Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح آبرسانی وحدتیه دشتستان با تاکید بر توجه به تامین آب آشامیدنی شهر‌ها و روستا‌های استان اظهار داشت: در این راستا اجرای طرح‌های آبرسانی در اولویت تخصیص اعتبارات قرار دارد.

وی با اشاره به استفاده از آب دریا در تامین آب آشامیدنی گفت: برای جبران کمبود آب آشامیدنی استان از شیرین سازی آب دریا استفاده می‌شود که این طرح در شهر‌ها و نقاط ساحلی استان بوشهر تدوین و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع در حل مشکلات آب شرب شهر‌ها و روستا‌های دشتستان افزود: در این زمینه طرح‌های مهمی تدوین، اجرایی و عملیاتی شده که بخشی از آن‌ها امسال وارد مدار قرار می‌گیرد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز با تاکید بر تدوین برنامه‌ها برای حل مشکلات آبرسانی در دشتستان اظهار داشت: در این راستا اقدامات مهم و موثری برای حل مشکلات آب آشامیدنی دشتستان انجام شده که یکی پس از دیگری اجراء، تکمیل و افتتاح می‌شود.

محمد پوریوسفی، با اشاره به افتتاح طرح آبرسانی وحدتیه افزود: طرح مخزن ذخیره آب شرب وحدتیه به ظرفیت ۵ هزار متر مکعب در سال ۱۳۹۴ عملیات اجرایی آن آغاز شد و امروز در هفته دولت وارد مدار تولید قرار گرفت.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه برای اجرای این پروژه ۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است تصریح کرد: تاکنون ۱۸.۱ میلیارد ریال از این اعتبار تخصیص یافته است.

وی به دیگر مزیت‌های این طرح پرداخت و تصریح کرد: طرح مخزن ذخیره آب شرب وحدتیه نقش مهمی در حل بحران کم آبی و پاسخگویی به نیاز مردم در ساعات اوج مصرف آب دارد.

پوریوسفی، احداث ساختمان کلرزنی، نگهبانی، خط خروجی متصل به شبکه آب شهری وحدتیه و محوطه سازی دیوار را از طرح‌های جانبی افتتاح طرح آبرسانی وحدتیه دشتستان دانست.

وی موقعیت شهر وحدتیه را ۹۰ کیلومتری شهر بوشهر دانست و خاطر‌نشان کرد: حجم عملیات خاکی در اجرای طرح آبرسانی وحدتیه افزون بر ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر مکعب است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با تاکید بر نوسازی شبکه آبرسانی گفت: اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده و نشت‌یابی خطوط لوله شهری دشتستان در اولویت است که با تامین اعتبارات لازم اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ م

آب آشامیدنی استان بوشهر از طریق "شیرین‌سازی آب دریا" تامین می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران آب صدای مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۶۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است

سیدحسین حسینی در جلسه شکل گیری شهر مولد استان بوشهر با حضور استاندار، یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریا پایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

 وی شهر‌های مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهر‌های مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهر‌های مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانواده‌ها دارند و در اجرایی‌شدن شهر‌های مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، افزود: شهر‌های مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوار‌ها می‌شود.

حسینی با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرایی شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهر با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده و نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

در آیین امضای این قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است