Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تقویم آموزشی نیمسال اول سال تحصیلی 98-97 دانشگاه های تهران منتشر شد.

با توجه به اینکه به پایان تعطیلات تابستان نزدیک می شویم، دانشگاه‌های مختلف سراسر کشور با اعلام تقویم آموزشی نیمسال اول، برنامه‌ریزی دانشجویان برای ترم پیش رو را تسهیل می کنند و تجربه نشان داده است که معمولا اگر مشکل خاصی پیش نیاید، دانشگاه‌ها از برنامه ارائه شده تخطی نمی‌کنند و تا حدود زیادی به برنامه پیشنهادی پایبند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقویم آموزشی دانشگاه  تهران

بر اساس تقویم آموزشی نیمسال اول سال تحصیلی 98-97، انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه‌ تهران  17 شهریور آغاز می شود.

شروع ثبت نام نیمسال اول سال تحصیلی 98-97 دانشگاه تهران از امروز شنبه سوم لغایت دهم شهریور ماه سال جاری در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه 31 شهریور شروع کلاس‌های این دانشگاه است.

حذف و اضافه 9 تا 11 مهرماه سال جاری و شروع امتحانات 22 دی تا بهمن ماه 97 است.

تقویم آموزشی دانشگاه  شریف

10تا 13 شهریور زمان ثبت نام نیمسال اول تحصیلی مقطع کارشناسی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف است ضمن اینکه 14 و 17 شهریور ثبت نام دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه است، 18 شهریور هم آخرین مهلت اعلام نمره ترم تابستان دانشگاه شریف است.

شروع کلاس‌های این دانشگاه هم از 24 شهریور است، 31 شهریور و همچنین 1 تا 3 مهر، زمان ثبت نام با تاخیر دانشجویان است، 28 آذر آخرین مهلت درخواست مرخصی تحصیلی از سوی معاونت آموزشی این دانشگاه تعیین شده است.

دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) تمام ورودی‌های دانشگاه شریف هم می‌توانند از  14 و 17 شهریور انتخاب واحد کنند.

تقویم آموزشی دانشگاه شهیدبهشتی

زمان انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی 17 شهریور تا 21 شهریور ماه است.

شروع کلاس‌های این دانشگاه بر اساس تقویم آموزشی 24 شهریورماه و همچنین روزهای 31 شهریور و اول مهر ماه هم زمان تعیین شده برای حذف و اضافه در نظر گرفته شده است. 

معاونت آموزشی این دانشگاه شنبه 17 شهریور از ساعت 9 صبح را زمان اعلام شده برای انتخاب واحد دانشجویان مقطع کارشناسی ورودهای 93 و ماقبل، یکشنبه 18 شهریور از ساعت 9 صبح زمان بندی انتخاب واحد دوره کارشناسی ورودی 94 و ماقبل، دوشنبه 19 شهریور از ساعت 9 صبح زمان بندی انتخاب واحد دانشجویان دوره کارشناسی ورودی 95 و ماقبل، سه‌شنبه 20 شهریور از ساعت9 صبح زمان اعلام شده انتخاب واحد دانشجویان کارشناسی ورودی 96 و ماقبل تعیین شده است. 

تقویم آموزشی دانشگاه الزهرا (س)

انتخاب واحد ورودی‌های 94 و ماقبل دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) از ساعت 6 صبح 17 شهریور، انتخاب واحد ورودی‌های 95 این دانشگاه 18 شهریور از ساعت 6 بامداد، انتخاب واحد ورودی 96 دانشجویان دانشگاه الزهرا از ساعت 6 بامداد 19 شهریور تعیین شده است. 

براساس اطلاعیه این دانشگاه ثبت نام و انتخاب واحد ورودی‌های 97 این دانشگاه پس از اعلام اسامی توسط سازمان سنجش مشخص  و اعلام می شود.

20 شهریور انتخاب واحد با تاخیر و انتخاب واحد میهمان و انتقالی این دانشگاه و آخرین مهلت ارائه درخواست مرخصی 24 شهریور تعیین شده است. همچنین آغاز نیمسال اول تحصیلی 24 شهریور است. 

14مرداد تا 10 شهریور زمان ارائه دروس (کلاس) در سیستم برای مراکز، تعریف اساتید برای دروس و بارگذاری مدارک تحصیلی مدرسین مدعو است.

4 شهریور تا 15 شهریور زمان ارائه درخواست دانشجو و ثبت تغییر رشته و تغییر گرایش و ثبت دروس معادل سازی شده و ارائه درخواست میهمان (دائم و موقت) شدن دانشجویان و تایید توسط مرکز مبدا و مقصد است. 

اول مهر تا 30 مهر هم زمان شروع و پایان مهلت تاریخ تایید احکام اساتید (پایه و ارتقا) است. 

تقویم آموزشی دانشگاه پیام نور

14 شهریور لغایت 22 شهریور زمان تعیین شده برای ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه پیام نور است، همچنین 20 شهریور لغایت 11 مهر هم زمان درخواست معادل سازی دروس ورودی‌های جدید کارشناسی و کارشناسی ارشد رسمی است.

تقویم آموزشی دانشگاه تربیت مدرس

زمان انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس 3 تا 7  شهریور است به طوری که در این ایام دانشجویان دکتری می‌توانند به دانشگاه مراجعه و انتخاب واحد کنند ضمن اینکه دانشجویان کارشناسی ارشد این دانشگاه صرفا باید 5 تا 7 شهریور انتخاب واحد خود را انجام دهند. 

شروع کلاس‌های این دانشگاه 31 شهریور و حذف و تعویض دروس دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس 15 و 16مهر ماه است.

تقویم آموزشی دانشگاه  صدا و سیما

 17 تا 20 شهریور ماه زمان انتخاب واحد اعلام شده دانشگاه صداوسیماست، ضمن اینکه روز 21 شهریور هم زمان ثبت نام با تاخیر این دانشگاه از سوی معاونت آموزشی تعیین و کلاس‌های این دانشگاه هم از 24 شهریور آغاز می شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۴۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ یکصد و پنجاه و هفتمین نشست مشترک نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با معاونین فرهنگی دانشجویی و مدیران فرهنگی واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا برگزار شد.

جت‌الاسلام حسن عارضی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در این نشست با توصیف طرح تدریس با جهت‌گیری الهی که هم‌اکنون در برخی واحدهای دانشگاهی در حال اجراست آن را روش مناسبی برای سوق دادن دانشجویان به‌عنوان قوای محرکه جامعه به سمت علوم مفید و مقید به اخلاق و در نهایت کسب رضا حق‌تعالی دانست.

این همایش یک‌روزه با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان برگزار و به بررسی موضوعات مختلفی ازجمله بخشنامه‌های جدید در حوزه امور فرهنگی، اقدامات ویژه در مورد حجاب برتر، کتب جدید منتشر شده در حوزه معارف اسلامی و فعالیت‌های دبیرخانه مهدویت پرداخته شد.

در این همایش نحوه برگزاری طرح ضیافت اندیشه که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان برگزار می‌شود مطرح شد و مسئولان استان به سؤالات پاسخ دادند.مصوبات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت که می‌توان به تبیین طرح دانشجویی حامیم ۳، برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید، برگزاری جشن ازدواج دانشجویی، بیان توصیه‌ها، طرح‌ها و ایده‌های فرهنگی و اجتماعی، مرور کارنامه فرهنگی واحد‌ها و تبیین ابلاغیه جدید معاونت فرهنگی دانشجویی درباره عفاف و حجاب اشاره کرد.

در پایان جلسه معاونان و مدیران فرهنگی واحد‌ها به همراه استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا در جوار مزار شهدای گمنام این واحد دانشگاهی در تجمع اعتراض به رفتار خشونت‌آمیز پلیس امریکا با استادان و دانشجویان شرکت کرده و با قرائت بیانی بسیج اساتید و کارکنان و دانشجویان واحد شهرضا با محکوم کردن این رفتار پلیس آمریکا بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین تأکید کردند.

در قسمتی از این بیانیه آمده است: رژیم غاصب صهیونیستی و همراهان و هم‌قطاران این رژیم منفور، در راستای اهداف پوچ و شوم خود همواره به سوی کفر و شرک سرازیر هستند. در روز‌های گذشته شاهد حمایت دانشجویان و مردم سراسر دنیا ازجمله آمریکا و... از مردم مظلوم فلسطین و واکنش زشت و بسیار ناشایست مأموران و پلیس‌های آمریکایی در برابر اعتراضات دانشجویان بودیم.

در این بیانیه مطرح شده:‌ آمریکا، کشوری که مدعی آزادی بیان و مفتخر به القاب دروغین سیاست‌های مردمی بوده؛ هم‌اکنون در مقابل ابراز نظر و همدردی جوانان و دانشجویان کشورش به این صورت در مقابل آنان می‌ایستد و به سرکوبشان می‌پردازد. آیا تعریف آزادی و آزادی بیان در این کشور با سایر کشور‌ها متفاوت است؟ یا آزادی باید فقط توسط دیگر کشور‌ها رعایت شود و خودش هر طور که خواست می‌تواند نقش بازی کند؟ اگر این اقدامات را کشور دیگری انجام دهد داد مدعیان حقوق آزادی در کل جهان به صدا در نخواهد آمد؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است
  • سرآمدان آموزشی ‌دانشگاه‌ شهید چمران اهواز تجلیل می‌شوند
  • تشکل یافتگی دانشجویان یک ویژگی خاص در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا است
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد
  • صدای شکسته شدن استخوان‌های لیبرالیسم و نئولیبرالیسم به گوش می‌رسد
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴