Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@14:25:26 GMT

ادامه بازسازی مسجد جامع اموی در حلب

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۰۷۲۲۳

ادامه بازسازی مسجد جامع اموی در حلب

دولت سوریه همچنان بازسازی و مرمت مسجدجامع اموی را ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « Rudaw» دولت سوریه پس از آزادسازی مناطق تحت سیطره گروهک‌های تروریستی، ماموریت بازسازی و مرمت مساجد را آغاز کرده است، به طوری که تلاش خود را برای بازسازی مسجد «جامع اموی» در حلب به عنوان یکی از مهمترین آثار دینی و قدیمی سوریه ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این بازسازی نزدیک به یکصد مهندس، صنعتگر، معمار و کارگر همکاری می‌کنند و  کار را با احتیاط ادامه می‌دهند و امیدوارند که اصالت این مکان از بین نرود.

 

وزارت اوقاف سوریه با همتای چچنی خود توافق کرده است تا حمایت مالی بخشی از عملیات بازسازی این مسجد که در سال ۲۰۱۳ میلادی تخریب شده است را انجام دهد و این عملیات بازسازی با نظارت مدیریت کل آثار باستانی سوریه انجام می‌گیرد.

 

یادآور می‌شود؛ مسجد جامع اموی در حلب یکی از قدیمی‌ترین مساجد در سوریه به شمار می‌آید که در منطقه الجلوم در شهری قدیمی واقع شده است، معماری این مسجد تا حدودی به مسجد اموی در دمشق که در قرن هشتم میلادی ساخته شده است، شباهت دارد.

 

 

 

پایان پیام/43

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت عید قربان مجلس مسجد اردبیل غدیر بازی های آسیایی ۲۰۱۸ دولت نان مهدویت مسجد اموی حلب بازسازی سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۷۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر خاموشی از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن‌پور بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ دوم «خاموشی» فرمانده هوانیروز ارتش با حضور در مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن‌پور نیروی زمینی ارتش از دانشکده و کلاس‌های خلبانی و فنی، ساختمان‌های در حال بازسازی و بازسازی و تجهیز شده، کتابخانه تخصصی، آشپزخانه و سایر قسمت‌های این مرکز بازدید کرد.

کد خبر 6096294 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • رئیس دفتر سیاسی حماس: توافق آتش‌بس باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • هنیه: توافق باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • امیر خاموشی از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن‌پور بازدید کرد
  • رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفت‌وگو با قدس عنوان کرد؛ طلافروشان با سامانه جامع تجارت مشکل دارند نه سامانه مودیان
  • رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفت‌وگو با قدس: طلافروشان با سامانه جامع تجارت مشکل دارند
  • رئیس اتحادیه در گفت و گو با قدس: طلافروشان با سامانه جامع تجارت مشکل دارند