Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@10:12:14 GMT

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با آیت الله مدرسی دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۰۷۰۰۲

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با آیت الله مدرسی دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی که به دعوت دانشگاه های عراق به این کشور سفر کرده در ادامه دیدارهای خود با مراجع، علما و شخصیت های دینی و دانشگاهی عراق با آیت الله محمدتقی مدرسی در کربلا دیدار کرد.

در این دیدار ابتدا مختاری گزارشی از فعالیت های دانشگاه مذاهب اسلامی و فعالیت های انجام شده به ویژه در حوزه بین الملل و جذب دانشجویان از ملیت های مختلف در دوره مدیریت جدید ارائه نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی همچنین اهداف و رسالت های این دانشگاه را که به دستور رهبرمعظم انقلاب اسلامی با هدف تقریب میان مذاهب اسلامی تشریح کرد.

مختاری به یکی از ویژگیهای بارز دانشگاه مذاهب اشاره کرد و گفت: در این دانشگاه به موضوع تقریب در یک فضای علمی و آکادمیک با حضور پیروان مذاهب مختلف اسلامی از ملیت های مختلف پرداخته می شود و دانشجویان از مذاهب مختلف با اساتید و علمای مذهب خود فقه مذهبشان را می آموزند و این نمونه عملی و بارز همزیستی مسالمت آمیز است که در این دانشگاه محقق می شود.

در ادامه این دیدار آیت الله محمدتقی مدرسی نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، بیان داشت: در تاریخ، مدارس شیعه و سنی مشترک بوده. و حتی در بعداد شیعه و سنی با هم درس می خواندند و این همزیستی مسالمت آمیز و برادری وجود داشته است و حتی هدف از تاسیس الازهر در مصر نیز گفتمان بین مذاهب بود.

 ایشان یاد آور شد: باید از فرصت ها خوب استفاده کرد. مثلا از فرصت جدید پساوهابیت یا پسا داعش بعد از این که ضربه و شکست خورده باید برای ایجاد گفتگو بین مذاهبی استفاده کرد.

آیت الله مدرسی تاسیس شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی در شهر مقدس قم را اقدام مبارکی توصیف کرد و گفت: ما در دانشگاه ها به استاد اخلاق نیاز داریم و درس های اخلاق باید جدی گرفته شود.

وی در پایان برای ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی و مسوولان دانشگاه آرزوی موفقیت کرد.

کد خبر 4384264 سارا فرجی

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه مذاهب اسلامی مردم علیه احتکار معرفی کتاب فعالیت های قرآنی فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قرآن تازه های نشر حج تمتع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نشست هم اندیشی دعای عرفه جامعه شناسی دین اسلام کنفرانس بین المللی اخلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۷۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، انجمن علمی زبان و ادبیات عربی با همکاری کانون قرآن و عترت دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی به مناسبت شهادت امام صادق(ع) نشستی را برگزار می‌کند.

عنوان این نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» است که با حضور ماموستا مامد کلشی‌نژاد امام جمعه اهل‌سنت ارومیه و مشاور استاندار آذربایجان‌غربی در امور اهل سنت برپا می‌شود.

همچنین مجید شاکر سلماسی به عنوان نویسنده و تحلیلگر تقریب مذاهب اسلامی نیز در این نشست حضور خواهد داشت.

این نشست تخصصی امروز 15 اردیبهشت، ساعت 15 در بستر فضای مجازی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با آیت‌الله رئیسی
  • حضور تشکل‌ها با عقاید مختلف در دانشگاه نشان از دموکراسی دارد
  • دیدار مسوولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • احترام سبب وحدت مضاعف در بین مذاهب اسلامی می شود
  • مأموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها از رسالت‌های اصلی استادان دانشگاه است
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • مذاهب اسلامی برای کسب فیض به محضر امام صادق(ع) شرفیاب می شدند/ امام صادق(ع) مورد تأیید تمام مذاهب اسلامی هستند
  • نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» برگزار می‌شود
  • حزب‌الله: خیزش دانشجویی در غرب، دروغ‌ بودن ادعای دموکراسی دولت‌ آنها را فاش کرد
  • انتقاد آیت‌الله مدرسی از مشروب‌خوری برخی پزشکان در فارس