی حوادث زن ایرانی فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان،  محمد رضا علیمرادی گفت: در پی بارش‌های فرا نرمال در جنوب استان، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و همچنین سرریز شدن سد‌های جنوب استان شاهد جا‌بجایی گونه تمساح از مناطق زیست طبیعی به سایر نقاط هستیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: در ادامه گشت و کنترل‌های یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار و همچنین در پی دریافت گزارش‌های مردمی دوستداران محیط زیست مبنی بر وجود تمساح، مامورین اجرایی پاسگاه‌های محیط بانی نگور و درگس اقدام به جاجایی این گونه‌ها کردند.
محمدرضا علیمرادی تصریح کرد: در روز‌های اخیر این سومین گونه تمساح است که از زیستگاه‌های طبیعی خارج شده که پس از بیومتری و اطمینان از سلامتی در زیستگاه اصلی و امن منطقه حفاظت شده باهوکلات رهاسازی شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از شهروندان و دوستداران محیط زیست درجنوب استان خواست: در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مراتب را به نزدیکترین اداره محیط زیست شهرستان اطلاع و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست