Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران‌ ایر افزایش قیمت بلیت پرواز کرمانشاه به تهران به یک میلیون تومان را در حالی تکذیب کرده که بلیت هواپیما به این قیمت به فروش رفته است. ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹ استانها کرمانشاه نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، خبری مبنی بر افزایش قیمت بلیت پرواز کرمانشاه به تهران تا 960 هزار تومان در خبرگزاری تسنیم منتشر شد که بسیاری از همشهریان کرمانشاهی با ارسال پیام و تأیید افزایش قیمت بلیت پرواز این خط از هزینه میلیونی برای سفر گفتند ولی روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به جای پیگیری دلایل این افزایش قیمت، این خبر را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط عمومی شرکت هواپیمایی توپ این افزایش قیمت را به زمین چارت کننده‌ها انداخته در حالی که این نابه‌سامانی نشان‌دهنده عدم نظارت شرکت ایران‌ایر به عنوان یک شرکت دولتی است و از سوی دیگر نیز قیمت سایر ایرلاین‌ها همچون آسمان که در تصویر نیز مشخص است با نرخ بسیار کمتری توسط همان شرکت‌های چارتر کننده به فروش می‌رسد ولی افزایش قیمت چشمگیر گریبانگیر پرواز ایران ایر شده است.

بیشتر بخوانید​​​​​​​​​​​​​​نرخ بلیت هواپیما رکورد زد /‌ ‌بلیت هواپیمای کرمانشاه ـ تهران ‌یک میلیون تومان ‌به فروش رفتایران‌ایر بلیت 960 هزار تومانی پرواز تهران-کرمانشاه را تکذیب کرد / مقصر چارترکننده استسوءاستفاده برخی شرکت‌ها از آشفته‌بازار حمل‌ونقل هوایی؛ به نام چارتر، به کام ایرلاین؟

افزایش ناگهانی قیمت بلیت هواپیما تا دو برابر و در برخی موارد بیشتر از این مقدار سبب شده بسیاری از خانواده‌های ایرانی و مردم عادی نتوانند از حمل و نقل هوایی استفاده کنند و از طرفی در صورت ادامه این افزایش قیمت صنعت هوانوردی به مرور زمین‌گیر خواهد شد زیرا چنانچه مسافر کم شود ایرلاین‌ها مجبور هستند هواپیماها را خالی اعزام کنند که جز زیان برای آنها نتیجه‌ای نخواهد داشت.

براساس گفته کارشناسان سوخت هواپیما برای پروازهای داخلی گران نشده است و تنها موضوعی که به شرکت‌های هواپیمایی از نظر ارزی فشار می‌آورد قطعات هواپیما است اما این فشار نباید کاری کند که بلیت هواپیما تا این حد گران شود و ایرلاین‌ها می‌توانستند بلیت‌ها را پلکانی و تدریجی گران کنند نه اینکه دیگر مردم عادی قدرت تهیه بلیت را از دست دهند.

با وجود آنکه ایرلاین‌ها بلیت پروازهای داخلی را به بهانه افزایش نرخ دلار گران کرده‌اند اما یکی از دلایل عدم کاهش تقاضای سفر، غالب بودن میزان تقاضای سفرهای هوایی از سوی کارمندان دولت و مدیران دولتی به جای مردم عادی است و در حالی که بسیاری از مردم عادی به دلیل گرانی بلیت هواپیما نمی‌توانند با این وسیله سفر کنند اما مسئولان دولتی به مدد بودجه عمومی به سفرهای متعدد می‌پردازند و گرانی بلیت هواپیما نتوانسته خللی در اراده آنها برای سفر به مناطق مختلف کشور داشته باشد.

روند صعودی افزایش قیمت بلیت پروازها در ایران به بهانه‌های مختلف از جمله تحریم، نرخ ارز و کمبود ناوگان و قطعات در حالی است که خدماتی که در مقابل این نرخ بلیت گران ارائه می‌شود در حد ایرلاین‌های رده چندم خارجی است و این در حالی است که افزایش قیمت بلیت هواپیما نه‌تنها مردم استان کرمانشاه بلکه سایر استان‌ها از جمله خوزستان و گلستان را نیز گلایه‌مند کرده به طوری که طی اخباری اعلام شده که قیمت پرواز گرگان به مشهد از 100هزار به 700 هزار تومان و خوزستان به تهران به یک میلیون تومان رسیده است.

در این میان عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما اعلام کرده که اکنون حفظ صنعت هوانوردی از قیمت بلیت برای ما اهمیت بیشتری دارد و این موضع مسئولان دولتی نشان‌دهنده بی‌توجهی به مطالبات مردم از جمله کاهش قیمت بلیت هواپیما است.

براساس این گزارش این صحبت وزیر راه و شهرسازی با وجود مشکلات ایرلاین‌های ایرانی از جمله سرویس‌دهی ضعیف، قیمت بلیت بالا و بهره‌وری پایین نشان می‌دهد برنامه دولت حفظ صنعت هوایی از طریق خالی کردن جیب مردم است.

انتهای پیام/ش

R41380/P1377/S6,68/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۸۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خبر اخراج کارگران شرکت حریر خوزستان

سجاد عبیدی پور سرپرست روابط عمومی شرکت حریر خوزستان خبر منتشر شده در یکی از رسانه های محلی مبنی بر اخراج کارگران این شرکت را فاقد صحت دانست و گفت: خبر انتشار شده در رسانه های محلی مبنی بر اخراج کارگران شرکت حریر خوزستان به هیچ وجه صحت ندارد و چنین اخبار کذبی باید از سوی مراجع نظارتی پیگیری که با انتشار اینگونه شایعات جو روانی منفی ایجاد نشود.

او می‌گوید: ۴۷ نفر نیروهای روز مزدی جذب شده در سالهای گذشته در دوره مدیریت جدید شرکت حریر خوزستان جناب آقای غمگین مدیرعامل حریر علاوه بر اینکه هیچ کدام آنها اخراج نشده بلکه بصورت ویژه پیگیر تبدیل وضعیت آنها هستند.

سرپرست روابط عمومی شرکت حریر خوزستان افزود: پس از پیگیری ها و تلاش‌های فراوان مدیر عامل شرکت حریر خوزستان، بزودی تعداد 25 نفر از نیروهای روزمزدی این شرکت تبدیل وضعیت (قراردادی) خواهندشد. 

عبیدی پور ادامه داد: مدیر عامل شرکت حریر خوزستان با حمایت‌های نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی پیگیر هستند که مابقی نیروهای روزمزدی این شرکت را هم تبدیل وضعیت کنند.

به گفته او مدیرعامل شرکت حریر خوزستان در مدت کمتر چهارماه که در این شرکت حضور دارد، علاوه بر سروسامان دادند به وضعیت شرکت همزمان اجرای طرح‌های توسعه ای را در دستور کار خود قرار داده است. که خداروشکر پس از پیگیری های فراوان مجوز طرح کانورت را توانست برای حریر خوزستان اخذ کند که با اجرای آن شاهد اشتغالزایی ۳۰ نفر از جوانان بومی خواهیم بود.

سرپرست روابط عمومی حریر خوزستان گفت: این تلاشها و پیگیری‌های مدیرعامل جهادی شرکت حریر خوزستان نشان می دهد که علاوه بر اینکه هیچ کارگری نباید اخراج شود بلکه باید شاهد اشتغالزایی بیشتر در شرکت حریر خوزستان باشیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: قویا هرگونه اخراج را از مجموعه حریر خوزستان از دی ماه ۱۴۰۲ که غمگین بعنوان مدیرعامل شروع بکار کردند علیرغم مشکلات عدیده رد میکنیم و تا نگارش این تکذیبه هر ۴۷ نفر کارگر رومزد بر سرکار خود حضور دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • تیک آف بارانی هواپیما در فرودگاه کرمانشاه
  • تکذیب خبر اخراج کارگران شرکت حریر خوزستان
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • رزرو بلیط هواپیما و مقایسه قیمت با سفرمارکت
  • سپهران کم تاخیرترین ایرلاین فرودگاه نجف شد
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • تیک آف تماشایی هواپیما در هوای بارانی کرمانشاه + فیلم
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟